Alma Media > Mainostajat > Caset > Alma-verkosto > Festoolin lanseerauskampanjalla tavoitettiin uusia kohderyhmiä ja saatiin paljon uusia asiakkaita

Festoolin lanseerauskampanjalla tavoitettiin uusia kohderyhmiä ja saatiin paljon uusia asiakkaita

Festool Suomi toteutti Iltalehdessä ja Alman digiverkostossa tuotelanseerauskampanjan, jolla saatiin herätettyä huomiota valtakunnallisesti. Tieto uudesta innovaatiosta saatiin laajasti suomalaisten tietoisuuteen ja kampanjalla tavoitettiin myös täysin uusia kohderyhmiä. Erinomaisesti toimineen kampanjan konseptista tehtiin virallinen inspiraatio-ohjeistus maailmanlaajuisesti kaikkiin Festool-maihin.

Uuden tuotteen lanseeraus

Festoolin uusi innovaatio, Festool SYS-PowerStation, on tehokas, mukana kuljetettava pistorasia, joka lataa itseensä 1500 wattituntia akkuenergiaa. Virtalähteen avulla saa sähköä esimerkiksi työmaalle, mökille, veneeseen tai reissun päälle. Kesällä 2021 toteutetun lanseerauskampanjan tavoitteena oli saada tuote tunnetuksi suomaisille

Sisältömarkkinointiartikkeli, display-kampanja ja preroll-videot

Festool SYS-PowerStationista päädyttiin kertomaan sisältömarkkinointiartikkelilla Suomen suurimmassa digimediassa Iltalehdessä, joka tavoittaa suomalaiset valtakunnallisesti. Tuotteen lupaus ”Uusi innovaatio tekee pistorasiat tarpeettomaksi” toimi itsessään jo hyvin sisältömarkkinointiartikkelin otsikkona. Sisältömarkkinointiartikkelin tuotanto tehtiin Alma Brand Studion tuottajan toimesta, artikkelista saatiin kiinnostava ja informatiivinen.

Katso tästä Iltalehdessä julkaistu sisältömarkkinointiartikkeli

Näkyvyyttä vahvistettiin klikkipohjaisella display-kampanjalla Alma-verkostossa, ja saatiin tuotteesta kiinnostuneet klikkaamaan ja lukemaan lisää aiheesta.

Lisäksi kampanjassa oli mukana preroll-mainontaa Iltalehdessä. Preroll-videoihin hyödynnettiin Festoolin valmiita tuotevideoita, jotka Alma Brand Studion videotiimi editoi sopivan pituisiksi. Videoita näytettiin retargeting-kohdennuksella sisältömarkkinointiartikkelin lukeneille ja display-aineistoja klikanneille.

Preroll-video

Display-kampanja

Kampanja tavoitti lukijat valtakunnallisesti ja herätti kiinnostusta

Kampanjalla tavoitettiin lukijat valtakunnallisesti ja saatiin heidät kiinnostumaan uudesta innovaatiosta.

Sisältömarkkinointiartikkeli sai noin 75 000 lukijaa eli lähes 4-kertaisen määrän Iltalehdessä julkaistujen artikkelien mediaaniin verrattuna. Sisältö selvästi kiinnosti lukijoita, sillä artikkelia myös luettiin keskimääräistä pidempään.  

Myös display-mainonta tavoitti laajan yleisön, 2 miljoonalla mainosnäytöllä saatiin kiinni lähes 1,3 miljoonaa eri selainta. Mainoksista kiinnostuneiden klikkejä kertyi lähes 4000 kpl.
Preroll-videoita varten alkuperäisiä videoita editoitiin ja lyhennettiin reilusti, mutta kaikki oleellinen tieto saatiin kuitenkin kiinnostavasti mahtumaan videoihin. Jopa 86 % kampanjan preroll-videoista katsottiin loppuun asti.

Vierailijoiden määrä Festoolin nettisivuilla kasvoi merkittävästi kampanjan aikana. Myös Googlen kautta tulleiden kävijöiden osuus kasvoi huomattavasti kampanjan aloituksen jälkeen.

Display-kampanja


Kampanjalla saatiin paljon uusia asiakkaita uusista kohderyhmistä

”Kampanjan huomio todella yllätti meidät. Yhteydenottoja ja kyselyitä tuotteille suuntautui hyvin erilaisilta toimialoilta, joita emme olleet osanneet edes ajatella tuotteen kohderyhmänä. Yhteydenottoja tuli veneilijöiltä, mökkeilijöiltä, karavaanareilta, hitsaajilta, rakennuskonevuokraamoilta – jopa mehiläisfarmareilta.

Tuotetta on myyty ammattiryhmille, joiden työt vaativat liikkuvuutta paikasta toiseen sekä valtavia virtapiikkejä. Tästä hyvänä esimerkkinä hitsaajat, joiden arjen PowerStation on mullistanut.

Tämä on ollut Almassa toteutetun kampanjan ansiota, sillä ainoastaan valtakunnallisen mediamainontakampanjan kautta saimme tiedon tuotteesta myös kohderyhmille, joille emme olisi muutoin tehneet viestintää.
Alma Mediaratkaisujen myyntipäällikkö Toni Juvosella oli keskeinen rooli kampanjakokonaisuuden suunnittelussa. Olimme erittäin tyytyväisiä myös Alma Brand Studion sisältömarkkinoinnin ja videotiimin ammattilaisten panokseen.

Kampanjan konseptista tehtiin virallinen online-kampanjan inspiraatio-ohjeistus maailmanlaajuisesti kaikkiin Festool-maihin.”


– Sara Sainio, Marketing Specialist, Festool Suomi Oy