Alma Media > Mainostajat > Caset > Iltalehti > Jumbo

Suomen suurin kauppakeskus Jumbo jatkaa kasvuaan

Jumbo kasvatti merkittävästi myyntiä ja kävijämääriä vuoden 2016 aikana. Kasvuun vaikuttivat erityisesti laajemmat aukioloajat ja niiden markkinointi, kauppakeskuksen uudistuminen ja alueellisesti kohdennetut digimediaratkaisut. 

Keskittämällä medianäkyvyyttä entistä enemmän Iltalehden digikanaviin Jumbo halusi vahvistaa asemaansa myynnillisesti mitattuna Suomen suurimpana kauppakeskuksena. 

Tavoitteet ja kohderyhmä

Kampanjoiden tavoitteena oli houkutella asiakkaita ostoksille Jumboon ja viestittää muun muassa kauppakeskuksen uudistumisesta, kuten laajemmista aukioloajoista. Haluttiin myös vahvistaa asemaa Suomen suurimpana kauppakeskuksena. Pääkohderyhmänä kaikessa medianäkyvyydessä oli kauppakeskuksen vaikutusalueen kuluttajat.

Ratkaisu

Mainonta rytmitettiin kampanjalähtöihin kauppakeskuksen oman kampanjakalenterin mukaan kattaen koko vuoden: mm. uudet laajemmat aukioloajat, Jumbon Pyöreät Päivät keväällä ja syksyllä, Jumbon synttärit, erikoispäivien aukioloajat ja joulumainonta. 

Kaikki kampanjat kohdennettiin alueellisesti kauppakeskus Jumbon vaikutusalueelle.

Jumbo hyödynsi mainonnassaan Iltalehden Moniteho-pakettia. Moniteho-paketti eli desktopin ja mobiilin yhdistelmä on kustannustehokas ratkaisu, jolla voi helposti ja vaivattomasti puhutella eri ikäryhmiä ja tavoittaa liikkuvia kuluttajia päivän eri tilanteissa ja erilaisten kiinnostusalueiden parista. 

Mainosmuotoina desktopissa käytettiin:

  • paraatipaikka + dynaaminen tapetti
  • mobiilissa paraatipaikka
  • IL-TV

Aineistoa vaihdettiin usein kampanjalähtöjen aikana.  

570x370almasivustolle-jumbo-case

Tulokset

Jumbo kasvatti merkittävästi myyntiä ja kävijämääriä vuoden 2016 aikana. 
Jumbo on uudistunut aktiivisesti kuluneiden vuosien aikana. Tästä esimerkkinä viime vuoden aikana on avannut 15 uutta liikettä, jonka lisäksi olemassa olevat liikkeet ovat uudistaneet konseptejaan. Jumbon asiakaskokemuksen parantamiseen tähtäävät hankkeet ja liikekokoonpanon kehittäminen jatkuvat myös vuoden 2017 aikana. 

”Iltalehden aluekohdennetulla mainonnalla on saatu aikaan positiivia tuloksia niin mainonnan kuin kauppakeskuksen myyntien ja kävijöidenkin kannalta. Mainonnassa on tuotu esille pidennettyjä aukioloaikoja, liikkeidemme tuotenostoja ja kauppakeskuksen tapahtumia.
Iltalehti on joustava kumppani jonka kanssa on mutkatonta asioida ja heillä on aina halu löytää Jumbolle parhain mediaratkaisu.”

– Paula Lindfors, Markkinointipäällikkö, Kauppakeskus Jumbo

Sinullekin menestystarina?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme >>

Katso lisää asiakkaidemme onnistuneita caseja >>