Alma Media > Mainostajat > Caset > Alma Consumer > KollanPojat

KollanPoikien aluekohdennettu kampanja Iltalehdessä kasvatti tunnettuutta

Humoristinen sarjakuvamainonta ja asiapitoinen sisältömarkkinointi toimivat loistavana combona KollanPoikien kampanjalle Iltalehdessä ja Alman digiverkostossa. Valtakunnallisessa mediassa on mahdollista tehdä paikallisesti erittäin kohdennettuja ja samalla laajasti potentiaalisen yleisön tavoittavia digikampanjoita.

Tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen

Raumalla toimiva rakennustarvikkeiden vähittäiskauppa KollanPojat Oy halusi lisätä brändinsä tunnettuutta aiempaa laajemmalla otteella. Tunnettuutta lähdettiin kasvattamaan kertomalla yrityksen laadukkaasta, rakentamisen perustuksista piippuun asti ulottuvasta tuotevalikoimasta sekä asiantuntevasta palvelusta display-mainonnan ja sisältömarkkinoinnin keinoin. Display-kampanja toteutettiin Alma-verkostossa touko-kesäkuussa 2019 ja näkyvyyttä jatkettiin sisältömarkkinointiartikkelilla Iltalehdessä elokuussa 2019.

Humoristisia sarjakuvia ja asiapitoista sisältömarkkiointia

kollanpojat_casekuva_600px

 Kuva: Samuli Ahtiainen Photography

KollanPojat on tehnyt pitkään yhteistyötä mainossarjakuvia tuottavan Avot Design Oy:n kanssa. Humoristisista sarjakuvista tehtiin liikkuvia elementtejä hyödyntäen display-mainontaa Alman medioihin, joihin kuuluvat muun muassa Iltalehti, Kauppalehti ja Satakunnan Kansa. Mainonta kohdennettiin näkymään Satakunnassa, jolloin laaja, mutta potentiaalinen yleisö pääsi viihtymään yrityksen viestiä hauskasti esiin tuovien sarjakuvien parissa.

– Uskoimme sarjakuvan olevan vielä vähemmän käytetty markkinointimuoto ja näin herättäisimme kampanjalla huomiota jääden mieliin hyväntuulisella vitsillä. Tässä onnistuimmekin, sillä tulokset ovat olleet hyviä Alman mittareiden mukaan ja palautettakin on tullut paljon, kertoo KollanPoikien markkinoinnista vastaava Anni Kelhä.

Pilke silmäkulmassa tehdyn display-kampanjan lisäksi KollanPoikien asiantuntevaa palvelua nostettiin esiin hankkimalla yrityksen itse tuottamalle artikkelille lisää silmäpareja Iltalehti.fistä. Asiakaslähtöisestä palvelusta ja paikallisuudesta kertova sisältömarkkinointiartikkeli nostettiin Iltalehden uutisvirtaan Rauman markkina-alueella. Artikkeli valtakunnallisessa mediassa toi niin ikään positiivista palautetta ja kasvatti KollanPoikien tunnettuutta Rauman alueella.

Markkinoinnin huomioarvo kasvaa

Alman paikallisesti räätälöitävät mainosratkaisut yllättivät Kelhän niin kustannuksiltaan kuin myös näkyvyydellään positiivisesti.

– Rehellisesti sanottuna minulla ei ole käynyt Iltalehti markkinointikanavana mielessä, sillä arvelimme valtakunnallisen median leiman alla lipuvalla Alma Medialla olevan varsin arvokkaat millit. Rohkeasti lähdimme kahvikupposen äärelle selvittelemään asiaa ja totuus oli varsin realistinen kustannuksiltaan. Etuja ja hyötyjäkin on luonnollisesti sitä enemmän, mitä laajemmalla näkyy. Erilaiset pilkahdukset eri alustoilta herättelevät ihmisiä ja huomioarvo markkinoinnissa kasvaa. Katsotaan… tai pikemminkin katsokaa, mitä ideoita tulevaisuus pukkaa, Kelhä huikkaa.

Inspiroidu sinäkin KollanPoikien kampanjasta alla! Display-toteutuksessa on hyödynnetty Alma Medialla käytössä olevaa luovan mainonnan Celtra-työkalua.

Display-kampanjat:
Uusi puulaji
Saunan lauteet
Virtasen maali

Lue KollanPoikien sisältömarkkinointiartikkeli Iltalehdessä.

Haluatko sinäkin kasvattaa tunnettuutta Iltalehdessä? Mediamyyntimme auttaa mielellään sopivan ratkaisun ideoinnissa.