Alma Media > Mainostajalle > Tässä ovat kauden parhaat digikampanjat

Tässä ovat kauden parhaat digikampanjat

Alma Media nostaa esiin kauden parhaat digikampanjat kaksi kertaa vuodessa. Tunnustuksia jaetaan kolmessa sarjassa: valtakunnallinen, paikallinen ja b2b. Syyskaudella 2019 voiton veivät AJ Tuotteet, Osuuskauppa Arina ja Tammi. Onneksi olkoon! 

B2B-sarjan voittaja: AJ Tuotteet

Kampanja yhdistää taitavasti mielikuvamainonnan taktiseen tarjousmainontaan. Hyvä videon käyttö ja positiivinen ote. Brändinnäköinen toteutus.

Kampanja julkaistiin Alma Talentin verkostossa.

Valtakunnallinen-sarjan voittaja: Tammi

Tammen kampanja toimii selkeänä jatkona aiemmalle Doggerland-lanseeraukselle. Ääni tukee hyvin visuaalista toteutusta. Yksinkertainen ja tehokas! 

Kampanja julkaistiin Iltalehti.fissä.

Paikallinen-sarjan voittaja: Osuuskauppa Arina

Kampanja joka erottuu edukseen. Hyvä ja hauska idea, jonka toteutuksessa on onnistuttu luontevasti. Laadukas toteutus joka jää mieleen.

Kampanja julkaistiin Alma-verkostossa.
Videotuotanto: Kuulu Oy

 

Kilpailun raati koostuu viidestä media- ja markkinointiammattilaisesta. Mukana raadissa ovat Carat Finlandin strateginen johtaja Jukka Veteläinen, markkinointitoimisto Staartin luova johtaja Juuso Kemi sekä
Wörksin toimitusjohtaja Jussi Piri. Alma Mediaa raadissa edustavat Alma Talentin markkinointijohtaja Annika Ruola sekä Markkinointi&Mainonnan uutispäällikkö Jani Niipola.
Mediamyynnin b2b markkinointijohtaja Sampo Koskinen toimii raadin puheenjohtajana.

Raadin check-list digimainontaan: 

  • Aseta tavoite huolella: Valitse yksi tai korkeintaan kaksi selkeää tavoitetta tai viestiä, jotka haluat kampanjallasi tuoda ilmi. Jos yritetään kertoa kaikki kerralla, tulee kampanjasta helposti sekava.
  • Kampanjan tärkein viesti kannattaa etenkin videoissa sijoittaa kärkeen. Älä luota siihen, että katsoja katsoo mainoksen loppuun saakka. 
  • Satsaa mainoksen tuotantoon ja tekniseen toteutukseen. Hyvä oivallus menee helposti hukkaan, mikäli totetus on jätetty puolitiehen. 
  • Muista lisätä mainokseen kehotus tai aktivointi (katso, lue lisää, osallistu tms.)
  • Pyri välttämään liian geneerisiä kuvia ja viestejä. Kuvapankkikuvia käytettäessä kannattaa olla tarkka. Viestin lisäksi myös viestihierarkia kannattaa miettiä tarkkaan.
  • Älä unohda logoasi! Mainostaja on luotettavuuden tae ja asiakas haluaa tietää, mihin päätyy klikatessaan mainosta.

Kevätkauden parhaimmat digikampanjat palkitaan kesällä 2020.

  • Julkaistu: 22.1.2020, 22:43
  • Kategoria: Mainostajalle

Jaa artikkeli