Sisältömarkkinointiartikkeli keräsi huikean lukijamäärän
Evidensian sisältömarkkinointikampanjassa Iltalehden digikanavissa nostettiin esiin koirien ja kissojen hampaiden hoitoon liittyviä uskomuksia ja faktaa niiden taustalle. Aihe kiinnosti – kampanja keräsi huikean lukijamäärän.
Tavoitteet ja kohderyhmä
Terve suu! -kampanjan tavoitteena oli lisätä lemmikinomistajien tietoisuutta lemmikkien hampaiden hoidosta ja Evidensian palveluista. Kohderyhmänä olivat lemmikkien omistajat.
Ratkaisu
Viikon pituinen sisältömarkkinointikampanja toteutettiin syksyllä 2016 Iltalehti.fi:n Perhe-osiossa desktopissa ja mobiilissa. Sisältömarkkinointiartikkeliin ohjattiin Iltalehti.fi:n etusivulta.
Viestikärkenä oli totta vai tarua –kulmalla kuusi lemmikkien hampaiden hoitoon liittyvää myyttiä, joihin artikkelissa annettiin vastauksia. Sisältömarkkinointiartikkelissa käytettiin paljon kuvia ja näkyvässä roolissa olivat myös Evidensian henkilökunta ja potilaat. Artikkelin lopussa ohjattiin varaamaan aika kissan ja koiran hammastarkastukseen Evidensian toimipisteeseen.
Tulokset
Kampanjaa luettiin viikon aikana yli 30 000 eri selaimella, lähes 40 000 kertaa. Lukijoissa korostui voimakkaasti Evidensialle relevantit, eläimistä kiinnostuneet kuluttajat.
” Kampanja oli oikein onnistunut. Lemmikkien suun terveys kiinnostaa nyt hyvin paljon ja asiakkaat kaipaavat meiltä jatkuvasti lisää tietoa. Siksi oli mahtavaa, että Iltalehden artikkelin lukijamäärä oli näin huikea. Hammashoitoihimme tutustuttiin verkkosivuillamme kampanjan aikana tuplasti enemmän kuin sitä ennen ja käyntimäärät ovat jääneet pysyvästi korkeammalle tasolle. Kaiken kaikkiaan olemme kokonaisuuteen erittäin tyytyväisiä.”
– Kaisa Barkman, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Evidensia Eläinlääkäripalvelut