Alma Media > Mainostajat > Ohjelmallinen mainonta > Ohjelmallinen mainonta > Blogi > TCF-standardin uusi versio käyttöön

TCF-standardin uusi versio käyttöön

TCF eli Transparency and Consent Framework on IAB Europen yhdessä julkaisijoiden ja adtech-vendoreiden kanssa kehittämä standardi evästesuostumuksen pyytämiseksi ja välittämiseksi. Alma Media on ollut mukana TCF-standardissa jo vuonna 2018 julkaistusta ensimmäisestä versiosta lähtien. Uusi TCF v.2.0 tuo kuluttajille enemmän mahdollisuuksia hallita oman datan keräämistä ja käyttämistä esimerkiksi mainonnan kohdentamista varten. Julkaisijalle kakkosversio tuo enemmän läpinäkyvyyttä datan käsittelyyn teknologiakumppaneiden kanssa.

Alman suostumustenhallinta on päivitetty TCF v.2.0 -yhteensopivaksi. Uudessa versiossa kuluttaja voi hallita aiempaa läpinäkyvämmin, millaisiin käyttötarkoituksiin ja kenelle toimijalle antaa suostumuksen tietojensa käsittelyyn. Käyttäjän suostumus välitetään ohjelmallisen ostamisen jakeluketjussa eteenpäin Alman hyväksymille kumppaneille. Alma hyväksyy kumppanit ja tietojen käsittelytarkoitukset osana tietosuojakäytäntöjään. Suomessa yleisimmin käytetyt DSP:t sekä mainonnanjakelujärjestelmät ovat hyväksyttyjen listalla.

Katso hyväksyttyjen kumppanien lista täältä ->

Uuden kumppanin lisäämisestä pyydämme olemaan yhteydessä; programmatic@almamadia.fi

Päivämäärä: 17.9.2020

Teksti: Ohjelmallinen mainonta, Alma Mediaratkaisut