Kauppalehti aloittaa yt-neuvottelut tavoitteena uusi toiminnallinen kokonaisuus

Alma Media Oyj                     Lehdistötiedote                                24.2.2016 klo 13.30

KAUPPALEHTI ALOITTAA YT-NEUVOTTELUT TAVOITTEENA UUSI TOIMINNALLINEN KOKONAISUUS

Alma Median ja Talentumin yhdistymissuunnitelman mukaisesti Talentumin liiketoiminnot ja Alma Median Talousmedia ja yrityspalvelut -yksikön liiketoiminnot tullaan yhdistämään yhdeksi liiketoimintayksiköksi vuoden 2016 aikana. Osana yhdistymistä yhtiöt ovat jo aiemmin sopineet eräistä Talentum Media Oy:n ja Talentum Oyj:n toimintoja koskevista liikkeenluovutuksista. Liikkeenluovutusten yhteydessä noin 170 Talentumin työntekijää on siirtynyt Kauppalehti Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä 1.2.2016 alkaen. Nyt suunnitelmana on yhdistää organisaatiot yhdeksi toiminnalliseksi kokonaisuudeksi.

Kauppalehti Oy aloittaa yhteistoimintaneuvottelut toimintansa uudelleenjärjestämiseksi. Neuvottelujen piirissä ovat yhtiön toimitukset ja mediamyynnit tukitoimintoineen sisältäen Kauppalehti Oy:n palvelukseen Talentumista liikkeenluovutuksella siirtyneet henkilöt, yhteensä noin 230 henkilöä. Koko liiketoimintayksikön palveluksessa on noin 950 henkilöä.

Uudelleenjärjestelyssä tavoitteena on luoda uusi organisaatiorakenne, jossa poistetaan mahdolliset päällekkäisyydet ja joka osaltaan siirtää tekemisen painopistettä kohti digitalisoituvaa mediakäyttöä toimituksissa ja mediamyynnissä. Alustavan suunnitelman mukaan henkilökunnan määrä saattaa vähentyä suunniteltujen toimien johdosta enimmillään 35 henkilötyövuodella.

-  Niin Kauppalehden kuin Talentumin työntekijät ovat huippuammattilaisia. Kun olemme työskennelleet samalla toimialalla, on kuitenkin selvää, että toiminnassamme on ollut päällekkäisyyksiä. Nyt suunnittelemme näiden päällekkäisyyksien poistamista ja samalla pyrimme luomaan uuden organisaatio- ja toimintamallin, joka tulee olemaan kilpailukykyinen muuttuvassa mediamaailmassa, sanoo Kauppalehti Oy:n toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori.

Järjestely ei vaikuta Talentumin eikä Kauppalehden liiketoimintaan tai tuotteisiin, vaan niitä jatketaan normaalisti.

Alma Median ja Talentumin yhdistymisprosessin etenemiseen liittyen yhtiöt ovat aiemmin myös tiedottaneet muutoksista Talentumin johdossa, uuden liiketoimintayksikön johtoryhmästä sekä liiketoimintayksikön nimestä, Alma Talentista.

Lisätietoja:

Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, Kauppalehti Oy, Alma Talent, puh. 010 665 2360

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 500 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2015 liikevaihto oli 291,5 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Päivämäärä: 24.2.2016, 13:30
  • Uutisen tyyppi: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli: