Uuden, rakentamiseen liittyvän joukkorahoituskonseptin tunnetuksi tekeminen
Vaikka menestyksen merkit olivat lukijoiden, näyttöjen ja klikkien perusteella jo ilmassa, Groundfunding Oyj:n toimitusjohtaja Henrik Arén yllättyi vauhdista, jolla sijoituksia tehtiin:
”Mainonta kohdistui erinomaisesti ja aktivoi juuri oikeita ihmisiä.
Rahoitus saavutti 120 prosentin maksimitason kolme päivää ennen kolmen viikon sijoitusajan päättymistä.
Sijoittajien innostus oli meille iso positiivinen yllätys.”
Lähtötilanne
Groundfunding Oyj lähti ensimmäisenä Suomessa tarjoamaan rakennuttajille rahoitusmallia, jossa rakennusprojekti rahoitetaan yksityishenkilöiltä joukkorahoituksena saatavilla sijoituksilla. Yritys lanseerasi 2016 huhtikuun alussa uudenlaisen kiinteistöalan sähköisen joukkorahoituspalvelun, joka yhdistää rahoitusta tarvitsevat rakennuttajat ja tuottavia sijoituskohteita etsivät sijoittajat.
Tavoitteet
- Uuden, rakentamiseen liittyvän joukkorahoituskonseptin ja Groundfunding-yrityksen tunnetuksi tekeminen sijoittamisesta kiinnostuneen yleisön keskuudessa
- Sijoittajien aktivointi, jotka ovat kiinnostuneita sijoittamaan heti minimissään 1 500 €
Kohderyhmä
Taloudesta ja erityisesti sijoittamisesta kiinnostunut yleisö Suomessa.
Ratkaisu
Ratkaisuna toimi kattava kokonaisuus talousmedioita, joiden sisällön keskiössä ja yleisön intressissä on rahan arvon kasvattaminen ja sijoitustoiminta. Kauppalehti, Talouselämä ja Arvopaperi yhdessä tavoittavat viikoittain yli 85 000 sellaista suomalaista, joilla on kiinnostus sijoittamiseen ja sijoitusten arvo on vähintään 10 000€.