Alma_corporate (44)_770x370

Tekes tukee Alman digikehitystä 0,6 miljoonalla eurolla

Alma Median liiketoimintayksikön Alma Regionsin Reviiri-hankkeelle on myönnetty 0,6 miljoonan euron Tekes-tuki. Hankkeen tavoitteena on muodostaa ylivertainen paikallisen sisällön palvelu sekä edistää asiakkaiden siirtymistä digitaalisuuteen.

Alma Regionsin digitaalisesta tuotekehityksestä vastaava johtaja Jussi Maaniitty sanoo, että hankkeen tarkoituksena on tarjota asiakkaille optimoitua ja valikoitua sisältöä – jokaiseen hetkeen.

- Asiakkuus määritellään uudelleen. Tarvitsemme entistä parempaa ymmärrystä käyttökokemuksista ja –tilanteista. Paikkatieto, käyttäjän kiinnostuksen kohteet sekä lukutottumukset ovat kehitettävän palvelun keskiössä, sillä niiden perusteella asiakkaalle voidaan tarjota juuri hänelle sopivaa sisältöä, sanoo Maaniitty

Paikkatiedon avulla avataan myös uusia mahdollisuuksia viestiä kuluttajan kanssa ja kehitetään uudenlaisia tuotteita sponsoroituun sisältöön ja mainosmyyntiin.

- Haluamme vahvistaa paikallisia yhteisöjä tuomalla sisällölliseen yhteistyöhön tehokkaita työkaluja, joiden avulla yhteisön jäsenet, kuten paikalliset yritykset, voivat myös toimia sisällöntuottajina. Vuorovaikutus kuluttajien ja kaupallisten kumppaneiden kanssa on erittäin merkityksellistä paikallisesti vahvalle palvelulle, jatkaa Maaniitty.

Hankkeessa tutkitaan mahdollisuutta tarjota alustaa myös muille sisällöntuottajille, mahdollisesti jopa kansainvälisille markkinoille.

Hankkeen kokonaiskustannukset ovat 1,4  miljoonaa euroa ja Tekesin osuus rahoitetaan Median innovaatiotuella. 

Median innovaatiotuki auttaa media-alaa meneillään olevassa muutoksessa ja uuden, kasvavan ja kansainvälistyvän liiketoiminnan kehittämisessä. Innovaatiotuki on tarkoitettu media-alalla toimiville yrityksille: rahoituksen saaja voi olla esimerkiksi mediatalo, tuotantoyhtiö tai medioille digitaalisia ratkaisuja toteuttava yritys.

Lisätietoja:
Jussi Maaniitty, tuotekehitysjohtaja, Alma Media Kustannus Oy, puh. +358 50 3729079

  • Päivämäärä: 30.6.2016, 14.30
  • Uutisen tyyppi: Uutinen
  • Teema: Digitaalisuus

Jaa artikkeli:

Lue seuraavaksi:

Hakkeri

Informaatiohäirintä piinaa mediaa

Botit, trollit ja epäluotettavat uutislähteet ovat arkisia informaatiovaikuttamisen välineitä nykypäivän mediassa, ja varsinkin vaalien alla tavoitteellinen vaikuttaminen lisääntyy.

Digitaalisuus
Joni Mäkinen

Muuttuva työ täytyy kohdata rohkeasti

Vastuu työelämän muutoksessa mukana pysymisessä on sekä työnantajalla että työntekijällä.

Digitaalisuus
SIMOALMATHUMBNAIL

Datan matka - Sivulatauksesta kohdennukseen

Oletko joskus verkossa surffatessasi miettinyt, miksi näet juuri sellaista mainontaa, sisältömarkkinointia tai journalistista sisältöä kuin näet? Tiedätkö, miksi sinulle suositellaan kohtaamiasi sisältöjä? Vastaus löytyy datasta, jota sinusta on kerätty ja jota olet antanut luvan käyttää.

Digitaalisuus
annathumb

GDPR lopettaa henkilötietojen keräämisen kuluttajien selän takana

Pian se päättyy. GDPR:n siirtymäaika. EU:n uutta tietosuoja-asetusta ryhdytään soveltamaan 25.5.2018 alkaen, jolloin kaiken henkilötietojen käsittelyn tulee olla uuden sääntelyn mukaista. Ovatko suomalaiset yritykset valmiita tietosuojan uuteen aikaan?

Digitaalisuus