Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Uuden Suomen päätoimittajaksi Jenni Tamminen

Uuden Suomen päätoimittajaksi Jenni Tamminen

Alma Media                               Lehdistötiedote 16.1.2020

UUDEN SUOMEN PÄÄTOIMITTAJAKSI JENNI TAMMINEN

Yhteiskunnalliseen keskusteluun erikoistuneen uutis- ja blogipalvelu Uuden Suomen päätoimittajaksi on nimitetty medianomi, uutispäällikkö Jenni Tamminen, 36. Hän aloittaa tehtävässään 1. helmikuuta 2020. Uusi Suomi on osa Alma Median ammatti- ja talousmedioita julkaisevaa Alma Talent -liiketoimintayksikköä, joka julkaisee muun muassa Kauppalehteä, Talouselämää ja Tekniikkaa&Taloutta.

– Uusi Suomi saa Jenni Tammisesta kokeneen ja sitoutuneen päätoimittajan, joka tuntee erinomaisesti digitaalisen uutisjournalismin ja yhteiskunnallisen keskustelun. Tammisen vedossa Uusi Suomi vahvistaa myös maksullista digitaalista sisältöään ja lisää entisestään Alma Talent -medioiden kävijämäärää. Uusi Suomi vahvistaa talousmedioidemme yhteiskunnallista, markkinatalous- ja yrittäjämyönteistä ulottuvuutta, sanoo Alma Talentin Suomen toimituksista vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi.

Vuodesta 2007 lähtien Uuden Suomen päätoimittajana toiminut Markku Huusko jatkaa uusissa tehtävissä toimittajana Uudessa Suomessa ja Kauppalehdessä sekä Alma Talentin politiikkaverkoston vetäjänä.

– Haluan lämpimästi kiittää Markku Huuskoa hänen pitkäaikaisesta työstään Uuden Suomen kehittäjänä. Yleisömme saavat nauttia Markun terävistä analyyseistä ja kommenteista jatkossakin, sanoo Ahosniemi.

– Otan uudet tehtävät vastaan innostuneena ja motivoituneena. Uusi Suomi pureutuu jatkossakin politiikan ja yhteiskunnan ilmiöihin. Haastattelemme tällä vaalikaudella kaikki 200 kansanedustajaa, ja sarjassa on ilmestynyt jo yli 20 juttua. Blogipalvelussamme Puheenvuorossa on hiljattain aloittanut uusia nimiä niin kansanedustajien kuin meppienkin riveistä. Tästä on hyvä jatkaa, sanoo Jenni Tamminen.

Nykyinen digitaalinen Uusi Suomi perustettiin vuonna 2007 kustantaja Niklas Herlinin ostettua Alma Medialta Kustannusosakeyhtiö Uuden Suomen osakekannan ja tavaramerkkioikeudet. Uusi Suomi siirtyi takaisin Alma Median omistukseen vuonna 2016.

Painettua päivälehti Uutta Suomea sekä sen edeltäjiä Uutta Suometarta ja Suometarta pidetään Alma Median lähes 170-vuotisen mediahistorian ensimmäisenä lehtenä. Suomettaren ensimmäinen numero ilmestyi vuonna 1847.

Lisätiedot:

Jenni Tamminen, päätoimittaja, Uusi Suomi (1.2.2020 alkaen) puh +358 10 665 2276

Arno Ahosniemi, vastaava päätoimittaja, Kauppalehti, puh +358 10 665 2438

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 1900 ammattilaista, joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2018 liikevaihto oli 354,6 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 16.1.2020, 12:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli