Sallitko sijaintitiedon käytön?
Alma Media voi tarjota sijaintiisi perustuen kohdennettua sisältöä, mainontaa ja säätietoja. Sijaintitiedot voidaan yhdistää palveluiden käytöstä kerättyihin tietoihin.
Neste vahvistaa edelläkävijyyttään markkinoimalla uusiutuvia
raaka-aineita hyödyntäviä tuotekonsepteja. Esillä on viisi konseptia, joista
yleisö ja Nesteen koollekutsuma tuomaristo valitsivat kiinnostavimman
toteutettavaksi prototyypiksi. Hankkeesta halutaan kertoa mm.
päättäjäyleisölle, mielipidevaikuttajille ja edelläkävijöille.
Mediaratkaisussa yhdistyy vahvasti sosiaalisen median,
perinteisen printin ja displayn voima. Sosiaalisessa mediassa futurologi ja
Youtube-tähti Prince Ea:n äänellä on keväästä 2016 alkaen nostettu esille
tulevaisuus-teemaa erityisesti mielipidevaikuttajille.
Syksyllä 2016 Alma Talentin medioissa konkretisoitiin näyttävästi
tuotekonsepteja päättäjäkohderyhmälle. Hanke jatkuu.
Isoin panostus oli syksyllä 2016 Kauppalehden monikanavainen
etusivu, joka valittiin B2B-kampanjan päämediaksi. Hanke oli etusivun uutisen
arvoinen, joten mainonnassa haluttiin käyttää ratkaisua, mikä nostaa hankkeen
isosti ja vaikuttavasti esille monikanavaisesti. Monikanavaista etusivua
käytettiin kahdesti eri aineistolla syksyn aikana.
Kampanjan mediapalettiin kuului Alma Talentin medioista myös Arvopaperi, Talouselämä, Tekniikka&Talous ja Kauppalehti Optio. Kauppalehden monikanavainen etusivu ja printtikampanja talouslehdissä rakensivat laajan peiton näkyvyyden päättäjäyleisössä. Näin tavoitettiin päättäjät, asiantuntijat, yrittäjät, sijoittajat ja mielipidevaikuttajat otollisessa mediaympäristössä.
Kauppalehden monikanavainen etusivu tutkittiin 13.9., jossa Kauppalehden printin ja digin tiistaipäivän yleisöstä 69 % muisti nähneensä Nesteen kampanjan jossain Kauppalehden mediassa. Tulos on korkein mitattu huomioarvo Kauppalehden monikanavaisista kampanjoista. Talouselämässä tutkittu Nesteen ilmoitus herätti voimakkaimmin kiinnostusta tutkimusnumeron ilmoituksista.
Alma Talentin yleisöistä löytyi oikeaa kohderyhmää, jossa hanke herätti vahvaa kiinnostusta. Näin hanketta kuvailtiin tutkimusten avoimissa kommenteissa