onnityössä

Tavoitteena huomisen parempi työelämä

Alma Media haastaa suomalaiset työpaikat, työntekijät ja päättäjät kehittämään työelämää ja luomaan kasvun mahdollisuuksia niin yksilöille, yrityksille kuin suomalaiselle yhteiskunnallekin.  

Koronaepidemia on kiihdyttänyt entisestään voimakasta työelämän murrosta. Aiemminkin suomalaiseen työelämään liittyvät tilastot ja tutkimukset ovat osoittaneet työn kuormittavuuden kasvaneen ja joka neljännen uupuvan työssään (Terveyden ja hyvinvoinninlaitos).  

- Meillä Almassa on haave: suhtautuminen työhön ja työelämään muuttuu positiivisemmaksi ja innostavaksi, ja että Suomesta tulee jatkuvan kehittymisen ja mahdollisuuksien mallimaa. Toivomme, ettei työtä ja onnellisuutta mielletä toistensa vastakohdiksi, Alma Median viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen sanoo ja jatkaa,

- Osana haasteen ratkaisua tulemme tarjoamaan alkuvuonna 2021 konkreettisen työkalun yksilön oman kehityksen ja hyvinvoinnin tueksi kaikille suomalaisille avoimen työelämän verkkokurssin muodossa.

Alma Media toimii huomisen paremman työelämän kehittämiseksi yhteistyössä Elisan, K-ryhmän ja Aalto yliopiston Future of Work- tutkimusryhmän kanssa. Käytännössä yhteistyökumppanit jakavat tietoa parhaista työyhteisöjen toimintatavoista ja näiden vaikutuksista henkilöstön tyytyväisyyteen, työn tuottavuuteen ja hyvinvointiin.  

Elisa ja K-ryhmä ovat suuria suomalaisia työnantajia, joiden työntekijöillä ja heidän tuottamillaan palveluillaan on laaja vaikutus suomalaisten arkeen ja ympäröivään yhteiskuntaan. Aalto-yliopiston työelämätutkimuksen lisäksi Alman mediasisällöillä sekä koulutus- ja rekrytointipalveluilla on merkittävä rooli asenteiden muokkaamisessa ja keskustelun herättäjänä jatkuvan kehittymisen merkityksestä yksilöille ja yrityksille.

Tuloksellisimmat ratkaisut, parhaat käytännöt ja esimerkit kootaan erilaisten sisältöjen muodossa onnityössä.fi -sivustolle ja somessa #onnityössä.
  • Julkaistu: 3.12.2020, 09.00
  • Uutisen tyyppi: Uutinen

Jaa artikkeli: