Skanska Kodit kiinnosti asuntosijoittajia yli odotuksen

Kauppalehti Optio tavoittaa asuntosijoittajat tehokkaasti

Keväällä Kauppalehti Optiossa toteutettu kampanja loi Skanskan uusista kohteista positiivista mielikuvaa nykyisten asuntosijoittaja-asiakkaiden keskuudessa ja teki siitä näkyvän myös niiden keskuudessa, joille Skanska Kodit ei ollut sijoituskohteena entuudestaan tuttu.

Kampanja saavutti asetetut tavoitteet huomionherättämisen, mieleen jäämisen sekä uusien asiakkaiden tavoittamisen kasvattamisen osalta. 


Skanska Optio – small

Kampanjan tavoitteet ja tulokset

Kampanjan keskeisenä tavoitteena oli lisätä myyntiä ja tavoittaa uusia asiakkaita.

Kampanjan pääkohderyhmä oli asuntosijoittajat ja myös uuden asunnon ostoa harkitsevat. Kampanja tavoitti kohderyhmän erinomaisesti ja mainonta kasvatti selvästi ostokiinnostusta erityisesti tavoitellussa pääkohderyhmässä. 

Kauppalehti Option etukannen puolikas lisäkansi tutkittiin keväällä 2017. Ilmoituksen toimivuusindeksi nousi lähes kaksinkertaiseksi keskiarvoon verrattuna ja yleisöstä n. 78 000 lukijaa kertoi ilmoituksen lisäävän ostokiinnostusta. 

Ratkaisu

Kampanja toteutettiin Kauppalehti Optiossa etukannen puolikkaalla lisäkannella. 

    

"Lähdimme kokeilemaan uudenlaista lähestymistapaa tavoittaaksemme erityisesti
asuntosijoittajia. Kampanja onnistui yli tavoitteiden ja olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Harkitsemme vastaavaa toteutusta myös tulevaisuudessa.
Yhteistyö Alma Talentin kanssa toimii ammattimaisesti ja tehokkaasti."

Anu Pitkänen, Marketing Manager, Skanska Kodit

anupitkanen4 – small