LeaseGreenin blogi Kauppalehdessä tavoitti oikeat yleisöt
Kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamiseen ratkaisuja tarjoava LeaseGreen aloitti keväällä 2018 sisältömarkkinoinnin Kauppalehden blogeissa.
Toteutuksella haluttiin paitsi kasvattaa yrityksen tunnettuutta, myös nostaa keskusteluun ajankohtaisia aiheita sen toimialalta.
Tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen ja keskustelun herättäminen
Kampanjanäkyvyyttä suunnitellessaan LeaseGreen asetti päämääräkseen yrityksen tunnettuuden kasvattamisen. Myös LeaseGreenin asiantuntijaroolia sille keskeisten teemojen, kuten teollisuuskiinteistöjen energiaratkaisujen ja taloyhtiöiden lämmitysratkaisujen, ympärillä haluttiin vahvistaa. Asetettuihin tavoitteisiin päätettiin pyrkiä ottamalla rohkeasti mutta älykkäästi kantaa ja herättelemällä keskustelua valituista aiheista yritykselle tärkeiden kohdeyleisöjen keskuudessa.
Ratkaisuna blogi Kauppalehdessä
Parhaaksi ratkaisuksi tavoiteltujen tulosten saavuttamiseen valikoitui Kauppalehden verkkosivustolla toteutettava blogi, jonka kautta LeaseGreen pääsi nostamaan esiin toivomiaan aiheita ja samalla terävöittämään profiiliaan oman alansa asiantuntijana.
Energiaremontti-nimellä julkaistun blogin kirjoitusten kautta käsiteltiin tehokkaisiin energiaratkaisuihin kytkeytyviä ajankohtaisia teemoja.
Kirjoituksia julkaistiin kaikkiaan neljä, joista yksi oli LeaseGreenin talous- ja rahoitusjohtaja Juho Rönnin, ja kolme toimitusjohtaja Tomi Mäkipellon kirjoittamia.
Blogikirjoitus | Julkaistu | Lukukerrat (sivun katselut) | Eri lukijat (uniikit sivun katselut) |
Ilmastovouhotus, toinen näkökulma | 15.10.2018 | 3 082 | 2 911 |
Energiatehokkuus on kova keino tehtaan tuloskunnon parantamiseen | 25.6.2018 | 648 | 616 |
Maalämmön pääkallonkuvat – kuuden pointin tarkistuslista lämmönlähteen vaihtoon | 13.4.2018 | 8 458 | 8 100 |
Kiinteistö irti kaukolämmöstä – kannattaako energiaremontti? | 2.3.2018 | 7 852 | 7 393 |
Haluttu kohderyhmä tavoitettiin juuri oikeassa mediaympäristössä
Mahdollisimman suurien lukijamäärien sijaan kampanjan tuloksia arvioitiin tarkastelemalla mainostajalle relevanttien yleisöjen tavoittamista. Hyvänä esimerkkinä tästä LeaseGreenin viestintäjohtaja Terho Puustinen nostaa esiin kesäkuussa julkaistun, tehtaiden energiatehokkuutta käsitelleen kirjoituksen: ”Kirjoituksella halusimme tavoittaa erään merkittävistä kohderyhmistämme, teollisuuden tuotantolaitosten johtajat ja päälliköt. Kohderyhmän ollessa jo alun perinkin pieni, kirjoitukselle ei tavoiteltukaan maksimaalisia lukijamääriä, vaan juuri oikean yleisön tavoittamista, missä onnistuimmekin hyvin”, Puustinen tarkentaa.
Kaiken kaikkiaan Kauppalehti osoittautui LeaseGreenin blogille erinomaiseksi julkaisukanavaksi. Suurten massojen sijaan tavoitettiin juuri mainostajalle relevantit lukijat laadukkaassa mediaympäristössä.