Alma Media > Mainostajat > Alma Median hinnat ja aineisto-ohjeet > Tulospohjainen mainos – Aineisto-ohjeet ja kohdennusmahdollisuudet

Tulospohjainen mainos – Aineisto-ohjeet ja kohdennusmahdollisuudet

Tulospohjainen mainonta on verkkomainontaa, jossa mainostaja maksaa vain mainonnan toteutuneista tuloksista. Sillä tähdätään ensisijaisesti tavoitteiden mukaisesti asetettuihin tuloksiin, ei näkyvyyden volyymiin. Tulospohjainen mainonta sopii erityisen hyvin kävijäliikenteen ohjaukseen ja verkkokaupan myynnin edistämiseen.

Alma-verkosto tarjoaa klikkipohjaisen mallin tulospohjaiseen mainostamiseen. Mainostaminen on riskitöntä, koska mainostaja maksaa vain toteutuneista klikeistä. Alma-verkostossa mainonta näkyy turvallisessa mediaympäristössä kotimaisilla ja tunnetuilla Alma Median sivustoilla. Mainonnanjakelujärjestelmä optimoi mainokset näkymään niille Alma-verkoston sivustoille ja mainospaikoille, joissa se toimii parhaiten.

Klikin hinta määräytyy huutokaupassa kilpailun mukaan. Mainonta ajetaan Alma-verkostossa RON (Run of Network). Järjestelmä optimoi mainokset niille sivustoille ja mainospaikoille, jotka tuovat parhaat tulokset. Näin ollen näkyvyyttä yksittäisillä sivustoilla tai mainospaikoilla ei taata. Aineiston on oltava toimintaan ohjaava ja sen tulee sisältää esimerkiksi kehote, kilpailu tai tarjous.

Jatkuva tulospohjainen mainonta on tehokas tapa tavoittaa potentiaaliset asiakkaat juuri oikealla hetkellä. Hyvien tuloksien takaamiseksi suositellaan pitkäjänteistä tekemistä. Aloittaminen on nopeaa ja helppoa. Aseta kampanjalle tavoite, suunnittele tätä tukevat aineistot, mieti kampanja-ajankohta ja sopiva budjetti – ja olemme valmiit aloittamaan.

Aineisto-ohjeet:

Ostettavissa vain seuraavissa verkostoissa:

  • Alma-verkosto
  • Alma Businessmediat

Alma-verkosto:

Jokaiseen kampanjaan on toimitettava vähintään kolme (3) mainosmuotoa:

  1. Boksi: 300×250 px (max 300 kt)
  2. Pidennetty suurtaulu: 160×600 JA/TAI 200×600 JA/TAI 250×600 px (max 300 kt)
  3. Panorama: 980×120 px (max 300 kt) JA/TAI Jättiboksi: 468×400 px (max 300 kt)

Alma Businessmediat:

Jokaiseen kampanjaan on toimitettava vähintään neljä (4) mainosmuotoa:

  • Boksi: 300×300 px (300kt)
  • Pidennetty suurtaulu: 160×600 px (300kt)
  • Paraati: 980×400 px (300kt)
  • Jättiboksi: 468×400 px (300kt)

Muut ehdot:
  • Klikin hinta optimoituu kilpailutilanteen sekä mainonnan toimivuuden mukaan
  • Alma Media ei takaa kampanjalle tiettyä klikkimäärää tai budjettia
  • Tulospohjainen mainonta laskutetaan perustuen järjestelmän todentamiin klikkeihin

Aineiston vaihtaminen

Kampanja-aikana aineiston voi halutessaan vaihtaa kerran kampanjan aikana. Suosittelemme toimittamaan kaikki materiaalit ennen kampanjaa, vaikka niitä ajettaisiin vasta myöhemmin kampanjan aikana.

Kampanjaan voi toimittaa useamman aineistoversion. Järjestelmä optimoi kohti parhaiten toimivia materiaaleja. Emme takaa tiettyä näkyvyyttä tai klikkien määrää aineistojen välillä.

Tarkemmat aineisto-ohjeet

Mainokset voidaan toimittaa kuva- (jpg, gif, png & html5), tai vaihtoehtoisesti kolmannen osapuolen tagina

Aineistojen maksimikoko 300 kt

Aineistojen mukana tulee toimittaa myös URL-osoite, johon mainoksen klikkaukset ohjataan. Jokaiselle aineistolle voi toimittaa oman URL-osoitteen tai seurannan.

Aineiston on oltava klikattava koko alueelta

Aineisto voi olla kevyesti animoitu, mutta sen pitää olla edelleen klikkiin ohjaava. Aineisto ei saa sisältää ääntä tai videota.

Aineisto on oltava klikkiin ohjaava (kehote, kilpailu, tarjous jne.)

Mainoksessa tulee selkeästi näkyä mainostajan nimi tai logo.

Virheellinen aineisto

Alma Media ei vastaa aineiston virheellisyydestä johtuvasta aineiston käsittelyn ja kampanjan alun mahdollisesta myöhästymisestä

Alma Media pidättää oikeuden olla julkaisematta sopimattomaksi katsomaansa tai yllä olevia ehtoja noudattamatonta materiaalia

Kohdentaminen

  • Somenosto: Kohdentaminen onnistuu vain Alma Consumer -verkostossa (ei kohdennuksia Alma Business -verkostoon)
  • Tulospohjainen mainonta CPC: Vain Alma-verkostossa

Sallitut kohdennukset Geo, Päätelaite, Demografiat (ikä ja sukupuoli) ja Yleiset kiinnostusalueet

Kampanjassa voidaan hyödyntää useampia kohdennuksia ”tai”-ehdolla niin, että kyseinen mainos näytetään kumpaankin kohderyhmään kuuluvalle. Esimerkiksi 25-44 -vuotiaat tai penkkiurheilusta kiinnostuneet.

Kampanjassa voidaan hyödyntää maakunta- tai päätelaitekohdennusta ja muita kohdennuksia niin, että kyseinen mainos näytetään kumpaankin kohderyhmään kuuluvalle. Esimerkiksi Uusimaa ja moottoriajoneuvoista kiinnostuneet tai Uusimaa ja 25-44 -vuotiaat.

Kampanjassa ei voida yhdistää kahta tai useampaa kiinnostus- tai demografiakohdennusta ”ja”-ehdolla niin, että kohdennuksen molempien ehtojen tulee täyttyä. Esimerkiksi 25-44 -vuotiaat ja penkkiurheilusta kiinnostuneet.

Kohdennusmahdollisuudet

  • Somenosto: Vain Alma Consumer -verkostossa
  • Tulospohjainen mainonta CPC: Vain Alma-verkostossa
Demografiat:
SukupuoliSukupuoli – Miehet
SukupuoliSukupuoli – Naiset
IkäIkä – 45-54
IkäIkä – 55-64
IkäIkä – 35-44
IkäIkä – 25-34
IkäIkä – 65+
IkäIkä – 18-24
Kiinnostusalueet:
Autoilu  Moottoriajoneuvot 
Ura  Työelämä 
Viihde  TV ja Elokuvat 
Viihde  Musiikki ja konsertit
Viihde Kirjallisuus
Viihde  Juhlat 
Viihde  Viihde ja julkkikset 
Viihde  Ravintolat
Ruoka ja juoma  Ruoanlaitto
Harrastukset  Veneet
Harrastukset  eSports ja videopelit 
Harrastukset  Metsästys ja kalastus
Harrastukset  Ulkoilu 
Harrastukset  Lemmikit – Koirat 
Harrastukset  Lemmikit 
Harrastukset  Valokuvaus 
Harrastukset  Tiede 
Asuminen  Puutarhanhoito
Asuminen  Koti ja puutarha 
Asuminen  Sisustaminen 
Asuminen  Remontointi 
Asuminen Mökit ja vapaa-ajanasunnot
Elämäntyyli  Kauneus ja meikit 
Elämäntyyli  Ympäristö ja ekologisuus 
Elämäntyyli  Perhe ja vanhemmuus 
Elämäntyyli  Muoti 
Elämäntyyli  Terveys ja hyvinvointi 
Elämäntyyli  Raskaus ja vauvat 
Urheilu  Liikunta 
Urheilu  Penkkiurheilu 
Teknologia  Viihde-elektroniikka 
Teknologia  Tietoturva
Teknologia  Tietotekniikka 
Matkustus  Matkailu 
Alueellinen kohdentaminen:

Maakunnat:

  • Uusimaa
  • Pirkanmaa
  • Varsinais-Suomi
  • Pohjois-Pohjanmaa
  • Keski-Suomi
  • Satakunta
  • Pohjanmaa
  • Kanta-Häme
  • Pohjois-Savo
  • Lappi
  • Päijät-Häme
  • Kymenlaakso
  • Etelä-Pohjanmaa
  • Etelä-Karjala
  • Pohjois-Karjala
  • Etelä-Savo
  • Keski-Pohjanmaa
  • Kainuu

Kaupungit:

  • Helsinki
  • Espoo 
  • Tampere 
  • Vantaa 
  • Oulu 
  • Turku 
  • Jyväskylä 
  • Kuopio 
  • Lahti 
  • Pori 
  • Kouvola 
  • Joensuu
  • Lappeenranta 
  • Vaasa 
  • Hämeenlinna 
  • Seinäjoki 
  • Rovaniemi 
  • Mikkeli
  • Porvoo
  • Salo
  • Kotka 
  • Kokkola
  • Hyvinkää
  • Järvenpää
  • Lohja
  • Nurmijärvi
  • Tuusula
  • Kirkkonummi
  • Rauma
  • Kerava
  • Kajaani
  • Kaarina
  • Nokia
  • Ylöjärvi
  • Kangasala
  • Savonlinna
  • Vihti
  • Riihimäki
  • Raasepori
  • Raisio
  • Imatra
  • Lempäälä
  • Raahe
  • Sastamala
  • Hollola
  • Sipoo
  • Siilinjärvi
  • Tornio
  • Mäntsälä
  • Pirkkala

Katso segmenttien koot: Kohdentaminen – Alma Media

.