Alma Media > Mainostajat > Caset > Alma Businessmediat > Leadoo

Viikon kampanja marmai.fi:ssä − ROI 8-kertainen

Leadoo Marketing Technologies kehittää eri tarkoituksiin vuorovaikutuksellisia tekstirobotteja, joiden avulla sen asiakkaat saavat esimerkiksi kerättyä tietoa verkkosivuillaan käyvistä ihmisistä ja voivat kohdistaa sen perusteella myyntiään. 
Leadoo toteutti kesän alussa kampanjan Markkinointi&Mainonta verkkosivuilla, jossa he lanseerasivat uuden version teknologiastaan. Kampanjan tavoite oli kasvattaa yrityksen ja tuotteen tunnettuutta sekä saada välitöntä kysyntää. Marmai.fi sivustolla olleen kampanjan avulla oli helppo tuoda uudistuneen teknologian ominaisuus kohderyhmän silmille ja omin käsin kokeiltavaksi.

Kampanjan kohderyhmänä oli niin pienten kuin suurtenkin yritysten myynti- ja markkinointihenkilöstö sekä pienempien yritysten ylin johto. Marmai.fi:n avulla oli tarkoitus tavoittaa erityisesti yritysten markkinointihenkilöstö, koska tämä kohderyhmä tekee ja valmistelee ostopäätöksiä varsinkin näiden teknologioiden ominaisuuksien osalta.

Oikea kohderyhmä oikeassa kontekstissa

Leadoolle on tärkeää, että viesti menee juuri oikealle kohderyhmälle ja oikeassa kontekstissa.
-Marmai.fi oli meille looginen valinta, koska se on markkinointialan tunnetuin verkkouutismedia. Se tavoittaa ison joukon meille tärkeätä kohderyhmää ja sen verkkosivuille saimme uuden BannerBot-tuotteemme suoraan kohderyhmälle tutustuttavaksi. Kontekstin merkitystä aliarvioidaan nykypäivän mainospäätöksissä, koska esimerkiksi sosiaalisen median alustoilta on erittäin helppoa ostaa yleisöjä. Mutta silloin menetetään mahdollisuus kohdata kohderyhmä oikeassa kontekstissa. Siksi osana lanseerauskampanjaa halusimme Marmai.fin mukaan markkinointimixiin, toteaa Santtu Kottila, Leadoon markkinointijohtaja.

Uusia asiakkuuksia 

Viikon kampanja tuotti 25 erinomaista liidiä joista on lyhyessä ajassa tuli myös uusia asiakkuuksia. Investoinnin tuottavuutta mittaamalla tämän Marmai.fi-kampanjan ROI oli 8-kertainen eli todella investoitujen eurojen arvoinen.

Mainos näkyi pitkin viikkoa ja se aktivoi lisäksi olemassa olleita prospekteja ja toi kaivattua tunnettuuden kasvattamista, joka näkyi kasvaneena orgaanisena liikenteenä Leadoon verkkosivuilla.

 


Investointi laatumediaan kannatti

Leadoon markkinointijohtaja Santtu Kottila toteaa:

”Alman yhteyshenkilöiden joustava ja hyvä palvelu teki asioinnista helppoa meille. Moni saattaa ajatella, että pienellä mainostajalla ei ole varaa investoida laatumediaan, mutta kääntäisin ajatuksen toisin päin. Varsinkaan pienellä mainostajalla ei ole varaa olla investoimatta laatumediaan, koska jokainen euro pitää saada tuottamaan ja laatu aina korvaa määrän”

 

Sinullekin menestystarina?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme >>

Katso lisää asiakkaidemme onnistuneita caseja >>