Alma Media > Mainostajat > Alma Median hinnat ja aineisto-ohjeet > Alma Median sisältömarkkinoinnin hinnat ja aineisto-ohjeet

Alma Median sisältömarkkinoinnin hinnat ja aineisto-ohjeet





IL Sisältömarkkinointi-artikkelit

Iltalehden toimituksellisen sisällön joukossa julkaistavia kaupallisen yhteistyön artikkeleita. Artikkelien sisältö voi olla esimerkiksi tekstiä, kuviaa, videoita tai testi.


Pyydä tarjous
MediaHinta (€)
IltalehtiKysyttäessä

Artikkelit 
ovat oivallinen tapa tuoda esiin yrityksesi asiantuntemusta, tai kertoa tuotteista ja palveluista kiinnostavasti osana sitä käyttävän kohderyhmän arkea. Artikkelien voima on pitkäaikaisessa ja säännöllisessä sisällöntuotannossa.

Advertoriaali
eli painetussa lehdessä julkaistava mainostajan artikkeli on lehtijutun muotoon kirjoitettu ja taitettu lehti-ilmoitus. Advertoriaalissa voit esimerkiksi tuoda vakuuttavasti esiin yrityksesi erityisasiantuntemusta tai esittää palvelun hyödyt käyttäjiensä äänellä.

Artikkelisarja

näyttävä ja pitkäkestoinen kokonaisuus, jossa mainostaja voi julkaista tiettyyn aihepiiriin liittyviä sisältöjä säännöllisesti. Sisältöjen yhteyteen on mahdollista rakentaa jatkuva brändinäkyvyys.


Pyydä tarjous


MediaHinta (€)
IltalehtiKysyttäessä

Kumppanisisällöt

Kumppanisisällöt on median osio, jossa yritys voi julkaista omaa sisältöään osana tunnettua ja vaikuttavaa uutismediaa

Omalle asiakaskohtaiselle koontisivulleen yritys voi julkaista mediaympäristöön sopivaa sisältöä, kuten artikkeleita, blogeja, podcasteja tai videoita.

Kumppanisisällöt sopivat erinomaisesti esimerkiksi brändin tunnettuuden kasvattamiseen sekä yrityksen asiantuntijuuden vahvistamiseen päättäjäkohderyhmässä.


Pyydä tarjous
Kumppanisisällöt

Näkyvyys koostuu: Natiivi,​ Display, Uutiskirje
Raportti ja analyysi tuloksista: Sisältyy hintaan
Oma koontisivu julkaisuille: Sisältyy hintaan

Kumppanisisällöt +Business

Näkyvyys koostuu: Natiivi ja Display haluamallasi kohdennuksella
Raportti ja analyysi tuloksista: Sisältyy hintaan
Oma koontisivu julkaisuille: Sisältyy hintaan


Kysy myös tarjousta artikkelisarjasta

Mediat
Arvopaperi​, Kauppalehti​, Mediuutiset​, Mikrobitti​, Talouselämä​, Tekniikka&Talous​, Tivi​, Uusi Suomi​, Kauppalehti + KL Toimitilat, Talouselämä + KL Toimitilat

Artikkeleiden kuvat tulee olla JPG-muodossa.  

Tutustu kumppanisisältöjen tarkempiin ohjeisiin täältä >>

Supersisällöt

Mainostajan ehdoilla toimiva mediatila, jonka ympärillä ei ole mainontaa ja julkaisumedian brändi on tyylikkäästi taustalla.

Supersisältö perustuu näyttävään ilmaisuun, liikkeeseen tai interaktiiviseen sisältöön, joka saa lukijan viihtymään artikkelissa. Mielikuva viestistä vaikuttava ja mieleenjäävä.


Pyydä tarjous


MediaHinta (€)
Iltalehti, Nettiauto, Etuovi, VuokraoviKysyttäessä

Huom! Supersisällöt ovat aina Brand Studion tuotantoa.

Etuovi.com ja Vuokraovi.com

Artikkeli ja Blogi

Asumisen verkoston sisältömarkkinointiratkaisu brändin rakentamista ja/tai vahvistamista varten​. Sisältömarkkinoinnin avulla saat lukijat viettämään aikaa viestisi äärellä, voit kertoa tuotteestasi uskottavasti ja ohjata lukijoita palveluidesi äärelle.


Pyydä tarjous
Mediat
Etuovi, Vuokraovi

Artikkeli

Artikkelilla voit jakaa arvokasta tietoa ja näkemyksiä alan trendeistä, innovaatioista ja ratkaisuista. 

Houkuttele lukijoita tutustumaan yritykseesi ja rakenna mainettasi luotettavana ja asiantuntevana toimijana.

  • Artikkelissa voit hyödyntää monipuolisesti kuvia ja tekstiä.
  • Kiinnostava artikkeli saa lukijan viettämään aikaa viestisi äärellä.
  • Hyvin luotu viesti jää mieleen.
  • Artikkeli julkaistaan osana Etuovi.com Koti -sisältöjä. Se on autenttinen mediaympäristö, jonka ympärillä on muuta mainontaa sekä sisältöjä.
  • Parhaimmat tulokset saat tilaamalla Brand Studion tuotannon artikkelillesi. Tuottajamme tuntevat Etuovi.comin lukijat ja osaavat kirjoittaa heitä kiinnostavalla tavalla.
  • Voit tuottaa myös itse tekstin ja hyödyntää editointipalveluamme.
  • Yhdellä artikkelilla voit tavoittaa 14 vrk aikana 1,3 miljoonaa uniikkia käyttäjää, saada jopa 2000 lukijaa ja näkyä miljoonalla sivulatauksella.

Blogi

Blogi on lyhyt tekstiartikkeli, jossa on kirjoittajan kuva, linkkejä ja tekstiä.

Herätä luottamusta ja vahvista lukijan sidettä yritykseesi säännöllisellä blogikirjoittelulla. Omalla nimellä ja kasvoilla kirjoitettu teksti on henkilökohtainen ja aito.

  • Hyvä blogiteksti on huomio, mielipide tai väittämä alaa puhuttavasta aiheesta tai epäkohdasta.
  • Voit rakentaa sisältöön vahvan linkityksen palveluihisi tai jopa suoraan ostoputkeen.
  • Blogit arvokkaassa domainissa ovat tehokas keino vahvistaa hakukonenäkyvyyttäsi.
  • Blogisi julkaistaan osana Etuovi.com Koti -sisältöjä. Se on autenttinen mediaympäristö, jonka ympärillä on muuta mainontaa sekä sisältöjä.
  • Sisältö voi olla omaa tuotantoasi ja halutessasi, voimme auttaa sen editoinnissa.
  • Yhden blogikirjoituksen avulla voit saada 7 vrk aikana valtakunnallisesti jopa 500 lukijaa ja näkyä yli 300 000 sivulatauksella.

Konseptointi

Luova konseptii on asiakkaan tarpeeseen ideoitu ja suunniteltu tapa toteuttaa kampanja kiinnostavasti, koukuttavasti ja tuloksellisesti.
Konsepti varmistaa, että puhuttelemme juuri oikeita yleisöjä ja poimimme tarinaasi juuri heitä kiinnostavat teemat ja näkökulmat. 
Konseptimme perustuvat Alma Median dataan ja insightiin kohderyhmästäsi ja toimialastasi.


Pyydä tarjous

Artikkelituotanto

Ammattitoimittaja osaa kertoa asian kiinnostavasti, löytää lukijoita houkuttelevat näkökulmat ja yleisöä puhuttelevat otsikot. Teemme sinulle valmiit sisällöt helposti ja luotettavasti.


Pyydä tarjous

Videotuotanto

Videotiimimme suunnittelee ja toteuttaa videoita mainoksiksi, videoita puhelimiin ja pöytäkoneille, nettisivuille, messunäytöille, hallien jumboille, myyntipäällikön läppärille, seminaarin avauksiin, tv-spoteiksi, brändivideoiksi, asiakaskertomuksiksi ja sosiaaliseen mediaan – kaikille näytöille ja moneen tarpeeseen.

Tutustu Alma Brand Studioon


Pyydä tarjous

Podcastien tuotanto

Liiketoimintasi tavoitteita palveleva yrityspodcast tavoittaa äänisisältöjä kuuntelevan yleisön. Autamme sinua sarjan konseptoinnissa ja jaksojen suunnittelussa, teemme haastattelut, nauhoitukset ja editoinnin – jaksojen markkinointia unohtamatta.


Pyydä tarjous

Virtuaalitila

Kun haluat tehdä sisällöstä seikkailun, voimme luoda teemaasi sopivan virtuaalitilan. Sen huoneissa voi olla 3D-malleja, ääntä, videoita, artikkeleita ja kuvia, ja käyttäjä voi liikkua tilassa tutkien sisältöjä omassa tahdissaan. Tarinoilla höystetty näyttelytila, paikkoja tai tuotteita esittelevä studio, oma akatemia puhujineen, kokemuslaboratorio… vain mielikuvitus on rajana.


Pyydä tarjous

Natiividisplay

Mainos, joka muistuttaa palvelun sisältöä, mutta on merkitty mainokseksi. Ohjaa usein asiakkaan verkkosivuilla olevaan sisältöön. Kustannustehokas mainosmuoto, jolla kasvatat sisältömarkkinointisi näkyvyyttä.

Pyydä tarjous

Aineistot:

  • Mainostajan nimi: Max. 50 merkkiä
  • Otsikko + ingressi: Max 80 merkkiä + ingressi 150 merkkiä TAI pidempi otsikko max. 120 merkkiä (ei ingressiä)
  • Kuva (vain JPG, GIF, PNG): 600×314 px (suositeltu) tai 1200×628 px. Tiedostokoko max 100 kt.
  • Logo: Valinnainen, ei tällä hetkellä käytössä
  • Ohjausosoite: URL johon mainoksesta ohjataan
  • Video: Ei käytössä, tulossa

Tarkemmat aineisto-ohjeet >>

Aineiston toimitus:

Aineistojen toimitus osoitteeseen: mediamainonta(a)almamedia.fi

Katso tästä toimitusohjeet ennen lähetystä >>

  • Perusaineistot tulee toimittaa viimeistään kolme (3) kokonaista arkipäivää ennen kampanjan alkua klo 12,00 mennessä.
  • Erikoisaineistot tulee toimittaa viisi (5) kokonaista arkipäivää ennen kampanjan alkua klo 12,00 mennessä. Erikoisaineistoja ovat esimerkiksi: HTML5, Video, Alma Visuals, paraati+tapetit, cross-devicet, uutiskirjeet ja somenostot. 
Media
Iltalehti,
Alma Consumer verkosto,
Telkku,
Kotikokki,
Ampparit,
IL-osiot,
Etuovi,
Vuokraovi,
liikkumisen palvelut,
Autotalli,
Nettiauto,
Nettimoto,
Nettivuokraus,
Nettimökki,
Nettivene,
Nettivaraosa,
Nettikaravaani,
Nettimarkkina,
Nettikone,
Alma Business verkosto,
Kauppalehti ROS,
Uusi Suomi,
Arvopaperi,
Mikrobitti,
Talouselämä,
Tekniikka&Talous,
TiVi

Lisänäkyvyys sisällöille

Retargetointi sisältömarkkinointia lukeneille.

Mahdollistaa pidemmän hännän sisältömarkkinoinnin kampanjalle ja aiheesta jo kiinnostuneiden kävijöiden ohjaamisen sivuillesi.


Pyydä tarjous

Retargetointi sisältömarkkinointia lukeneille

980×400 px (max 200 kt)
ja 300×300 px (max 100 kt)

  • Mainosmuoto: Paraati + Mobiiliparaati yläpaikalla, jakosuhde näytöissä 50/50. Asiakas toimittaa retargetointiin käytettävät aineistot
  • Media: Alma Businessmedia RON 
  • Aika: 3 viikkoa julkaisupäivästä
  • Frekvenssi: 6 kertaa maksimissaan / kävijä koko kampanja-aikana ja maksimissaan 1 / per kävijä / päivä.

Lisänäkyvyysbanneri

Lisäohjaus Alman medioissa jo julkaistuun mainostajan sisältöön.

Ajetaan halutuissa medioissa desktopissa palstaboksissa ja mobiilissa keskipaikalla.

Bannerin mainoskoko:
300x300px (max 100 kt)

TuoteHinta
Bannerin tuotanto180 €
Retargetointi550 €
Lisänäkyvyysbanneri18 €/CPM

Keskustelevan mainonnan ratkaisut kumppanisisällöissä

Sisältömarkkinoinnin yhteydessä näytettävä, sivun alareunasta nouseva keskusteleva pop-up -mainosformaatti, jonka avulla viestit yhdellä mainoksella monimutkaisia kokonaisuuksia, useille kohderyhmille, ostopolun eri vaiheissa.

Tarkasti käsikirjoitettu vuorovaikutus osallistaa lukijoita ja saa heidät viettämään aikaa brändisi parissa. Tämä mikä voimistaa brändimielikuvaa ja tarjoaa arvokasta dataa kohderyhmien vastauksista.


Pyydä tarjous
MediaCPMhinta (€)
Kauppalehti, Alma Business RON, Uusi Suomi, Arvopaperi, Mikrobitti, Talouselämä, Tekniikka&Talous, TiviKysyttäessä

Huom! Myydään sisältömarkkinointiartikkelien yhteydessä. Hintaan lisätään tuotanto- ja julkaisukustannukset.

Keskustelevan mainonnan ratkaisut

Alman Display-mainospaikoilla näytettävä keskusteleva mainosformaatti, jonka avulla viestit yhdellä mainoksella monimutkaisia kokonaisuuksia, useille kohderyhmille, ostopolun eri vaiheissa.

Tarkasti käsikirjoitettu vuorovaikutus osallistaa lukijoita ja saa heidät viettämään aikaa brändisi parissa. Tämä mikä voimistaa brändimielikuvaa ja tarjoaa arvokasta dataa kohderyhmien vastauksista.


Pyydä tarjous

Konseptivaihtoehdot:

  • Pelillistäminen
  • Informaatio & Inspiraatio
  • Suosittelu


Keskustelevia mainoksia voidaan näyttää seuraavilla mainospaikoilla:

  • Laiteriippumaton paraati + pystyparaati
  • Laiteriippumaton digikokosivu

Keskustelevan mainonnan ratkaisut ovat käytössä koko Alma-verkostossa.

MediaCPMhinta (€)
Autoilun markkinapaikat, Liikkumisen palvelut24.75
Nettiauto, Nettimoto, Nettivuokraus, Nettimökki, Nettivene, Nettivaraosa, Nettikaravaani, Nettimarkkina, Nettikone, Autotalli.fi26.60
MediaViikkohinta (€)
Mediuutiset2450
MediaCPMhinta (€)
Ampparit, Telkku, Kotikokki, Iltalehti osiot24.75
Iltalehti, Alma-verkosto23
Etuovi, Vuokraovi30.00
Kauppalehti, Alma Business RON, Uusi Suomi37
Arvopaperi, Mikrobitti, Talouselämä, Tekniikka&Talous, Tivi39.80

Huom! Hintoihin lisätään tuotantokustannus + 1,50€ netto CPM

Tunti livenä + artikkeli

Tavoita suomalaiset valtakunnallisesti ajankohtaisessa mediaympäristössä livelähetyksellä.

Toteutus soveltuu erityisesti livetapahtumille, ​ webinaareille, puheenvuoroille, julkistuksille, ensi-illoille, sekä urheilulähetyksille.


Pyydä tarjous

Kattava näkyvyys liven yhteyteen:

Ennakkomarkkinointi ennen tapahtumaa
(Laiteriippumaton paraati)
+
Tunnin livelähetys Iltalehdessä
(Laiteriippumaton paraati)
+
Muistuttava mainonta
(Laiteriippumaton paraati)
+
Artikkeli
(Alma Brand Studio tuottaa)
+
Mainosaineistojen tuotanto
(Alma Visuals)
+
Kattava raportti kampanjan jälkeen

Katso livebannerien tarkemmat ohjeet

Media
Iltalehti, Kauppalehti, Uusi Suomi, Arvopaperi, Mikrobitti, Talouselämä, Tekniikka&Talous, Tivi

Hyppää osioon

Artikkelit    |    Sisällölliset ohjeet    |    Natiividisplay    |    Brändisivu


Artikkelit


Iltalehden artikkelit

Pakolliset toimitettavat tiedot:

TuoteMainostavan yrityksen nimiOtsikkoNosto-otsikotPääkuvaNostokuvaTekstiIngressi
Iltalehti Tavoita-, Aktivoi- ja Konvertoi-natiiviartikkelitMax. 26 merkkiäEi rajoitusta1 kplSuositus vaakamalli

Tiedostomuoto: JPG, PNG, MP4
612×300 px

Tiedostomuoto: JPG, PNG
2000–4000 merkkiä

Tiedostomuoto: DOC
Suositus 2–3 lausetta
Iltalehti Sitouta -natiiviartikkeliMax. 26 merkkiäEi rajoitusta

Voi olla eri kuin nosto-otsikko
1–2 kpl

Max. 120 merkkiä
Suositus vaakamalli

Tiedostomuoto: JPG, PNG, MP4
600×337 px

Tiedostomuoto: JPG, PNG
2000–4000 merkkiä

Tiedostomuoto: DOC
Suositus 2–3 lausetta
Iltalehti alueellinen artikkeliMax. 26 merkkiäEi rajoitusta

Voi olla eri kuin nosto-otsikko
1–2 kpl

Max. 120 merkkiä
Suositus vaakamalli

Tiedostomuoto: JPG, PNG, MP4
600×337 px

Tiedostomuoto: JPG, PNG
2000–4000 merkkiä

Tiedostomuoto: DOC
Suositus 2–3 lausetta

Valinnaiset toimitettavat tiedot:

TuoteNostoingressitNostoingressit lkmSEO-otsikkoSEO-avainsanat lkmLogoVideot
Iltalehti Tavoita-, Aktivoi- ja Konvertoi-natiiviartikkelitMax. 68 merkkiäSallittu
Iltalehti Sitouta -natiiviartikkeliMax. 150 merkkiä (huom. tällöin otsikko max. 80 merkkiä)1–2Max. 68 merkkiäSallittu
Iltalehti alueellinen artikkeliMax. 150 merkkiä (huom. tällöin otsikko max. 80 merkkiä)1–2Max. 68 merkkiäSallittu

Businessmedioiden artikkelit

Pakolliset toimitettavat tiedot:

TuoteMainostavan yrityksen nimiOtsikkoNosto-otsikotPääkuvaNostokuvaTekstiIngressi
Kumppanisisällöt (artikkeli)Max. 50 merkkiäEi rajoitusta

Voi olla eri kuin nosto-otsikko
2 kpl

Max. 120 merkkiä
Kuvasuhde 16:9
Min. 1600×900 px

Tiedostomuoto: JPG, PNG
(voi olla myös video)
Kuvasuhde 16:9
Min. 1600×900 px

Tiedostomuoto: JPG, PNG
2000–4000 merkkiä

Tiedostomuoto: DOC
Suositus 2–3 lausetta
Kumppanisisällöt (blogi)Max. 50 merkkiäEi rajoitusta

Voi olla eri kuin nosto-otsikko
2 kpl

Max. 120 merkkiä
Kirjoittajan kuva

Kuvasuhde 1×1

Tiedostomuoto: JPG, PNG
Kuvasuhde 16:9

Tiedostomuoto: JPG, PNG
2000–4000 merkkiä

Tiedostomuoto: DOC
Suositus 2–3 lausetta

Valinnaiset toimitettavat tiedot:

TuoteNostoingressitNostoingressit lkmSEO-otsikkoSEO-avainsanat lkmLogoVideot
Kumppanisisällöt (artikkeli)Max. 150 merkkiä (huom. tällöin otsikko max. 80 merkkiä)2Max. 68 merkkiäMax. 5SallittuSallittu
Kumppanisisällöt (blogi)Max. 150 merkkiä (huom. tällöin otsikko max. 80 merkkiä)2Max. 68 merkkiäMax. 5SallittuSallittu

Etuoven ja Vuokraoven artikkelit

Pakolliset toimitettavat tiedot:

TuoteMainostavan yrityksen nimiOtsikkoNosto-otsikotPääkuvaNostokuvaTekstiIngressi
Natiiviartikkeli ja alueellinen artikkeliMax. 50 merkkiäEi rajoitusta

Voi olla eri kuin nosto-otsikko
2 kpl

Max. 120 merkkiä
Kuvasuhde 16:9
Min. 1600×900 px

Tiedostomuoto: JPG, PNG

Voi olla myös video
Kuvasuhde 16:9
Min. 1600×900 px

Tiedostomuoto: JPG, PNG
2000–4000 merkkiä

Tiedostomuoto: DOC
Suositus 2–3 lausetta
BlogiMax. 50 merkkiäEi rajoitusta

Voi olla eri kuin nosto-otsikko
2 kpl

Max. 120 merkkiä
Kirjoittajan kuva

Kuvasuhde 1×1

Tiedostomuoto: JPG, PNG
Kuvasuhde 16:9

Tiedostomuoto: JPG, PNG
2000–4000 merkkiä

Tiedostomuoto: DOC
Suositus 2–3 lausetta

Valinnaiset toimitettavat tiedot:

TuoteNostoingressitNostoingressit lkmSEO-otsikkoSEO-avainsanat lkmLogoVideot
Natiiviartikkeli ja alueellinen artikkeliMax. 150 merkkiä (huom. tällöin otsikko max. 80 merkkiä)2Max. 68 merkkiäMax. 5SallittuSallittu
BlogiMax. 150 merkkiä (huom. tällöin otsikko max. 80 merkkiä)2Max. 68 merkkiäMax. 5SallittuSallittu

Autoilun ja liikkumisen artikkelit

Pakolliset toimitettavat tiedot:

TuoteMainostavan yrityksen nimiOtsikkoNosto-otsikotPääkuvaNostokuvaTekstiIngressi
Natiiviartikkeli ja alueellinen artikkeliMax. 50 merkkiäEi rajoitusta

Voi olla eri kuin nosto-otsikko
2 kpl

Max. 120 merkkiä
Kuvasuhde 16:9
Min. 1600×900 px

Tiedostomuoto: JPG, PNG

Voi olla myös video
Kuvasuhde 16:9
Min. 1600×900 px

Tiedostomuoto: JPG, PNG
2000–4000 merkkiä

Tiedostomuoto: DOC
Suositus 2–3 lausetta

Valinnaiset toimitettavat tiedot:

TuoteNostoingressitNostoingressit lkmSEO-otsikkoSEO-avainsanat lkmLogoVideot
Natiiviartikkeli ja alueellinen artikkeliMax. 150 merkkiä (huom. tällöin otsikko max. 80 merkkiä)2Max. 68 merkkiäMax. 5SallittuSallittu

Sisällölliset ohjeet

Jutun alku

Hyvä artikkeli alkaa kiinnostavalla otsikolla ja antaa lukijalle syyn klikata sisältöön. Pääkuva, otsikko ja ingressi yhdessä johdattavat aiheeseen, joka on ajankohtainen ja lukijan näkökulmasta mielenkiintoinen. Pääkuvassa ei saa olla tekstiä eikä tuotetta tai logoa pääosassa. Pääkuva voi olla eri kuin nostokuva.


Kuvat

Hyvät kuvat täydentävät ja jäsentävät tekstiä. Niiden tulee olla hyvin valaistuja ja teräviä, eikä niissä saa olla tekstiä. Henkilökuviin kannattaa jättää kohteen ympärille tilaa, sillä kuvat rajautuvat hieman eri tavalla eri päätelaitteilla. Kuvatekstissä voi olla kuvaajan nimi ja muuta aiheeseen liittyvää tekstiä. Kuvatekstit auttavat myös kuvien saavutettavuuteen ja hakukonenäkyvyyteen. Kuvateksti ei voi olla linkki.


Leipäteksti

Hyvä sisältö etenee eri aiheisiin ryhmiteltynä väliotsikoilla, kuvilla ja linkeillä. Sisällössä voi olla esimerkiksi teksti-, kuva-, video-, väliotsikko-, linkki- ja listaelementtejä sekä bold- ja italic-tyylisiä korostuksia. Linkkeihin voi liittää valmiiksi UTM-tagit, jos klikkejä halutaan seurata omasta analytiikasta. Artikkelin ulkoasuun tai tekstityyleihin ei voi vaikuttaa.


Videot

Voimme lisätä videoita osaksi artikkelia upottamalla videopalveluista tai meille toimitetusta videotiedostosta.

  • Oma videotiedosto: MP4, kuvasuhde: 16:9
  • Upotettu video: YouTube tai Vimeo-upotuslinkki, analytiikka upotuspalvelussa


Hakukoneet

Hakukoneita kannattaa auttaa ymmärtämään paremmin artikkelin sisältöä. Tätä varten meille voi toimittaa hakutuloksissa näkyvän SEO-otsikon ja avainsanalistan.

  • SEO-otsikko: enintään 68 merkkiä (vapaaehtoinen).
  • SEO-avainsanat: enintään 5 kpl, tärkein ensimmäisenä
    • Artikkelin avainsana on se, mikä on koko artikkelin fokus. Se on yleensä yksi sana – jossain tilanteessa 2–5 sanaa sisältävä fraasi.


Vastuu sisällöistä

Asiakas vastaa siitä, ettei julkaisijalle toimitettu aineisto ole voimassa olevien lakien, viranomaisten ja mainonnan itsesääntelyelinten määräysten, julkaisijan antamien ohjeiden, näiden ehtojen, muiden sopimusehtojen taikka hyvän tavan vastainen.

Asiakas sitoutuu huomioimaan rajoitukset, jotka koskevat mm. mainontaa alaikäisille tai seuraavia mainoskohteita: alkoholi, tupakka, uhkapelit, lääkkeet, tuoteväärennökset ja piraattituotteet.

Julkaisijana Alma Medialla on oikeus ilman korvausvelvollisuutta kieltäytyä mainoksen esittämisestä, mikäli mainos on julkaisijan tulkinnan mukaan alle linkitettyjen vaatimusten vastainen. 


Lait ja eettiset säännöt

  • Laki- ja sääntöseikat huomioitu (kuluttajansuojalaki, 2. luku) 
  • Sisällön tulee olla Julkisen sanan neuvoston (JSN) ohjeistuksen mukainen 
  • Mainonnan eettinen neuvosto (MEN) valvoo, että sisältö on Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) markkinointisääntöjen mukainen 


Alma Median sisältöjen laatukriteerit

Myyntiehdot

Natiividisplay

Aineisto-ohjeet

Mainostajan nimi: max. 50 merkkiä
Otsikko + ingressi: max 80 merkkiä + ingressi 150 merkkiä
                                  TAI pidempi otsikko max. 120 merkkiä (ei ingressiä)
Kuva (vain JPG, PNG): 600 × 337 px
Logo: Valinnainen, kuvasuhde 1×1
Ohjausosoite: URL johon mainoksesta ohjataan
Video: Ei käytössä

Eri aineistoversioita saa olla max. 5 kpl.

Huomioitava laskeutumissivulla:

  • Ohjaava natiivimainos vie kiinnostavaan sisältöön: artikkeli, vinkkijuttu, opas, haastattelu, tarina tms.
  • Laskeutumissivun pitää vastata natiivinoston lupausta sisällöstä ja sen tulee olla hyvin tuotettua. Laskeutumissivu ei voi olla puhdas mainosteksti tai muu suppea call-to-action, joka ei tarjoaisi kävijälle sisällöllistä lisäarvoa.
  • Ei ohjausta suoraan tuotesivuille tai verkkokauppaan, mainokseen tai tiedotteeseen tai sivulle, jossa on pelkkä latauslinkki. Lukijalle on hyvä ilmoittaa ohjauksessa, mikäli sisältö on video.

Ohjelmallinen natiividisplay

Brändisivu (vain Businessmediat)

  • Yrityksen logo:
    • Tiedostomuoto: PNG
  • Kuva:
    • Kuvasuhde 1:1
    • Sijoitetaan yritysesittelyn yhteyteen
    • Ei saa sisältää tekstiä
  • Vapaamuotoinen tekstikenttä (esim. yritysesittelyä varten):
    • Merkkimäärä max. 300 merkkiä
    • Linkit mahdollisia
  • Yrityksen brändivärin HEX-värikoodi