AamulehtiPAAKUVANEWEST

Aamulehti geokohdennuksella kesän ajan ilmaiseksi Särkänniemen asiakkaille

Alma Media pilotoi Tampereen Särkänniemessä geokohdennukseen perustuvaa palvelua, joka tarjoaa Aamulehden lukuoikeuden veloituksetta huvipuistoalueella vieraileville asiakkaille. Geokohdennuksella voidaan jatkossa toteuttaa myös muita sisältöpalveluita.
 

Uuden geokohdennukseen perustuvan ratkaisun ansiosta Särkänniemen alueella vierailevat asiakkaat voivat älypuhelimillaan vapaasti lukea Aamulehden sovellusta, joka on muutoin vain tilaajien käytössä.

“Särkänniemessä vierailevat pääsevät pulahtamaan sisältöömme maksutta näillä näkymin koko kesän ajan”, kertoo Alma Regionsin markkinointipäällikkö Marika Schugh.

Palvelu on pilottivaiheessa. Alma etsii nyt erilaisia tapoja hyödyntää uutta paikkatietoon perustuvaa palvelua.

“Tässä kehitystyössä vetoapua tarjoavat sekä kaupalliset kumppanit että muut mediatalot, jotka ovat ilmaisseet kiinnostusta geokohdennettua viestintää kohtaan.”

Alma Regionsin digitaalisen liiketoiminnan johtaja Jussi Maaniitty kertoo, että jatkossa kahvilat, leikkipuistot ja erilaiset odotustilat voisivat olla geokohdennuksen kannalta kiinnostavia paikkoja. Palvelulla voidaan esimerkiksi uutisoida ja vinkata lähellä tapahtuvista asioista, ja tarjota erilaisia asiakkaille hyödyllisiä palveluita ja tuotteita.  

“Paikkatiedon hyödyntämisessä ensisijaisen tärkeää on säilyttää asiakkaan luottamus. Siksi palvelun pitää myös tuottaa selkeästi lisäarvoa käyttäjälleen”, Maaniitty korostaa.

  • Päivämäärä: 19.6.2017, 00.00
  • Uutisen tyyppi: Uutinen
  • Teema: Digitaalisuus
  • Teksti: Vesa Brandt

Jaa artikkeli:

Lue seuraavaksi:

Simo Syrjänen

Digitaalinen suosittelutyökalu rikastaa käyttäjäkokemusta

Tsekissä toimivan LMC:n kehittämä ja Suomeen jalkautettu digitaalinen suosittelutyökalu Matej on tuonut Etuovi.comin ja Iltalehden sisällöille runsaasti lisää sivulatauksia.

Digitaalisuus

Mainonnan ostaminen on jatkossa entistäkin älykkäämpää

Millainen on ohjelmallisesti ostetun digimainonnan tulevaisuus? Millaisia haasteita mainostajat näkevät kohdentamisessa ja datan käytössä? Entä mitä on ohjelmallisen mainonnan etiikka?

Digitaalisuus
Hakkeri

Informaatiohäirintä piinaa mediaa

Botit, trollit ja epäluotettavat uutislähteet ovat arkisia informaatiovaikuttamisen välineitä nykypäivän mediassa, ja varsinkin vaalien alla tavoitteellinen vaikuttaminen lisääntyy.

Digitaalisuus
Joni Mäkinen

Muuttuva työ täytyy kohdata rohkeasti

Vastuu työelämän muutoksessa mukana pysymisessä on sekä työnantajalla että työntekijällä.

Digitaalisuus