Alma Media > Mainostajalle > Iltalehti.fi tavoittaa suomalaiset entistä paremmin

Iltalehti.fi tavoittaa suomalaiset entistä paremmin

Iltalehden verkkosivuston lukijamäärä on kasvanut tasaisesti vuoden 2019 aikana. Iltalehti tavoittaa valtakunnallisesti jo yli 3,8 miljoonaa suomalaista kuukaudessa. Aikuisten eli yli 18-vuotiaiden kohderyhmässä Iltalehti on nyt Suomen suurin digitaalinen uutismedia.

Iltalehden lukeminen on kasvanut vahvasti kaikilla mittareilla tarkasteltuna. Kasvu tulee etenkin mobiilikäytöstä – uutisia luetaan yhä enemmän mobiililaitteilla.

Iltalehden lukijat ovat myös aikaisempaa sitoutuneempia. Lukijat palaavat sisältöjen pariin selkeästi useammin kuin vuosi sitten ja viihtyvät sivustolla merkittävästi pidempään. He myös lukevat useampia juttuja kerrallaan.

Iltalehti on panostanut sisällöissään uutisseurannan ohella myös omiin uutisiin ja puheenaiheisiin sekä pidempiin lukujuttuihin. Tavoitteena on tarjota merkityksellistä sisältöä kaikille suomalaisille.

– Olemme työskennelleet määrätietoisesti Iltalehden juttujen parantamiseksi ja sisällön monipuolistamiseksi, ja tämä työ tuottaa nyt uskomattoman hyviä tuloksia. Sen lisäksi, että lukijoita on enemmän, heidän Iltalehden parissa kerralla viettämänsä aika on merkittävästi kasvanut, Iltalehden vastaava päätoimittaja Erja Yläjärvi sanoo.

– Meille on tärkeää, että lukijat löytävät aina jotain itselleen sopivaa luettavaa. Emme halua, että he vain pyörähtävät sivuillamme ja klikkaavat nopeasti jotain. Siksi seuraamme paitsi kokonaisyleisöä, myös sitoutumista mittaavia lukuja. Iltalehdestä luetaan nyt nopeiden uutisten lisäksi yhä enemmän pitkiä, syventäviä ja viihdyttäviä artikkeleita.

Kuukausitavoittavuuslukuja tarkasteltaessa Iltalehti on noussut tasoihin Ilta-Sanomien verkkosivuston kanssa. Iltalehden kokonaisyleisö oli joulukuussa 2019 3,834 miljoonaa ja Ilta-Sanomilla 3,836 miljoonaa. Paitsi mobiilissa, Iltalehti tavoittaa lukijat tehokkaasti myös desktopissa. Joulukuussa Iltalehden desktopilla oli lähes 1,4 miljoonaa lukijaa, 146 000 lukijaa enemmän kuin Ilta-Sanomilla. Myös täysi-ikäisten yli 18-vuotiaiden kohderyhmässä Iltalehti kiri Ilta-Sanomien verkkosivuston ohi kuukausitavoittavuudessa.

Lähteet: FIAM Comscore MMX MP, MMX ja MoMX 12/2019

  • Julkaistu: 31.1.2020, 09:43
  • Kategoria: Mainostajalle

Jaa artikkeli