Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media kasvattaa omistustaan Etua lainavertailupalvelussa

Alma Media kasvattaa omistustaan Etua lainavertailupalvelussa

Alma Media Oyj                              Lehdistötiedote         3.7.2019

ALMA MEDIA KASVATTAA OMISTUSTAAN ETUA LAINAVERTAILUPALVELUSSA

Alma Media Oyj lisää omistustaan lainojen ja vakuutusten kilpailutuspalvelua tarjoavassa Etua Oy:ssä ostamalla 40 prosenttia lisää yhtiön osakekannasta. Alma Media Oyj:n omistus Etua Oy:ssä kasvaa kaupan myötä 60 prosenttiin. Osapuolet eivät julkista sijoituksen hintaa.

Etua.fi on perustettu vuonna 2008 ja se on pisimpään Suomessa toiminut lainavertailupalvelu. Maaliskuussa 2018 Alma Media Oyj hankki suunnatussa osakeannissa omistukseensa 20 prosenttia Etua Oy:n osakekannasta. Vuonna 2018 lainavertailupalvelun liikevaihto oli 2,64 miljoonaa euroa.

Etua.fi palvelussa voi vertailla kulutusluottoja ja asuntolainoja. Yhtiö toimii yhteistyössä Suomen johtavien finanssialan yritysten kanssa välittäen verkkopalvelun kautta jätetyt lainahakemukset suoraan yhteistyökumppaneille. Palvelu on aina kuluttajalle maksuton. Tähän mennessä Etua.fi on palvellut yli 200 000 suomalaista arjen raha-asioissa.

”Uskomme Etua.fi-palvelun kasvuun ja kilpailukykyyn lainavertailupalvelun markkinalla. Kokemuksemme mukaan vertailupalvelu on luontevasti täydentänyt sisällön ja digitaalisten palveluiden tarjontaamme ja tuottaa kasvavaa asiakasarvoa”, sanoo Alma Consumer liiketoimintasegmentin johtaja Kari Kivelä.

”Yhteistyö Alma Median kanssa on ollut odotustemme mukaista ja vahvistanut Etua.fi brändin tunnettuutta. Odotuksemme yhteistyölle ovat kasvavan lisäarvon tuottamisessa kuluttajille esimerkiksi autoilun, matkailun ja asumisen alueilla”, sanoo Etua Oy:n toimitusjohtaja Antti Aarvala.

Kari Kivelä, Alma Consumer liiketoimintasegmentin johtaja, puh. 010 665 2032

Antti Aarvala, toimitusjohtaja, Etua Oy, puh 040 5065 738

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 1900 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2018 liikevaihto oli 354,6 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

• Julkaistu: 3.7.2019, 16:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet