Alma_corporate (44)_770x370

Tekes tukee Alman digikehitystä 0,6 miljoonalla eurolla

Alma Median liiketoimintayksikön Alma Regionsin Reviiri-hankkeelle on myönnetty 0,6 miljoonan euron Tekes-tuki. Hankkeen tavoitteena on muodostaa ylivertainen paikallisen sisällön palvelu sekä edistää asiakkaiden siirtymistä digitaalisuuteen.

Alma Regionsin digitaalisesta tuotekehityksestä vastaava johtaja Jussi Maaniitty sanoo, että hankkeen tarkoituksena on tarjota asiakkaille optimoitua ja valikoitua sisältöä – jokaiseen hetkeen.

- Asiakkuus määritellään uudelleen. Tarvitsemme entistä parempaa ymmärrystä käyttökokemuksista ja –tilanteista. Paikkatieto, käyttäjän kiinnostuksen kohteet sekä lukutottumukset ovat kehitettävän palvelun keskiössä, sillä niiden perusteella asiakkaalle voidaan tarjota juuri hänelle sopivaa sisältöä, sanoo Maaniitty

Paikkatiedon avulla avataan myös uusia mahdollisuuksia viestiä kuluttajan kanssa ja kehitetään uudenlaisia tuotteita sponsoroituun sisältöön ja mainosmyyntiin.

- Haluamme vahvistaa paikallisia yhteisöjä tuomalla sisällölliseen yhteistyöhön tehokkaita työkaluja, joiden avulla yhteisön jäsenet, kuten paikalliset yritykset, voivat myös toimia sisällöntuottajina. Vuorovaikutus kuluttajien ja kaupallisten kumppaneiden kanssa on erittäin merkityksellistä paikallisesti vahvalle palvelulle, jatkaa Maaniitty.

Hankkeessa tutkitaan mahdollisuutta tarjota alustaa myös muille sisällöntuottajille, mahdollisesti jopa kansainvälisille markkinoille.

Hankkeen kokonaiskustannukset ovat 1,4  miljoonaa euroa ja Tekesin osuus rahoitetaan Median innovaatiotuella. 

Median innovaatiotuki auttaa media-alaa meneillään olevassa muutoksessa ja uuden, kasvavan ja kansainvälistyvän liiketoiminnan kehittämisessä. Innovaatiotuki on tarkoitettu media-alalla toimiville yrityksille: rahoituksen saaja voi olla esimerkiksi mediatalo, tuotantoyhtiö tai medioille digitaalisia ratkaisuja toteuttava yritys.

Lisätietoja:
Jussi Maaniitty, tuotekehitysjohtaja, Alma Media Kustannus Oy, puh. +358 50 3729079

  • Päivämäärä: 30.6.2016, 14.30
  • Uutisen tyyppi: Uutinen
  • Teema: Digitaalisuus

Jaa artikkeli:

Lue seuraavaksi:

Simo Syrjänen

Digitaalinen suosittelutyökalu rikastaa käyttäjäkokemusta

Tsekissä toimivan LMC:n kehittämä ja Suomeen jalkautettu digitaalinen suosittelutyökalu Matej on tuonut Etuovi.comin ja Iltalehden sisällöille runsaasti lisää sivulatauksia.

Digitaalisuus

Mainonnan ostaminen on jatkossa entistäkin älykkäämpää

Millainen on ohjelmallisesti ostetun digimainonnan tulevaisuus? Millaisia haasteita mainostajat näkevät kohdentamisessa ja datan käytössä? Entä mitä on ohjelmallisen mainonnan etiikka?

Digitaalisuus
Hakkeri

Informaatiohäirintä piinaa mediaa

Botit, trollit ja epäluotettavat uutislähteet ovat arkisia informaatiovaikuttamisen välineitä nykypäivän mediassa, ja varsinkin vaalien alla tavoitteellinen vaikuttaminen lisääntyy.

Digitaalisuus
Joni Mäkinen

Muuttuva työ täytyy kohdata rohkeasti

Vastuu työelämän muutoksessa mukana pysymisessä on sekä työnantajalla että työntekijällä.

Digitaalisuus