Alma Media > Mainostajat > Alma Median hinnat ja aineisto-ohjeet > Kumppanisisällöt – Aineisto-ohjeet

Kumppanisisällöt – Aineisto-ohjeet

Asiakkaalta tarvitaan:

  • Tieto, onko kyseessä blogi- vai artikkelijulkaisu
  • Yrityksen logo
    • Tiedostomuoto:  PNG
  • Julkaisun otsikko
    • 1-3 otsikkovaihtoehtoa julkaisulle. Otsikon enimmäispituus 120 merkkiä.
  • Mainostavan yrityksen nimi
  • Julkaisun sisältö
    • Teksti doc-muodossa
      • suosituspituus 3000-4000 merkkiä
      • tekstissä voi olla linkkejä. Alma Businessmediat ei toimita analytiikkaa linkeistä, mutta utm-parametrein varustettuja linkkejä on mahdollista seurata omalla Google Analytics -tilillänne. Tällöin toimitattehan linkit meille valmiiksi utm-parametrien kanssa.
    • Mahdolliset upotuskoodit (esim. video tai podcast)
  • Katso alta myös tarvittavat ratkaisukohtaiset materiaalit (esim. kuvat)
  • Media, jossa sisältö julkaistaan sekä toivottu julkaisupäivämäärä
  • Jos kampanjaan kuuluu retargetointi, toimitathan myös seuraavan materiaalit:
    • Bannerit: Paraati: 980 x 400 px, 200 kt  ja Mobiiliparaati: 300 x 300 px, maks. 100 kt
    • Osoite, joihin bannereista ohjataan

Huom! Printissä max merkkimäärä 2800 tabloideissa (Kauppalehti, Tek&Tal, Mediuutiset) ja 3200 aikakauslehdissä (Talouselämä, Tivi, Kauppalehti Optio). Printissä kuvan resoluutio pitää olla minimissään 220 dpi tabloid-lehtiin ja 300 dpi aikakauslehtiin.

Artikkelia varten asiakkaalta tarvitaan myös:

  • Natiivinostopaikoilla näkyvä kuva
    • Kuvasuhde 16:9
    • Tiedoston kokosuositus 200-400 kt , digissä kuvan resoluutio pitää olla vähintään 72 dpi.
    • Formaateista sallittu kaikki paitsi WebM ja WebP
    • Vältä tekstin sisällyttämistä kuvaan.
  • Julkaisussa käytettävät kuvat ​
    • Pääkuva 16:9 , artikkelin muut kuvat vapaasti valittavissa​
    • Tiedoston kokosuositus 200-400 kt​
    • Formaateista sallittu kaikki paitsi WebM ja WebP

Blogia varten asiakkaalta tarvitaan myös:

  • Koontisivulla ja natiivinostopaikoilla näkyvä kuva 16:9
    • Joko kirjoittajan kuva laajalla taustalla  tai muu aiheeseen sopiva kuva. Jos on kyseessä blogiteksti ja kirjoittajan kuva halutaan nostoon, ilmoitathan sen aineistojen toimituksen yhteydessä.
    • Kuvasuhde 16:9
    • Tiedoston kokosuositus 200-400 kt , digissä kuvan resoluutio pitää olla vähintään 72 dpi.
    • Formaateista sallittu kaikki paitsi WebM ja WebP
    • Ei mielellään tekstejä kuvassa
  • Kirjoittajan kuva (voidaan käyttää myös samaa kuvaa kuin edellä), nimi ja titteli
    • Tämä näkyy avatussa artikkelissa.
  • Julkaisun asiasanat

Brändättyjä koonti- ja kategoriasivuja varten tarvitaan:

1. Yrityksen logo:
    –  Tiedostomuoto:  PNG

2. Suuri header-kuva:
    –  kuvasuhde 16:9
    –  huomioithan, että olennainen sisältö on kuvan keskellä, sillä desktopissa näkyy suhteessa 3:1 ja mobiilissa 16:9.
    –  Kuvakoko 1920 x 1080px (min. 1600 x 900 px)

3. Pienempi kuva:
    –  kuvasuhde 16:9
    –  Yritysesittelyn yhteyteen

 4. Vapaamuotoinen tekstikenttä (esim. yritysesittelyä varten):
    –  
Suositeltu merkkimäärä: 400-500 merkkiä
    –  Linkit mahdollisia

5. Yrityksen brändivärin HEX-värikoodi 

Huom! Brändisivun aineistoja voidaan vaihtaa enintään kolmen kuukauden välein.

Aineiston toimitus:

  • Aineistot brändisivua ja digijulkaisua varten tulee toimittaa osoitteeseen mediamainonta@almamedia.fi viisi arkipäivää ennen julkaisuaikaa. Printtiä varten taitettava sisältö on toimitettava vähintään seitsemän päivää ennen painoonmenoa ja vähintään 14 päivää ennen julkaisua. Tarkista tarkka aikataulu julkaisutiimiltä.​

  • Myöhässä toimitettujen sisältöjen julkaisua sovittuna ajankohtana ei voida taata​
    • Tällöin sisältö joko julkaistaan myöhässä, jolloin osa nostoajasta jää pois tai ​
    • Julkaisu siirtyy seuraavaan mahdolliseen julkaisuajankohtaan (ei välttämättä seuraavaan päivään)​
  • Lähettäessäsi aineistoja kirjoitathan sähköpostin otsikkokenttään mainosmuodon, mainostajan nimen ja julkaisupäivän​
  • Aineistot on toivottavaa lähettää samassa sähköpostiviestissä​

Vastuu mainosten sisällöstä:  Asiakas vastaa siitä, ettei Alma Businessmedialle toimitettu aineisto ole voimassaolevien lakien, viranomaisten ja mainonnan itsesääntelyelinten määräysten, Alma Businessmedian antamien ohjeiden, näiden ehtojen, muiden sopimusehtojen taikka hyvän tavan vastainen. Asiakas sitoutuu huomioimaan rajoitukset, jotka koskevat mm. mainontaa alaikäisille tai seuraavia mainoskohteita: alkoholi, tupakka, uhkapelit, lääkkeet, tuoteväärennökset ja piraattituotteet. Alma Businessmedialla on oikeus ilman korvausvelvollisuutta kieltäytyä mainoksen esittämisestä, mikäli mainos on Alma Businessmedian tulkinnan mukaan edellä mainittujen vaatimusten vastainen.