Alma Media > Mainostajat > Alma Median hinnat ja aineisto-ohjeet > Alma Visuals

Alma Visuals

Alma Visuals on markkinoiden edistyksellisin työkalu rich media -mainoratkaisujen toteuttamiseen. Sen avulla luot helposti näyttäviä kampanjoita ja pääset analysoimaan niiden tuloksia reaaliajassa. Työkalun toimittajan omalta AdCreator Support-sivustolta löydät kattavat ja yksityiskohtaiset ohjeet kampanja-aineistojen toteuttamiseen, analytiikkaan sekä järjestelmän käyttöön.

Tunnukset AdCreator Supportiin saat omalta mediamyynnin yhteyshenkilöltäsi.

Vaihtoehtoisesti, voimme toteuttaa Alma Visuals kampanjan puolestasi. Kysy lisää mediamyynnin yhteyshenkilöltäsi.

Huom! Google Chromen päivitys 85 versioon rajoittaa raskaiden mainosaineistojen näkymistä. Lue lisää aiheesta tästä >


Alma Visuals -ratkaisuissa lisäveloitus 2 € / CPM / brutto sekä tuotantokustannukset.

Katso Alma Visuals esittelysivu

Alma Visuals tekniset ohjeet

Videoparaati, Digikokosivu videolla, tai Pystyparaati videolla


Videon koko (valitse yksi näistä):

  • Videoparaati: 980×400, 980×552 / 980×600 (megaparaati)
  • Digikokosivu videolla: 610×877 tai 620x891px & mobiili 300×431
  • Pystyparaati videolla: 300×431 tai 300×600


Muut tarvittavat tiedot ja komponentit:

  • Videon formaatti: MP4
  • Kuvan formaatti: JPG tai PNG
  • Videon pituus: Max. 15s. Suositus 10-15s.
  • Video voi joko loopata (pyöriä jatkuen) tai pysähtyä viimeiseen näkymään. Jos video ei looppaa, huomioi viimeiseen näkymään haluttu sisältö aineistoon
  • Tiedostokoko: Max. 10MB (suositellaan mahd. kevyttä videota)
  • URL eli ohjausosoite


Vaihtoehdot videon / taustakuvan asemointiin aineistossa:

  1. Aineisto voi olla koko alueeltaan videota, jolloin video tulee toimittaa digikokosivu-aineiston px-koon mukaan
  2. Jos aineisto ei ole koko bannerin alueelta videota, taustakuva toimitetaan bannerin px-koon mukaan. Tällöin video asetetaan taustakuvan päälle ja voi olla minkä vaan kokoinen aineiston kokonaispikselirajojen sisällä
  3. Video voi viedä osan bannerista (esim. Paraatissa 711x400px) ja sen viereen voidaan asettaa kuva esim. logolle, CTA:lle, copy-tekstille tms. (täten kuva olisi Paraatissa 269x400px). Toimitathan näissä toteutuksissa tarkan briiffin tai esimerkkikuvan miten haluat elementtien näkyvän bannerissa. 

  • Video voi olla yhtenä assettina tai vaihtoehtoisesti videon / kuvan päälle voi asettaa elementtejä esim. logo, CTA-nappi, copy-teksti jne. Elementit lisätään: transparent png-tiedostomuodossa
  • Vinkki: Myös monimutkaisemmat toteutukset onnistuvat. Kysy esim. videon+tuotekarusellin yhdistelmästä.

Interscroller:

Tarvittavat komponentit:​

  • Videon / kuvan koko: 370x600px, 768x1230px,1080x1920px (vertikaaliformaatti)
  • Videon formaatti: MP4
  • Kuvan formaatti: JPG tai PNG
  • Videon pituus: Suositeltu 6-15s, max. 15s
  • Tiedostokoko: Looppaavissa videoissa max. 14MB, yleisesti max. 4MB (suositellaan mahd. kevyttä videota). Jos video ei looppaa, huomioi viimeiseen näkymään haluttu sisältö aineistoon
  • Video tai kuva voi olla yhtenä assettina tai vaihtoehtoisesti videon / kuvan päälle voi asettaa elementtejä esim. logo, CTA-nappi, copy-teksti jne. Elementit lisätään: transparent png-tiedostomuodossa
  • URL eli ohjausosoite

Aineistossa voidaan käyttää koko aineiston kokoista videota tai kuvaa. Jos käytössä on video, voidaan mainokseen asettaa erillinen loppukuva, joka jää näkyviin, kun video pysähtyy tai sitten aineisto voidaan asettaa looppaamaan, jolloin video pyörii jatkuen.

Interscroller voidaan rakentaa hyödyntäen videota niin, että videon taustalla on kuva ja video peittää esim. 50/50% tai 30/70% alueesta. Tällöin edellä mainittujen kuvasuhteiden mukaan aineistoon toimitetaan taustakuva. Esim. 768×1230 koossa oleva taustakuva ja video 1080×1080 (neliö). Video skaalataan taustakuvan päälle.

Videotapetti:

Tarvittavat komponentit:

  • Videon koko: 1600×1200 px
  • Videon formaatti: MP4
  • Videon pituus: Max. 15s. Suositus 10s.
  • Video voi joko loopata (pyöriä jatkuen) tai pysähtyä viimeiseen näkymään. Jos video ei looppaa, huomioi viimeiseen näkymään haluttu sisältö aineistoon
  • Tiedostokoko: Max. 10MB
  • Video voi olla yhtenä assettina tai vaihtoehtoisesti videon / kuvan päälle voi asettaa elementtejä esim. logo, CTA-nappi, copy-teksti jne. Elementit lisätään: transparent png-tiedostomuodossa
  • URL eli ohjausosoite

Kuvasto:

Kuvasto suositellaan hyödynnettävän mahdollisimman suuren pinnan mainoskoossa esim. digikokosivu tai paraati. Muissakin formaateissa onnistuu, mutta parhaimman huomioarvon takaa suurempi formaatti. Kuvastoa voi ajaa laiteriippumattomasti.

  • Kuvasto voi olla koko bannerin alueella tai vaan osa siitä
    • Jos kuvasto on vain osa banneria, aineistoon voi asettaa elementtejä esim. logo, CTA-nappi, copy-teksti jne. Elementit lisätään: transparent png-tiedostomuodossa
  • Taustakuvan formaatti: JPG tai PNG
  • Kuvastoa voidaan ajaa: esim. ISSUU:n ja Publitaksen näköislehti-palveluiden kautta embed-koodilla
  • URL eli ohjausosoite
  • Bannerin voi linkittää asiakkaan verkkosivuille tai vaihtoehtoisesti asiakas voi itse asettaa tuotekohtaiset linkit katalogin palveluntarjoajan päässä (Tarkista ominaisuus suoraan palveluntarjoajalta esim. ISSUU)

Raaputuspinta

Mainos, jossa käyttäjä voi raaputtaa tai pyyhkiä bannerin pintaa. Pinta voi olla esim. sadetta, jäätä, likaa, arpapintaa jne. Alta paljastuu mainos, joka voi olla klikattava

Aineisto-ohjeet:

  • Aineisto: kaksi kuvaa koossa 600 x 600 pikseliä, max 100 kt/kuva. Toinen kuva raaputettava pinta ja toinen alta paljastuva kuva
  • Tiedostomuoto: PNG, JPEG tai GIF
  • Raaputettavassa tai pyyhittävässä pinnassa tulee olla selkeä kehote raaputtamiseen
  • Linkki: kohde, johon käyttäjä ohjataan mainosta klikatessaan

Store Locator

Mainosta klikkaamalla aukeaa karttanäkymä, joka näyttää esimerkiksi mainostajan lähimmän toimipisteen sijainnin käyttäjälle

Aineisto-ohjeet:

  • Kuvamateriaali: 600 x 600 pikseliä, kuvan maksimikoko on 100 kt
  • Formaatti: PNG, JPEG, GIF
  • Mainostajan tulee toimittaa toimipisteiden nimi- ja osoitetiedot Excel-tiedostona
  • Mainostajan logo voidaan asettaa sekä kartan yläosaan että kartassa sijaitsevien toimipisteiden kohdille
  • Kartassa olevien elementtien värejä voidaan myös muokata

Ohjeet toimipisteiden listaamiselle:

  • Toimipisteiden tiedot tulee olla täytettynä Excel-muodossa esimerkkitiedostoon
  • Pakolliset tiedot: toimipisteen nimi, osoite, postinumero, kaupunki
  • Valinnaiset tiedot: latitude ja longitude -koordinaatit, puhelinnumero, sähköpostiosoite, www-sivu
  • Custom-kohtiin voi lisätä vapaasti tietoa, esim. aukioloajat, tarjous tai muu lisätieto

Kalenterimainos

Mainosta klikkaamalla aukeaa kalenterimuistutus, jonka käyttäjä voi tallentaa puhelimensa kalenteriin

Aineisto-ohjeet:

  • Aineisto: 600 x 600 pikseliä. Kolmannen osapuolen tagin kautta tuleviin aineistojen tulee olla 300 x 300 pikseliä, kuvan koko maksimissaan 100 kt
  • Formaatti: JPG, PNG tai GIF

Mainostaja toimittaa aineiston, johon kalenterimuistutus tulee (kts. mobiiliparaati tai swipekuutio) sekä tiedot kalenterimuistutukseen:

  • Otsikko
  • Tekstisisältö
  • Tapahtuman alkamis- ja loppumisajankohta
  • Muistutuksen ajankohta esim. puoli tuntia ennen tapahtuman alkua