Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Career sijoittaa henkilöstövuokrausyritys Treameriin

Alma Career sijoittaa henkilöstövuokrausyritys Treameriin

Alma Media Oyj                                                  Lehdistötiedote 29.9.2020

ALMA CAREER SIJOITTAA HENKILÖSTÖVUOKRAUSYRITYS TREAMERIIN

Digitaalinen henkilöstövuokrausyritys Treamer ja rekrytointiliiketoimintoihin erikoistunut Alma Career ovat solmineet sijoitussopimuksen, jonka mukaan Alma Career sijoittaa Treameriin enintään 1,5 milj. euroa. Alkuvaiheen sijoituksena Alma Career on sijoittanut 0,5 milj. euroa ja omistaa näin Treamerista alle kymmenen prosenttia. Sopimukseen sisältyy lisäksi kahdessa vaiheessa toteutettava jatkosijoitus, yhteensä 1,0 milj. euroa, mikä on ehdollinen liiketoiminnallisten tavoitteiden täyttymiseen.

Treamer digitalisoi henkilöstöpalveluja tarjoamalla työnvälitysalustan yhdistämään suorittavan työn tekijät ja heitä etsivät yritykset. Alustan avulla palvelun kautta löytyvät niin avoimet työvuorot kuin vapaat työntekijät perinteisiä kanavia nopeammin ja helpommin. Keikkatyön lisäksi Treamer mahdollistaa myös pidempiaikaisen työllistymisen. Vuonna 2015 perustetussa Treamerissa on tällä hetkellä yli 40 000 rekisteröitynyttä käyttäjää ja Treamerin liikevaihto oli vuonna 2019 1,7 miljoonaa euroa.

Henkilöstön ulkoistaminen ja digitalisaatio ovat muuttamassa henkilöstöpalvelualaa pysyvästi. Työvoima on siirtymässä verkkoon ja online-työnvälityksen markkinan arvioidaan kasvavan vuosittain jopa 40–60 prosenttia (Lähde: Staffing Industry Analysts).

Keikkatyön ulkoistus tarjoaa yrityksille joustavuutta, kustannussäästöjä ja tehokkuutta henkilöstöhallintaan, mutta samalla myös työntekijöille vapautta työmarkkinoilla ja nopean sekä läpinäkyvän tavan ansaita oman aikataulunsa mukaisesti.

“Alma Career on rekrytointipalveluiden markkinajohtaja lukuisissa Itä-Euroopan maissa. Sijoitus Treameriin on luonnollinen seuraava askel digitaalisissa palveluissa ja tarjoaa Alma Careerille hyvän näköalapaikan seurata myös henkilöstöpalvelumarkkinan vauhdikasta digitalisoitumista”, sanoo Alma Markets -yksikön johtaja Vesa-Pekka Kirsi.

“Ihmisten kohtaaminen on siirtynyt verkkoon ja työnvälitys seuraa vahvasti tätä trendiä. Pian suurin osa työntekijöistä on tavoitettavissa ainoastaan verkon kautta. Me autamme sekä yrityksiä että työntekijöitä hyödyntämään ilmiön etuja, kuten nopeutta, joustavuutta ja avoimuutta. Koronakriisin myötä työmarkkina on muuttunut ja osapuolet tarvitsevat uusia työkaluja menestyäkseen. Treamerin alusta tarjoaa kaikille tasavertaiset mahdollisuudet onnistua.” Treamerin toimitusjohtaja Peter Sazonov sanoo.

Treamerin suurimmat asiakkaat vuonna 2019 olivat Helsingin kaupunki, Palmia, Lassila & Tikanoja ja Heinon Tukku. Yrityksen ansainta perustuu asiakkaiden suorittamista maksuista perittävään prosentuaaliseen palvelumaksuun.

Alma Career on osa Alma Media -konsernia ja toimii 11 Euroopan maassa.

Lisätietoja: Vesa-Pekka Kirsi, johtaja, Alma Markets, puh. 010 665 2587

Alma Media on uudistuva digitaaliseen palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Alma Media toimii 10 Euroopan maassa. Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista. Alma Median vuoden 2019 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 250,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

• Julkaistu: 29.9.2020, 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet