Alma Media > Mainostajat > Caset > Alueellinen kampanja Alma-verkostossa houkutteli helsinkiläisiä lähikuntien matkailukohteisiin

Alueellinen kampanja Alma-verkostossa houkutteli helsinkiläisiä lähikuntien matkailukohteisiin

Askolan, Pukkilan ja Myrskylän kunnat toteuttivat kesällä 2021 Alman kanavissa kampanjan, jonka tavoitteena oli houkutella helsinkiläisiä tutustumaan kuntien matkailukohteisiin. Useamman viikon pituinen kampanja kohdennettiin Alma-verkostossa alueellisesti Helsingin alueelle, ulkoilusta ja luonnosta kiinnostuneille.

Alma Visuals (Celtra) -työkalulla toteutettu luova mainosratkaisu

Mainosformaattina käytettiin desktopin paraatipaikkaa, jonka aineisto toteutettiin Alma Visualsilla (Celtra). Työkalun avulla voidaan toteuttaa täysin uudenlaisia kampanjaratkaisuja tai rikastaa perusmainosmuotoja uusilla elementeillä.

Aineistoihin muokattiin karttaan reitti Helsingistä kuntien matkailukohteille. Kohteiden kuvia pyöritettiin vaihtuvasti karusellissa kartan vieressä ja jokaisesta kohteesta linkitettiin suoraan kohteen omille sivuille.

Kampanja sai helsinkiläiset liikkeelle

Kampanja toimi erinomaisesti ja sai helsinkiläiset tutustumaan lähikuntien matkailukohteisiin ja nähtävyyksiin.

”Olemme erittäin tyytyväisiä kampanjan tuloksiin. Saimme kampanjan aikana hyvin uusia matkailijoita Helsingistä. Myös kuntiemme yrityksiltä on tullut hyvää palautetta kampanjasta ja sen myötä tulleista, mainontaa nähneistä matkailijoista. Alma-verkoston alueellisen kampanjan lisäksi Etuovessa toteutetut display-kampanjat ovat tukeneet kuntien tonttimyyntiä hyvin. Mainonta Alman kanavissa selkeästi toimii.”

– Marko Tiirinen, elinvoimapäällikkö, Askolan kunta

”Tässä on loistava esimerkki kuntien matkailumarkkinoinnin yhteistyöstä. Yhteistyötä rakentamassa on ollut myös Silmu Ry. Kunnilla on ollut yhteinen tavoite ja samaan hiileen puhaltamalla on saatu aikaiseksi hieno kampanja, jolle saadaan varmasti jatkoa. Kampanja tarjosi helsinkiläisille matkailijoille valmiin suunnitelman, jossa mukavaa lomatekemistä riitti koko päiväksi tai jopa pariksi.”

– Toni Juvonen, myyntipäällikkö, Alma Mediaratkaisut