Mielikuvamainonnalla erinomaisiin tuloksiin  

K-Citymarket Riihimäki toteutti Alma-verkostossa alueellisesti kohdennettuja kampanjoita, joiden videosisällöt kiinnostivat lukijoita. Kampanjat saivat erinomaiset tulokset ja niiden vaikutukset näkyivät niin myymälässä kuin verkkokaupassakin.

Kaupan vaikutusalueelle kohdennettuja kampanjoita 

Loppuvuodesta 2018 käynnistettyjen kampanjoiden tavoitteena oli vahvistaa K-Citymarket Riihimäen mielikuvaa ja saada näkyvyyttä kaupan vaikutusalueella.

K-Citymarket Riihimäki_570

Kampanjat toteutettiin Alma-verkoston digikanavissa alueellisesti kohdennettuina, sekä desktopissa että mobiilissa. 

Mainosformaattina kampanjoissa käytettiin videoparaatia, jotka toteutettiin Alma Visualsin Celtra-työkalulla. Videoparaatien aineistot kasattiin Alman toimesta, asiakas toimitti mainosaineistoja varten valmiit videot ja tekstit. Mainoksissa pyörineet videot olivat pituudeltaan 20-30 sekuntia. 

Kampanjoiden viestit vaihtelivat ajankohdan mukaan. Loppuvuoden 2018 kampanjoissa mainostettiin itsenäisyyspäivän ja joulun kalaherkkuja. Kevään 2019 kampanjoiden viesteinä olivat juuri avattu verkkokauppa ja palvelutiskin kalatuotteet sekä pääsiäisen parhaat lihat. Juhannusviikolla kampanjan kärkenä oli palvelutiskin parhaat grilliherkut.

 

K-Citymarket_Riihimäki_videoparaati

Mielikuvamainonta toimi ja videoita katsottiin paljon

Kaikki kampanjat saivat erinomaiset tulokset. Kampanjat tavoittivat hyvin halutun kohderyhmän, kaupan vaikutusalueella asuvat ihmiset. Videot todella kiinnostivat lukijoita ja niitä katsottiin intensiivisesti. 

Juuso Österman

 


”Selkeimmät tulokset olemme saaneet kalan ja lihan pitkäaikaisella myynnin kehityksellä ja asiakkaiden mielikuvissa tuoreemmasta ja paremmasta tarjonnasta. Kalan ja lihan arvosanat ovat nousseet asiakaskyselyissämme, vaikka mitään sen kummempia muutoksia tuotteisiin tai palveluun ei ole tehty. Myös verkkokauppamme on saanut hyvää buustia kampanjoinnista. Asiakkaamme ovat huomanneet mainontaa ja kommentoineet sitä positiivisesti myymälämme henkilökunnalle.

Alman verkostossa toteutetut kampanjat osoittavat, että mielikuvamainonta toimii. Kampanjoiden vaikuttavuus oli meidän kannaltamme erittäin hyvä. Uskallankin suositella vastaavia mainoksia myös muille toimijoille.” 

 

- Juuso Österman, Kauppias, K-Citymarket Riihimäki