Liikkuva kuva mobiilimainonnassa toi tuloksia AJ Tuotteiden kampanjalle

Kalusteratkaisuja toimisto-, koulutus-, pukuhuone-, varasto- ja teollisuustiloihin tarjoava AJ Tuotteet Oy toteutti toukokuussa 2019 mobiilipainotteisen kampanjakokonaisuuden Alman päättäjä- ja ammattilaismedioiden verkostossa Alma Talent RON:issa. Liikkuvan kuvan keinoin tuotiin esiin mainostajan laajaa tuotevalikoimaa ja samalla ohjattiin potentiaalisia asiakkaita yrityksen verkkosivuille.

Kampanja tuotti erinomaisia tuloksia niin videoiden loppuunkatselun kuin klikkiprosentin osalta, ja sujuva yhteistyö Alman yhteyshenkilön kanssa kirvoitti mainostajalta ylistäviä kommentteja.

"Yhteyshenkilömme Isa Boströmin kanssa yhteistyö sujuu saumattomasti. Saamme häneltä myös asiantuntevaa sparrausta toteutukseen aina tarpeen mukaan. Asiat hoituvat nopeasti ja joustavasti – ja valmiiksi saakka."

Johanna Kemppainen, Managing Director, AJ Tuotteet Oy

Tunnettuutta haluttiin kasvattaa tavoittamalla pk-yritysten päättäjiä

Tavoitteena oli AJ Tuotteiden tunnettuuden lisääminen ja yrityksen verkkosivujen liikennemäärien kasvattaminen. Erityisesti haluttiin ratkaista, miten yli 15 000 tuotteen valikoiman laajuutta saataisiin tuotua kiinnostavasti esiin markkinoinnin keinoin.

Kohderyhmänä olivat mainostajan tavallisestikin tavoittelemat B2B-yleisöt, joista kampanjan avulla haluttiin tavoittaa erityisesti pk-yritysten päättäjä- ja omistajatahoja sekä ylempiä toimihenkilöitä.

Mobiilipainotteinen liikkuvan kuvan kampanja toteutettiin Celtra-työkalulla

Kampanja toteutettiin mobiili- ja desktop-mainonnan ratkaisuina Alma Visualsin Celtra-työkalun avulla. Luovassa toteutuksessa keskeistä roolia näytteli liikkuva kuva, jonka avulla päästiin tuomaan esiin sekä AJ Tuotteiden osaamista omalla toimialallaan, että sen tarjoaman tuotevalikoiman laajuutta ja maistiaisia tuoreimmasta mallistosta.

Erityisesti mobiilin interscroller-ratkaisu tarjosi erinomaiset eväät taktisen ja brändimainonnan yhdistämiseen, ja kampanja ylittikin katseluluvuillaan Celtra-kampanjoiden keskiarvon.

Toimitusjohtaja Johanna Kemppainen kommentoikin valittua kampanjatoteutusta tarkentamalla, että kohdeyleisön keskuudessa liikkuva kuva koetaan selvästi still-toteutuksia kiinnostavampana, sillä videoiden loppuunkatseluasteet ovat hyviä ja myös klikkiprosentti korkea. Celtra-työkalu myös mahdollistaa haluttujen mainosratkaisujen toteuttamisen nopeallakin aikataululla.

Tulosten pohjalta alun perin viikon mittaiseksi suunniteltua kampanjatoteutusta päätettiin jatkaa vielä kahden viikon mittaisella mobiilikampanjalla. AJ Tuotteet on käyttänyt interscrolleria mainonnassaan myös myöhemmin kesän ja syksyn aikana.

Case_AJ_Tuotteet_desktop

Case_AJ_Tuotteet_mobiili_1

Case_AJ_Tuotteet_mobiili_2