Sisältömarkkinointi sai lukijat kiinnostumaan
Big Wheels -tapahtumasta

Pieksämäen kaupunki markkinoi harrasteajoneuvotapahtuma Big Wheelsiä Iltalehden digikanavissa toteutetulla sisältömarkkinointikampanjalla heinäkuussa 2018. Kampanja toimi erinomaisesti ja sai lukijat kiinnostumaan tapahtumasta.

Kampanjan tavoitteet 

Heinäkuussa jo 17. kertaa järjestetty Big Wheels on kasvanut vuosien saatossa yhdeksi Suomen suurimmista harrasteajoneuvojen kokoontumisista ja olennaiseksi osaksi Pieksämäen tapahtumakesää. Viime vuosina tapahtuma on koonnut kaupunkiin noin 1400 harrasteajoneuvoa ja jopa 18000 hengen yleisön.

Sisältömarkkinointikampanjan tavoitteena oli houkutella valtakunnallisesti kävijöitä Big Wheels -tapahtumaan. Tapahtuman markkinoinnin lisäksi kampanjan tavoitteena oli lisätä mielikuvaa Pieksämäen kaupungista tapahtumakaupunkina.

Ratkaisu

Viikon pituinen kampanja toteutettiin Iltalehti.fi:n Viihde -osiossa, jossa julkaistiin sisältömarkkinointiartikkeli tapahtumasta. Kampanja ajoitettiin tapahtumaa edeltävälle viikolle. Kampanjan ensimmäisen päivän ajan näkyvyyttä oli myös juttunostojen merkeissä Iltalehti.fi:n etusivulla. Asiakas vastasi itse kampanjan sisällöntuotannosta.

Big-Wheels_kuva_570x370

Tulokset

Sisältömarkkinointiartikkelia luettiin yli 50 000 kertaa ja eri lukijoita oli 47 000. Artikkelin parissa vietettiin keskimääräistä pidemmän aikaa.

Kampanja tavoitti oikean yleisön ja näkyi selvästi kävijämäärissä tapahtuman verkkosivuilla. Onnistunut kampanja vaikutti positiivisesti myös tapahtuman kävijämäärään - lähialueiden ulkopuolelta tulevien tapahtumakävijöiden määrä kasvoi selvästi aikaisemmista vuosista.

Big-Whees_autot_570x370

"Hoidimme sisällöntuotannon itse, mutta yhteistyö Alma Median asiantuntijoiden kanssa oli saumatonta ja sujuvaa. Kampanjan suunnittelu sujui erinomaisesti yhteistyössä. Sen sijaan, että olisimme ostaneet vain mainostilaa, saimme monipuolisen paketin, jossa paras mahdollinen kampanja suunniteltiin yhdessä. Myös jälkikäteen tulosten analysointi yhdessä Alma Median edustajan kanssa toi meille arvokasta lisätietoa markkinoinnin kehittämiseen ja kohdentamiseen.

Yleisöä saapui Big Wheelsiin selvästi aiempaa laajemmalta alueelta. Myös ennakkokysynnässä oli selvästi havaittava piikki artikkelin julkaisun jälkeen. Tavoitteena oli nostaa sekä Big Wheels -tapahtuman että Pieksämäen valtakunnallista tunnettuutta ja tulosten valossa siinä onnistuttiin erinomaisesti.

Kampanjaan sekä Big Wheels Events että Pieksämäen kaupunki olivat erittäin tyytyväisiä ja yhteistyö Alma Median kanssa saa varmasti jatkoa."

- Heikki Skyttä, Tapahtumatuottaja, Big Wheels Events