Aamulehden Hetkeä ei ole tilattavissa erillisenä maksullisena tuotteena, vaan ainoastaan osana lehden laajempia digitilauspaketteja. Rothin mukaan Aamulehdessä on kuitenkin käyty keskusteluja siitä, pitäisikö Hetki lanseerata myös erillisenä, maksullisena applikaationa.
”Maailmalla lehtitalot ovat tehneet kokeiluja tällaisilla rajatuilla sisältösovelluksilla. Ainakaan vielä ne eivät ole ilmeisesti kuitenkaan olleet valtavia rahasampoja.”
Pelkästään verkossa ilmestyvä Hetki on osa Aamulehden strategiaa, jonka ytimessä on digitaalisesta liiketoiminnasta saadun liikevaihdon kasvattaminen. Aamulehdessä Hetki nähdään yhtenä uusista lippulaivatuotteista, jonka tehtävänä on lisätä lehden maksullisten digipakettien houkuttelevuutta. Hetken lanseerauskampanjan aikana reilusti yli 2000 ihmistä onkin tarttunut mahdollisuuteen kokeilla maksullisia sisältöjä.
”Tavoitteessa ollaan”, kuittaa Roth.
Ainakin yhtä hienoa kuin maksullisten tilausten määrän kasvu on hänen mielestään kuitenkin ollut muutos, jonka Hetken tekeminen on käynnistänyt Aamulehden toimituksessa.
”Sillä on ollut iso merkitys koko toimituksen ajatusmaailman kääntämiseksi digital first -ajatteluun. Muutos ei tapahdu juhlapuheilla, vaan tekemällä.”
Hetken tekijät ovat huomanneet, että julkaisua on vapauttavaa tehdä, koska sen tekemistä eivät rajoita minkäänlaiset painetun lehden tekemiseen vuosikymmenien saatossa liittyneet konventiot.
”Yllättäen tuntuu, että kaikkein kiinnostavimmat jutut ovat siellä. Hetken jutut ovat lyhyitä ja simppeleitä juttuja, paluuta perusasioihin. Olemme alkaneet täällä toimituksessa välillä miettiä, että teemmekö nykyisin painettua lehteä liian vaikeasti”, Roth toteaa.