Iltalehti tavoittaa joka viikko yli 3 miljoonaa suomalaista

Iltalehti kokoaa suomalaiset sisältöjensä pariin. Iltalehden painettu lehti ja verkkosivut tavoittavat tuoreen KMT-tutkimuksen mukaan viikossa 3,1 miljoonaa lukijaa. Jopa 71 % yli 15-vuotiaista suomalaisista lukee säännöllisesti Iltalehteä.

Iltalehden printillä on edelleen vahva lukijakunta (lukijamäärä 294 000, painettu + näköislehti), mutta lukijamäärän kasvu on tullut erityisesti digitaalisesta käytöstä. Iltalehden kävijämäärissä oli nähtävissä selkeä piikki ylöspäin koronapandemian alussa maaliskuussa 2020 ja käyttö on jäänyt pysyvästi aiempaa korkeammalle tasolle. 

Pirstaloituvassa mediakentässä iltapäivälehdet ovat poikkeus, sekä Iltalehden että Ilta-Sanomien digitaalinen yleisö on yli 2,8 miljoonaa suomalaista viikoittain. Kolmanneksi suurin media KMT-mittauksen mukaan on Helsingin Sanomat, jonka digitaalinen viikkoyleisö jää jo selvästi pienemmäksi, 1,5 miljoonaan.

Iltalehti tavoittaa tehokkaasti sitoutuneet lukijat. Lukijat käyvät Iltalehden sivustolla noin 15 prosenttia useammin kuin aiemmin ja lukevat kerralla aiempaa useampia juttuja. ” Uutistilanteiden keskelläkin ihmiset etsivät usein myös muuta luettavaa. Olemme päivittäisen koronauutisoinnin keskelläkin panostaneet siksi omaan taustoittavaan sisältöön ja lukijoita koskettaviin tarinoihin. Niiden suosio näkyy siinä, että lukijat viihtyvät Iltalehden parissa entistä pidempään.” kertoo Iltalehden vastaava päätoimittaja Erja Yläjärvi.

Mainostajalle Iltalehti tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia tavoittaa sitoutuneet lukijat niin valtakunnallisesti kuin alueellisestikin. Ota yhteyttä mediamyyntiimme, rakennetaan yhdessä tarpeisiisi sopiva toimiva kokonaisuus.

 

Lähde: KMT 2020

 

  • Julkaistu: 1.2.2021, 10.00
  • Uutisen tyyppi: Mainostajalle

Jaa artikkeli: