Alma Media > Mainostajat > Caset > Iltalehti > Kirkon tiedotuskeskus

Tunteisiin vetoavaa videota katsottiin pitkään

Kirkon tiedotuskeskus toteutti syksyllä 2016 Iltalehti.fi:ssä videomainoskampanjan, joka oli osa laajempaa kristillisestä arvomaailmasta viestivää kampanjaa. Tunteisiin vetoava video kuvattiin ja casting hoidettiin Iltalehden videotiimin toimesta. Kampanjassa hyödynnettiin Alma Visuals (Celtra) -työkalua. Kampanja saavutti hyvät tulokset, videota katsottiin pitkään ja se herätti motivaation kuulla lisää aiheesta. 

Tavoitteet ja kohderyhmä

Kampanjan kohderyhmänä oli 25-50 –vuotiaat kaupunkilaiset, joille humaanit arvot ja ihmisarvo ovat tärkeitä teemoja, mutta kirkko on jäänyt vieraammaksi.


Ratkaisu

Videosta haluttiin tehdä tunteisiin vetoava ja kohderyhmää puhutteleva, joka sisältää yllätyksen ja herättää kiinnostuksen käydä suuremmansuojassa.fi -verkkosivulla. Videosta tehtiin kaksi versiota: lyhyempi 25 sekuntia ja pidempi 1 minuutti.

Iltalehti.fi:n kampanjassa käytettiin videon lyhyempää 25 sekunnin versiota. Videota näytettiin Iltalehti.fi:n desktopissa artikkelivideopaikalla, joka näkyy artikkeleiden sisällä. Artikkelivideo käynnistyy automaattisesti ilman ääniä, kun mainos tulee käyttäjän ruudulle. Videon lopussa oli ohjaus suuremmansuojassa.fi –verkkosivulle.

Kampanja toteutettiin Alma Visuals (Celtra) -työkalulla. Kampanja kesti kaksi viikkoa ja päättyi mikkelinpäivään.


570x370almasivustolle-kirkko-case

Tulokset

Kampanja tavoitti kohderyhmän hyvin ja herätti Iltalehti.fi:n kävijöiden kiinnostuksen. Videon keskimääräinen katseluaika oli 18 sekuntia ja klikkiprosentti oli lähes kolminkertainen keskivertomainoksiin verrattuna. Kampanjan tutkimustuloksissa korostui videon / mainostajan yllätyksellisyys. Kirkon sisältöä ei osattu odottaa Iltalehden mediaympäristössä ja videon käsikirjoitus oli omiaan herättämään kiinnostuksen ja kysymyksen siitä, kuka mainostaa.

”Tavoitteenamme oli tehdä tunteisiin vetoava ja kohderyhmää puhutteleva mainoskampanja. Otimme videon käsikirjoituksessa huomioon myös mediaympäristön, eli idea toimi ilman ääniä. Tuntui, että Iltalehden ihmiset olivat sitoutuneita siihen, että lopputuloksesta tulee hyvä. Erityiskiitos mukavasta kuvauspäivästä ja onnistuneesta castingista! Saimme pienillä resursseilla hyvät tulokset ja yhteistyö sujui mutkattomasti. Olemme kokonaisuuteen erittäin tyytyväisiä.”

– Milla Cotterill, konseptisuunnittelija, Kirkon tiedotuskeskus

Kuvassa vasemmalla Henna Lekka, copywriter (Lekka.me), keskellä Milla Cotterill, konseptisuunnittelija / Kirkon tiedotuskeskus, oikealla Hanna Piira, kampanjapäällikkö / Kirkon tiedotuskeskus

Sinullekin menestystarina?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme >>

Katso lisää asiakkaidemme onnistuneita caseja >>