Alma Media > Mainostajat > Ohjelmallinen mainonta > Ohjelmallinen mainonta > Blogi > Alma on siirtynyt first price -huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa

Alma on siirtynyt first price -huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa

 

 

Ohjelmallisessa mainonnassa CPM-hinta muodostuu huutokaupan perusteella ja mainosnäytön lopullinen hinta voi määräytyä second price tai first price -huutokauppamallilla. First price -huutokauppamallissa ostaja maksaa mainosnäytöstä sen hinnan, jota on tarjonnut. First price -huutokauppamalli on vakiintumassa globaalisti ja myös Suomessa. Tällä hetkellä käytössä on kahta eri huutokauppamallia (second price ja first price), joka voi monimutkaistaa ostajien kampanjarakenteita. Koska markkinan yhtenäinen huutokauppamalli tuo hyötyjä ostajien bidausstrategioiden hallintaan, haluamme osaltamme helpottaa kampanjoiden kokonaisuuden optimointia ja tehostaa koko ohjelmallista mainontaa.

Alma on laajentanut first price -huutokauppamallin koskemaan kaikkea ohjelmallisesti ostettavaa mainosinventaaria. Huutokauppamallin muutos ei vaadi ostajalta suoria toimenpiteitä. Suosittelemme kuitenkin tarkistamaan, että bidausstrategia ja biditasot ottavat first price -huutokaupan huomioon. Seuraamme ostajien biditasoja muutosvaiheen yli ja olemme tarvittaessa yhteydessä asiakaskohtaisesti, jotta uuteen malliin siirtyminen onnistuu ongelmitta.  

Lisätietoja: programmatic@almamedia.fi 

 

 

Päivämäärä: 16.9.2020

Teksti: Ohjelmallinen mainonta, Alma Mediaratkaisut