Alma Media > Mainostajat > Alma Median hinnat ja aineisto-ohjeet > Alma Median sisältömarkkinoinnin hinnat ja aineisto-ohjeet

Alma Median sisältömarkkinoinnin hinnat ja aineisto-ohjeet





IL Sisältömarkkinointi-artikkelit

Iltalehden toimituksellisen sisällön joukossa julkaistavia kaupallisen yhteistyön artikkeleita. Artikkelien sisältö voi olla esimerkiksi tekstiä, kuviaa, videoita tai testi.


Pyydä tarjous
MediaHinta (€)
IltalehtiKysyttäessä

Artikkelit 
ovat oivallinen tapa tuoda esiin yrityksesi asiantuntemusta, tai kertoa tuotteista ja palveluista kiinnostavasti osana sitä käyttävän kohderyhmän arkea. Artikkelien voima on pitkäaikaisessa ja säännöllisessä sisällöntuotannossa.

Advertoriaali
eli painetussa lehdessä julkaistava mainostajan artikkeli on lehtijutun muotoon kirjoitettu ja taitettu lehti-ilmoitus. Advertoriaalissa voit esimerkiksi tuoda vakuuttavasti esiin yrityksesi erityisasiantuntemusta tai esittää palvelun hyödyt käyttäjiensä äänellä.

Artikkelisarja

näyttävä ja pitkäkestoinen kokonaisuus, jossa mainostaja voi julkaista tiettyyn aihepiiriin liittyviä sisältöjä säännöllisesti. Sisältöjen yhteyteen on mahdollista rakentaa jatkuva brändinäkyvyys.


Pyydä tarjous


MediaHinta (€)
IltalehtiKysyttäessä

Kumppanisisällöt

Kumppanisisällöt on median osio, jossa yritys voi julkaista omaa sisältöään osana tunnettua ja vaikuttavaa uutismediaa

Omalle asiakaskohtaiselle koontisivulleen yritys voi julkaista mediaympäristöön sopivaa sisältöä, kuten artikkeleita, blogeja, podcasteja tai videoita.

Kumppanisisällöt sopivat erinomaisesti esimerkiksi brändin tunnettuuden kasvattamiseen sekä yrityksen asiantuntijuuden vahvistamiseen päättäjäkohderyhmässä.


Pyydä tarjous

Näkyvyys koostuu: Natiivi,​ Display, Uutiskirje
Raportti ja analyysi tuloksista: Sisältyy hintaan
Oma koontisivu julkaisuille: Sisältyy hintaan

Mediat
Arvopaperi​
Kauppalehti​
Mediuutiset​
Mikrobitti​
Talouselämä​
Tekniikka&Talous​
Tivi​
Uusi Suomi​
Kauppalehti + KL Toimitilat
Talouselämä + KL Toimitilat
Kysy myös tarjousta artikkelisarjasta

Artikkeleiden kuvat tulee olla JPG-muodossa.  

Tutustu kumppanisisältöjen tarkempiin ohjeisiin täältä >>

Supersisällöt

Mainostajan ehdoilla toimiva mediatila, jonka ympärillä ei ole mainontaa ja julkaisumedian brändi on tyylikkäästi taustalla.

Supersisältö perustuu näyttävään ilmaisuun, liikkeeseen tai interaktiiviseen sisältöön, joka saa lukijan viihtymään artikkelissa. Mielikuva viestistä vaikuttava ja mieleenjäävä.


Pyydä tarjous


MediaHinta (€)
Iltalehti, NettiautoKysyttäessä

Huom! Supersisällöt ovat aina Brand Studion tuotantoa.

Rakennuttajan Studio ja Studio Plus Artikkelisarja

Etuoven sisältömarkkinointiratkaisu brändin rakentamista ja/tai vahvistamista varten​

Jokaiselle kumppanille konseptoidaan  ja tuotetaan  uniikki teksti- ja kuvasisältö Etuoveen sekä Iltalehteen​

Avaimet käteen -ratkaisussa sisällön toteuttaa Alma Brand Studion luovat ammattilaiset yhteistyössä yrityksen kanssa​


Pyydä tarjous
Mediat
Iltalehti, Etuovi

Studio pakettiin kuuluu:

  • Kolme artikkelia kolmen kuukauden aikana, jotka julkaistaan Etuoven Studiossa.
  • 7 päivän etusivunäkyvyys artikkelinostolle

Studio Plus pakettiin kuuluu:

  • Kolme artikkelia, kolmen kuukauden aikana Etuoven Studiossa
  • Kolme artikkelia, kolmen kuukauden aikana Iltalehdessä
  • 7 päivän Etuoven etusivunäkyvyys artikkelinostolle Etuovessa
Paketit
Rakennuttajan Studio
Rakennuttajan Studio
ilman artikkelituotantoa
Rakennuttajan Studio Plus
Rakennuttajan Studio Plus
ilman artikkelituotantoa

Tutustu Rakennuttajan Studion tarkempiin ohjeisiin täältä >>

Konseptointi

Luova konseptii on asiakkaan tarpeeseen ideoitu ja suunniteltu tapa toteuttaa kampanja kiinnostavasti, koukuttavasti ja tuloksellisesti.
Konsepti varmistaa, että puhuttelemme juuri oikeita yleisöjä ja poimimme tarinaasi juuri heitä kiinnostavat teemat ja näkökulmat. 
Konseptimme perustuvat Alma Median dataan ja insightiin kohderyhmästäsi ja toimialastasi.


Pyydä tarjous

Artikkelituotanto

Ammattitoimittaja osaa kertoa asian kiinnostavasti, löytää lukijoita houkuttelevat näkökulmat ja yleisöä puhuttelevat otsikot. Teemme sinulle valmiit sisällöt helposti ja luotettavasti.


Pyydä tarjous

Videotuotanto

Videotiimimme suunnittelee ja toteuttaa videoita mainoksiksi, videoita puhelimiin ja pöytäkoneille, nettisivuille, messunäytöille, hallien jumboille, myyntipäällikön läppärille, seminaarin avauksiin, tv-spoteiksi, brändivideoiksi, asiakaskertomuksiksi ja sosiaaliseen mediaan – kaikille näytöille ja moneen tarpeeseen.

Tutustu Alma Brand Studioon


Pyydä tarjous

Podcastien tuotanto

Liiketoimintasi tavoitteita palveleva yrityspodcast tavoittaa äänisisältöjä kuuntelevan yleisön. Autamme sinua sarjan konseptoinnissa ja jaksojen suunnittelussa, teemme haastattelut, nauhoitukset ja editoinnin – jaksojen markkinointia unohtamatta.


Pyydä tarjous

Virtuaalitila

Kun haluat tehdä sisällöstä seikkailun, voimme luoda teemaasi sopivan virtuaalitilan. Sen huoneissa voi olla 3D-malleja, ääntä, videoita, artikkeleita ja kuvia, ja käyttäjä voi liikkua tilassa tutkien sisältöjä omassa tahdissaan. Tarinoilla höystetty näyttelytila, paikkoja tai tuotteita esittelevä studio, oma akatemia puhujineen, kokemuslaboratorio… vain mielikuvitus on rajana.


Pyydä tarjous

Natiividisplay

Mainos, joka muistuttaa palvelun sisältöä, mutta on merkitty mainokseksi. Ohjaa usein asiakkaan verkkosivuilla olevaan sisältöön. Kustannustehokas mainosmuoto, jolla kasvatat sisältömarkkinointisi näkyvyyttä.

Create request

Natiividisplay

Aineistot:

  • Mainostajan nimi: Max. 50 merkkiä
  • Otsikko + ingressi: Max 80 merkkiä + ingressi 150 merkkiä TAI pidempi otsikko max. 120 merkkiä (ei ingressiä)
  • Kuva (vain JPG, GIF, PNG): 600×314 px (suositeltu) tai 1200×628 px. Tiedostokoko max 100 kt.
  • Logo: Valinnainen, ei tällä hetkellä käytössä
  • Ohjausosoite: URL johon mainoksesta ohjataan
  • Video: Ei käytössä, tulossa

Tarkemmat aineisto-ohjeet >>

Aineiston toimitus:

Aineistojen toimitus osoitteeseen: mediamainonta(a)almamedia.fi

  • Perusaineistot tulee toimittaa viimeistään kolme (3) kokonaista arkipäivää ennen kampanjan alkua klo 12,00 mennessä.
  • Erikoisaineistot tulee toimittaa viisi (5) kokonaista arkipäivää ennen kampanjan alkua klo 12,00 mennessä. Erikoisaineistoja ovat esimerkiksi: HTML5, Celtrat, paraati+tapetit, cross-devicet, uutiskirjeet ja somenostot. 
Mediat
Iltalehti, Alma Consumer verkosto
Telkku, Kotikokki, Ampparit, IL-osiot
Etuovi, Vuokraovi
liikkumisen palvelut
Autotalli, Nettiauto, Nettimoto, Nettivuokraus, Nettimökki, Nettivene, Nettivaraosa, Nettikaravaani, Nettimarkkina, Nettikone
Alma Business verkosto, Kauppalehti ROS, Uusi Suomi
Arvopaperi, Mikrobitti, Talouselämä, Tekniikka&Talous, TiVi, Mediuutiset

Lisänäkyvyys sisällöille

Retargetointi sisältömarkkinointia lukeneille.

Mahdollistaa pidemmän hännän sisältömarkkinoinnin kampanjalle ja aiheesta jo kiinnostuneiden kävijöiden ohjaamisen sivuillesi.


Pyydä tarjous

Retargetointi sisältömarkkinointia lukeneille

980×400 px (max 200 kt)
ja 300×300 px (max 100 kt)

  • Mainosmuoto: Paraati + Mobiiliparaati yläpaikalla, jakosuhde näytöissä 50/50. Asiakas toimittaa retargetointiin käytettävät aineistot
  • Media: Alma Businessmedia RON 
  • Aika: 3 viikkoa julkaisupäivästä
  • Frekvenssi: 6 kertaa maksimissaan / kävijä koko kampanja-aikana ja maksimissaan 1 / per kävijä / päivä.

Lisänäkyvyysbanneri

Lisäohjaus Alman medioissa jo julkaistuun mainostajan sisältöön.

Ajetaan halutuissa medioissa desktopissa palstaboksissa ja mobiilissa keskipaikalla.

Bannerin mainoskoko:
300x300px (max 100 kt)

TuoteHinta
Bannerin tuotanto180 €
Retargetointi550 €
Lisänäkyvyysbanneri18 €/CPM

Keskustelevan mainonnan ratkaisut kumppanisisällöissä

Sisältömarkkinoinnin yhteydessä näytettävä, sivun alareunasta nouseva keskusteleva pop-up -mainosformaatti, jonka avulla viestit yhdellä mainoksella monimutkaisia kokonaisuuksia, useille kohderyhmille, ostopolun eri vaiheissa.

Tarkasti käsikirjoitettu vuorovaikutus osallistaa lukijoita ja saa heidät viettämään aikaa brändisi parissa. Tämä mikä voimistaa brändimielikuvaa ja tarjoaa arvokasta dataa kohderyhmien vastauksista.


Pyydä tarjous
MediaCPMhinta (€)
Kauppalehti, Alma Business RON, Uusi Suomi, Arvopaperi, Mikrobitti, Talouselämä, Tekniikka&Talous, TiviKysyttäessä

Huom! Myydään sisältömarkkinointiartikkelien yhteydessä. Hintaan lisätään tuotanto- ja julkaisukustannukset.

Keskustelevan mainonnan ratkaisut

Alman Display-mainospaikoilla näytettävä keskusteleva mainosformaatti, jonka avulla viestit yhdellä mainoksella monimutkaisia kokonaisuuksia, useille kohderyhmille, ostopolun eri vaiheissa.

Tarkasti käsikirjoitettu vuorovaikutus osallistaa lukijoita ja saa heidät viettämään aikaa brändisi parissa. Tämä mikä voimistaa brändimielikuvaa ja tarjoaa arvokasta dataa kohderyhmien vastauksista.


Pyydä tarjous

Konseptivaihtoehdot:

  • Pelillistäminen
  • Informaatio & Inspiraatio
  • Suosittelu


Keskustelevia mainoksia voidaan näyttää seuraavilla mainospaikoilla:

  • Laiteriippumaton paraati + pystyparaati
  • Laiteriippumaton digikokosivu

Keskustelevan mainonnan ratkaisut ovat käytössä koko Alma-verkostossa.

MediaCPMhinta (€)
Autoilun markkinapaikat, Liikkumisen palvelut24.75
Nettiauto, Nettimoto, Nettivuokraus, Nettimökki, Nettivene, Nettivaraosa, Nettikaravaani, Nettimarkkina, Nettikone, Autotalli.fi26.60
MediaViikkohinta (€)
Mediuutiset2450
MediaCPMhinta (€)
Ampparit, Telkku, Kotikokki, Iltalehti osiot24.75
Iltalehti, Alma-verkosto23
Etuovi, Vuokraovi30.00
Kauppalehti, Alma Business RON, Uusi Suomi37
Arvopaperi, Mikrobitti, Talouselämä, Tekniikka&Talous, Tivi39.80

Huom! Hintoihin lisätään tuotantokustannus + 1,50€ netto CPM