Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Kauppalehti tuo tilaajilleen Sustainalyticsin ESG-riskireittaukset – selkeä työkalu vastuulliseen sijoittamiseen

Kauppalehti tuo tilaajilleen Sustainalyticsin ESG-riskireittaukset – selkeä työkalu vastuulliseen sijoittamiseen

Alma Media Oyj                                                                            Lehdistötiedote 1.6.2021

KAUPPALEHTI TUO TILAAJILLEEN SUSTAINALYTICSIN ESG-RISKIREITTAUKSET – SELKEÄ TYÖKALU VASTUULLISEEN SIJOITTAMISEEN

Kauppalehti tarjoaa ensimmäisenä suomalaisena talousmediana tilaajilleen Sustainalyticsin pörssiyhtiöiden vastuullisuusriskejä luokittelevan palvelun. Morningstariin kuuluva Sustainalytics on globaali ESG-tutkimukseen,
-luokitukseen ja -dataan erikoistunut analyysitalo. Palvelu kattaa Helsingin pörssissä 25:n vaihdetuimman pörssiyhtiön ESG-vastuullisuusriskiarviot.

Sustainalyticsin ESG-vastuullisuusriskiluokitus auttaa sijoittajia tunnistamaan taloudellisesti olennaisten ESG-riskien (environment, social, governance) eli ympäristö-, sosiaalisten-, ja hallintoriskien mahdollista vaikutusta yhtiön arvoon ja sijoituskohteen riski/tuotto -profiiliin. Riskireittauksessa mitataan yrityksen toimialakohtaista alttiutta olennaisille ESG-riskeille ja toisaalta, kuinka hyvin yritys pystyy näitä riskejä hallitsemaan. Sustainalyticsin reittausmenetelmän avulla voidaan laskea ESG-riskeille absoluuttinen arvo. Luokituksen avulla sijoittajat voivat tarkastella verrokkiyhtiöitä samalta toimialalta, mutta myös verrata yhtiöiden ESG-riskejä eri toimialojen välillä. ESG-riskiluokituksia on viisi: vähäinen (0–9,99), matala (10–19,99), keskisuuri (20–29,99), korkea (30–39,99) ja vakava (40 tai enemmän). Mitä alemman luokittelun yhtiö saa, sitä paremmin yhtiö pystyy hallitsemaan ESG-riskejään.

– Ilmastonmuutoksen ja muiden riskien hallinta ohjaavat yhä voimakkaammin sijoitus- ja investointipäätöksiä vastuullisuuden ja kestävän kehityksen suuntaan. Sekä vähittäis- että institutionaaliset sijoittajat haluavat entistä tarkempaa tietoa yritysten hiilijalanjäljestä, hallinnosta, monimuotoisuudesta ja vastuullisuudesta. Yhdessä Sustainalyticsin kanssa tarjoamme ensimmäisenä talousmediana Suomessa entistä parempaa tietoa vastuullisten ja vaikuttavien sijoituspäätösten tueksi”, Kauppalehden vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi sanoo.

Lue lisää https://www.kauppalehti.fi/vastuullisuus

Lisätietoja:
Vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi, Alma Talent, p. 040 588 6834

 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on voimakkaasti uudistuva monikanavainen mediayhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com, Nettiauto sekä Nettimoto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2020 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 230,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 1.6.2021, 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli