Alma Media > Mainostajat > Caset > Iltalehti > Lohjan kaupunki Jääkarusellifestivaali

Lohjan Jääkarusellifestivaaleilla huikea kävijämäärä 

 

Lohjan kaupunki järjesti maailman ensimmäisen Jääkarusellifestivaalin helmikuussa 2018. Ainutlaatuista tapahtumaa markkinoitiin Alma-verkoston digikanavissa luovilla ja erottuvilla mainosratkaisuilla, jotka toteutettiin asiakkaalle avaimet käteen -ratkaisuna. Kustannustehokkaiden kampanjatoteutusten tulokset ylittivät odotukset ja myös tapahtuman kävijämäärätavoite ylittyi. 

Kampanjan tavoitteet ja kohderyhmä

Kampanjoinnin tavoitteena oli markkinoida 23.-24.2.2018 järjestettävää Jääkarusellifestivaali -tapahtumaa. Tavoitteena oli saada festivaaleille 15 000 kävijää. 

Kampanjoinnilla haluttiin myös kasvattaa Lohjan kaupungin tunnettuutta ”Suomen mielenkiintoisimpana järvikaupunkina”. Kohderyhmänä olivat Uudenmaan ja pk-seudun alueiden lapsiperheet, jotka olisivat myös potentiaalisia muuttajia Lohjalle.


 

Ratkaisu

Kampanjakokonaisuus koostui Alman rich media -työkalulla, Celtralla, toteutetuista videoparaati-ratkaisuista, joita ajettiin Alma-verkoston digikanavissa, desktopissa ja mobiilissa, kohdennettuna alueellisesti Uudenmaan alueelle. Videoparaatimainontaa ajettiin kahdessa kampanjalähdössä: 10 päivän kampanja ennakkomarkkinointina tammikuussa ja 3 päivän kampanja muistuttavana mainontana helmikuussa juuri ennen Jääkarusellifestivaali-tapahtumaa. 

Lisäksi merkittävässä roolissa oli Iltalehden digikanavissa helmikuussa julkaistu sisältömarkkinointikokonaisuus, jonka tuotannosta vastasi Alma Luovat Ratkaisut. Sisältömarkkinointiartikkeli ja juttunostot Iltalehti.fi desktopin ja mobiilin uutisvirrassa kohdennettiin alueellisesti Uudellemaalle.

Tulokset

Kampanja tavoitti erinomaisesti kohderyhmän, lapsiperheet Uudellamaalla ja pk-seudulla. Videoparaatia ajettiin yhteensä 680 000 mainosnäyttöä. 36 sekunnin pituisia videoita katsottiin loppuun saakka lähes 22 000 kertaa. Videoiden parissa vietetty aika koko kampanjan aikana oli yhteensä 31 päivää!

Sisältömarkkinointiartikkeli keräsi lähes 18 000 lukukertaa ja sisällön parissa viihdyttiin keskimäärin 3:36 min. Artikkelia jaettiin Facebookissa yli 800 kertaa. Asiakkaan näkökulmasta sisältömarkkinoinnin toteutus oli tehty helpoksi, kun Alma vastasi tuotannosta.

Kokonaisuudessaan kampanjan tulokset ylittivät odotukset. Celtralla toteutetut vuorovaikutteiset mainosratkaisut ja avaimet käteen -toteutuksella tehty sisältömarkkinointi ovat kustannustehokkaita, rajallisellekin budjetille sopivia ratkaisuja, joilla saadaan herätettyä kohderyhmän kiinnostus ja käyttäjä viettämään aikaa sisällön parissa.

Onnistunut kampanjakokonaisuus vaikutti merkittävästi Jääkarusellifestivaalin kävijämäärän nousuun yli odotusten – tapahtumaan tuli festivaaliviikonloppuna yli 20 000 osallistujaa.

 

Lohjan kaupunki Jääkarusellifestivaali mobiilivideoparaati_300x300

”Jääkarusellifestivaalin kampanjointi auttoi meitä saavuttamaan markkinointiviestinnän strategiset tavoitteet. Tämä oli ensimmäinen markkinointikampanjamme, missä keskityttiin digitaaliseen markkinointiin ja panostettiin sisältöön. Halusimme luoda kiinnostavaa sisältöä ja tuoda oman viestimme esille uudenlaisella tavalla. Alma Median rooli oli sisällöntuotannon lisäksi tuoda viesti esille tarpeeksi kiinnostavassa muodossa, jotta saadaan lukijat pysähtymään viestin äärellä, ja tässä onnistuttiin erittäin hyvin. 
Olemme todella tyytyväisiä kampanjoinnin tuloksiin ja yhteistyöhön kokonaisuudessaan. Tulemme jatkamaan yhteistyötä Alman kanssa muiden projektien yhteydessä.” 

 

– Evita Malm, markkinointipäällikkö, Lohjan kaupunki

Sinullekin menestystarina?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme >>

Katso lisää asiakkaidemme onnistuneita caseja >>