Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Medialle pitkän aikavälin päästötavoitteet kolmantena mediayhtiönä maailmassa

Alma Media Oyj                                                   Lehdistötiedote                         11.10.2018

ALMA MEDIALLE PITKÄN AIKAVÄLIN PÄÄSTÖTAVOITTEET KOLMANTENA MEDIAYHTIÖNÄ MAAILMASSA

Alma Media on asettanut maailman kolmantena media-alan yhtiönä Science Based Targets -aloitteen hyväksymät, tieteeseen perustuvat tavoitteet hiilidioksidipäästöjensä vähentämiseksi. Mediayhtiöistä ennen Alma Mediaa tavoitteensa ovat toistaiseksi määrittäneet vain The Wall Street Journal -lehteä kustantava News Corp ja B2B-tapahtumajärjestäjänä parhaiten tunnettu UBM.

Alma Median SBT-tavoitteena on vähentää toiminnastaan suoraan koituvia hiilidioksidipäästöjä 21 prosenttia vuoteen 2025 mennessä ja alihankintaketjunsa aiheuttamia epäsuoria hiilidioksidipäästöjä kymmenen prosenttia vuoteen 2023 mennessä. Tavoitteeseen päästään parantamalla kiinteistöjen energiatehokkuutta sekä kehittämällä Alma Median lehtipainon logistiikkaa ja materiaalien käyttöä.

-Alma Media on kehittänyt yritysvastuutaan pitkäjänteisesti vuosien ajan, myös ympäristöasioiden saralla. Asettamalla kunnianhimoiset päästötavoitteet kannamme omalta osaltamme vastuuta taistelussa ilmastonmuutosta vastaan, sanoo Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne.

-Nopeuttaaksemme päästöjemme vähentymistä olemme myös tehneet päätöksen siirtyä Suomessa päästöttömään sähköenergiaan vuosikymmenen loppuun mennessä, hän jatkaa.

Kansainvälinen Science Based Targets -organisaatio on hyväksynyt Alma Median pitkän aikavälin päästötavoitteet. Organisaation tavoitteena on kannustaa yrityksiä asettamaan tavoitteita, jotka ovat linjassa Pariisin ilmastosopimuksessa määriteltyjen globaalien vähennystavoitteiden kanssa. Science Based Targets -organisaation muodostavat YK:n Global Compact -aloite, ympäristöjärjestö WWF, ilmastoraportointiin keskittyvä CDP-järjestö sekä Maailman luonnonvarainstituutti WRI.

Alma Median lisäksi tähän mennessä neljä muuta suomalaisyritystä on asettanut omat tieteeseen perustuvat päästötavoitteensa. Maailmassa päästötavoitteensa määritelleitä yrityksiä on noin 140.

Alma Median yritysvastuun perusta rakentuu vastuullisesta journalismista, laadukkaasta markkinoinnista sekä tietoturvasta ja -suojasta, jotka muodostavat yhtiön liiketoiminnan ytimen.

Lisätietoja: Kirsi Hantula, yritysvastuupäällikkö, puh. 010 665 2837

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 250 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2017 liikevaihto oli 367,3 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

• Julkaistu: 11.10.2018, 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet