Avainasiat

Alma Media luo omistaja-arvoa toteuttamalla strategiaa, jonka ytimessä on kannattavan kasvun hakeminen digitaalisesta media- ja palveluliiketoiminnasta. Keskitymme markkinapaikkaliiketoiminnan kasvattamiseen Suomessa ja kansainvälisesti, ammattilaismedian ja ammattilaisille suunnattujen palveluiden laajentamiseen kotimaassa sekä valtakunnallisen monikanavaisen kuluttajamedian ja -palveluiden kehittämiseen.

Alma Mediaa sijoituskohteena puoltavat seuraavat seikat:

1. Onnistunut digitransformaatio

  • Olemme keskittyneet strategiassamme kannattavan digikasvun luomiseen, ja meillä on vahvat tulokset sen toteuttamisesta.
  • Muuntautuminen painetun lehden liiketoimintaan nojaavasta liitoiminnasta kohti digitaalista media-, markkinapaikka- ja palveluyhtiötä on pitkällä. Digitaalinen liiketoiminta muodostaa jo lähes 70 % liikevaihdostamme.
  • Digitaaliset liiketoimintamallimme ovat mahdollistaneet laajentumisen lisäpalveluihin eri vertikaaleissa, kuten rekrytointipalveluissa, asumisessa ja autoilussa.
  • Digitaalisten liiketoimintamallien ja datan hyödyntämisen avulla olemme voineet vahvistaa median, markkinapaikkaliiketoiminnan ja digitaalisten palveluiden välistä synergiaa.

    2. Johtava markkina-asema ja vahvat brändit 

    Alma Median tuotteet ovat omissa kohderyhmissään johtavia media- ja palvelubrändejä ja niiden markkina-asema on vahva.

    • Rekrytointiliiketoiminnassa olemme markkinajohtaja kuudessa itäisen Keski-Euroopan maassa.
    • Alma Medialla on Suomessa useita vahvoja media- ja palvelubrändejä
      • Asumisen & autoilun johtavat markkinapaikat Suomessa
      • Johtavat talousmediat, kuten Kauppalehti ja Talouselämä, ja valtakunnallinen uutismedia Iltalehti tavoittavat yhteensä lähes 80 prosenttia kaikista suomalaisista.
      • Lisäksi tarjoamme ammattilaisille ja yrityksille kattavasti sisältöjä liittyen yritystietoon, kiinteistötietoon, juridiikkaan, taloushallintoon, osaamiseen, johtamiseen ja markkinointiin
      • Mainostajille tarjoamme toiseksi suurimman suomalaisen digitaalisen mainosverkoston.

    3. Ketterä liiketoimintamalli mahdollistaa kannattavan kasvun ja hyvän osingonmaksukyvyn

    • Hyvin skaalautuva ja kustannustehokas liiketoimintamallimme sitoo vähän pääomaa
    • Kannattava kasvu tuottaa vahvan sijoitetun pääoman tuoton (ROI) ja mahdollistaa velkojen tehokkaan takaisinmaksun.
    • Alma Median hyvä osingonmaksukyky perustuu yhtiön vahvaan ja vakaaseen kassavirran tuottamiskykyyn. Tavoitteenamme on jakaa tilikauden tuloksesta keskimäärin yli puolet osinkoina.

    Katso Alma Median taloudelliset tavoitteet täältä.