Tarinalliset videot toivat Loton sisältömarkkinointikampanjalle erinomaiset tulokset  

 

Veikkaus / Lotto toteutti kesän 2019 aikana Iltalehti.fi:ssä sisältömarkkinointikokonaisuuden, jossa haluttiin tuoda esille ihmisten hyviä, onnellisia tarinoita. Kampanja saavutti erinomaiset tulokset ja asiakas oli kokonaisuuteen todella tyytyväinen. 

Tavoitteena brändimielikuvan vahvistaminen videoiden kautta

”Se oli minulle kuin lottovoitto” -kampanjan tavoitteena oli vahvistaa ja rakentaa Loton brändimielikuvaa. 

VeikkausLotto_screens_570x370px

Sisältömarkkinoinnin keinoin toteutetussa kampanjassa vaikuttajina toimivat tavalliset suomalaiset, joiden tarina haluttiin kertoa videoiden kautta. 

Sisältömarkkinointikampanjan idea lähti Alman sisältömarkkinointitiimin luovalta tuottajalta ja myös videotuotannot tehtiin Alman sisältömarkkinoinnin videotiimissä. Tavoitteena oli kertoa Iltalehden tyylillä, mikä on tuonut ihmisille paremman huomisen. Tarinoita videotuotantoa varten kerättiin Iltalehden kautta. Tarinoita tuli kymmeniä, ja niistä valittiin kampanjaan sopivimmat.

Videot ja lyhyet teaser-tyyliset sisältömarkkinointiartikkelit julkaistiin Iltalehti.fi Viihde-osiossa touko-heinäkuussa 2019. Videot olivat pituudeltaan 1-2 minuuttia.

Kampanjassa julkaistut artikkelit:

Se oli minulle kuin lottovoitto_ Anne sai unelmiensa työn lähes viisikymppisenä

Kampanjalle erinomaiset tulokset

Sisältömarkkinointiartikkelien lukijamäärätavoitteeksi asetettiin ennen kampanjan alkua 20 000 - 25 000 lukukertaa per artikkeli. Kaikkien artikkelien keskimääräinen lukukertatoteuma oli 43 000 eli tavoitteet ylittyivät reilusti. 
Paras yksittäinen artikkeli, ”Se oli minulle kuin lottovoitto” - Anne sai unelmiensa työn lähes viisikymppisenä keräsi yli 81 000 lukukertaa. Artikkeli sijoittui Almassa toteutettujen sisältömarkkinointikampanjoiden lukijabarometrilla kirkkaasti Top 10% joukkoon.

Kampanjakokonaisuus osoitti, että videot toimivat todella hyvin, kun ne toteutetaan tarina edellä. Videolla on mahdollisuus koskettaa, viihdyttää ja saada huomiota omalle brändille. Videoita katsellessa brändin parissa voidaan myös viettää paljon aikaa. 

Saila Kuutti


 

 

”Tämä oli meille ensimmäinen kerta, kun kokeilimme videoita
sisältömarkkinointikampanjassa Lotolle.

Näiden tulosten valossa voimme todeta, että kokeilumme oli erittäin onnistunut.

Olimme erittäin tyytyväisiä myös videoiden tuotantoon ja Alman joustavaan palveluun
kampanjakokonaisuuden suunnittelussa.”

 

- Saila Kuutti, Markkinointipäällikkö, Veikkaus Oy