Alma Media > Mainostajat > Caset > Iltalehti > Taitaja2021 -tapahtuman livelähetykset näytettiin Iltalehden etusivulla

Taitaja2021 -tapahtuman livelähetykset näytettiin Iltalehden etusivulla

Suomi järjesti ammattitaidon kansalliset mestaruuskilpailut, Taitaja2021 -tapahtuman toukokuussa koronapandemian vuoksi poikkeuksellisesti uudella tavalla, virtuaalisesti. Tapahtuman järjestäjänä oli tänä vuonna Koulutuskuntayhtymä OSAO seitsemän muun koulutuksen järjestäjän kanssa. 

Yhden suuren yleisötapahtuman sijaan kilpailulajit järjestettiin hajautetusti ammatillisissa oppilaitoksissa 13 eri paikkakunnalla. Yleisö pääsi seuraamaan tapahtumaa virtuaalisesti maksuttomien live-lähetysten kautta. Suoraa Taitaja-finaalilähetystä pääsi seuraamaan Iltalehden etusivulla kolmena päivänä tunnin ajan.

Valtakunnallista näkyvyyttä ja uusi konsepti tapahtumalle

Alma Median / Iltalehden uusi Tunti livenä -konsepti tarjosi mahdollisuuden saada tapahtumalle valtakunnallista näkyvyyttä ja luoda kokonaan uusi konsepti Taitaja-tapahtumalle. 

Iltalehden Tunti livenä -pakettiin sisältyi:

  • Ennakkomarkkinointina display-mainontaa ja Taitaja-tapahtumasta kertova sisältömarkkinointiartikkeli Iltalehden sivustolla tapahtumaa edeltävällä viikolla
  • Kolme tunnin livelähetystä Iltalehti.fi Etusivulla tapahtumapäivinä 18.-20.5.



Livelähetysten kautta aiempaa laajempi joukko pääsi osallistumaan ja seuraamaan tapahtumaa reaaliaikaisesti. Laajan valtakunnallisen näkyvyyden lisäksi livelähetykset mahdollistivat nuorten laajemman osallistumisen ja eri ammattialojen esittäytymisen aiemman paikallisen sijainnin sijaan.



Yhteistyöllä onnistunut lopputulos

”Tavoittelimme Taitaja2021-virtuaalitapahtumalle valtakunnallista näkyvyyttä sekä halusimme tarjota katsojille helpon tavan päästä mukaan seuraamaan ammattitaitokilpailuja. Uskon, että Iltalehden kautta tavoitimme paljon sellaisia henkilöitä, jotka eivät ole aikaisemmin tienneet Taitaja-tapahtumasta saatikka vierailleet siellä”, sanoo Taitaja2021-tapahtuman viestintäpäällikkö Marsa Jurvakainen.

Tapahtuman taustalla tehtiin poikkeuksellista yhteistyötä OSAO:n, tapahtumatuottajien, mainostoimiston sekä Alma Mediaratkaisujen eri tukitoimintojen kanssa. Yhteistyö eri osapuolien välillä oli toimivaa, ja lopputulos teknisestikin erittäin onnistunut. Livelähetysten seuraajia saatiin lähes 50 000. Tunti livenä -konsepti tarjosi täysin uudenlaisen mahdollisuuden hyödyntää valtakunnallista näkyvyyttä mediassa.

Sinullekin menestystarina ?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme >>

Katso lisää asiakkaidemme onnistuneita caseja >>