AJ Tuotteiden myynti kasvuun näyttävällä kampanjoinnilla

Alma Talentin mediat tavoittavat kohderyhmän monikanavaisesti

AJ Tuotteet tavoittaa oikean ja kiinnostuneen kohderyhmän pitkäjänteisellä ja keskitetyllä mainonnalla Alma Talentin medioissa. Osuvalla ja jatkuvalla kampanjoinnilla on saavutettu erinomaisia tuloksia, jotka ovat tukeneet myynnin kasvua ja brändin vahvistusta tiukassa markkinatilanteessa.

Kampanjakokonaisuus toteutettiin Alma Talentin medioissa desktopissa ja mobiilissa julkaistujen display-kampanjoiden sekä printtimedioiden mainonnan yhdistelmällä. Kampanjan tulokset puhuvat puolestaan – erityisesti Kauppalehden etusivu tavoitti kohderyhmän erinomaisesti.

johannakemppainen_web

Kampanjan tavoitteet ja tulokset

Kampanjan keskeisenä tavoitteena oli lisätä myyntiä ja tavoittaa uusia asiakkaita.

Kampanjoita on matkan varrella tutkittu säännöllisesti ja kampanjat ovat saavuttaneet erinomaisia tuloksia. Kauppalehden etusivun ilmoitus huhtikuussa saavutti huikean 20 % spontaanin huomioarvon. Tulos on korkein mitattu huomioarvo Kauppalehden etusivun ilmoituksissa.

Metallitekniikka-lehden yhteydessä tammikuussa jaettu liite saavutti vaikuttavan 80 %:n huomioarvon. Lisäksi erityisesti tavoitellussa oikeassa kohderyhmässä liitteeseen perehdyttiin tarkasti ja se koettiin myönteiseksi ja ostokiinnostusta lisääväksi. 

Ratkaisu

Kampanja toteutettiin Alma Talentin medioissa printin ja digin yhdistelmällä.

Printtimainontaa hyödynnettiin sekä Kauppalehden että Tekniikka&Talouden etusivulla. Kauppalehden digissä oli käytössä  desktopissa paraati ja mobiilissa swipe.  

aj kuva kopio

”Seuraamme mainonnan vaikutusta myyntiin aktiivisesti ja säännöllisesti. Alma Talentin kampanjoilla on ollut suora vaikutus myynnin kasvuun. Käyttämällä tarkoin valittuja medioita monipuolisesti tavoitamme meille tärkeän kohderyhmän tehokkaasti ja vaikuttavasti. Myös brändillemme laadukkaalla mediaympäristöllä on ollut positiivinen merkitys.”
Johanna Kemppainen, toimitusjohtaja

johannakemppainen4 – small