Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Mediapartners ostaa katsastuspalveluihin erikoistuneen Katsastushinnat.fi- markkinapaikan

Alma Mediapartners ostaa katsastuspalveluihin erikoistuneen Katsastushinnat.fi- markkinapaikan

Alma Media Oyj                                                   Lehdistötiedote 4.1.2018

ALMA MEDIAPARTNERS OSTAA KATSASTUSPALVELUIHIN ERIKOISTUNEEN KATSASTUSHINNAT.FI- MARKKINAPAIKAN

Alma Median tytäryhtiö Alma Mediapartners Oy on hankkinut katsastuspalveluja vertailevan Katsastushinnat.fi -markkinapaikan ostamalla palvelun omistavan Ahorouta Oy:n osakekannan. Katsastushinnat.fi -sivusto on avattu vuonna 2007. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Vuonna 2016 markkinapaikan liikevaihto oli noin 0,2 miljoonaa euroa.

Palvelussa käyttäjät voivat vertailla katsastusasemia muun muassa sijainnin, hintojen sekä aukioloaikojen osalta. Käyttäjät voivat myös jakaa kokemuksiaan katsastusasemalla saamastaan palvelusta. Vuonna 2017 Katsastushinnat.fi :n kävijämäärä on ollut noin 40 000 kävijää kuukaudessa

        Alma Mediapartners on viime vuosina laajentanut autoilun medialiiketoimintaa autojen myynti-ilmoittelusta autohuoltojen kilpailutukseen. Katsastushinnat.fi -markkinapaikka sopii erittäin hyvin tähän kokonaisuuteen ja saavutamme synergiahyötyjä eri palveluiden välillä. Kilpailutuspalvelut mahdollistavat myös yhä parempien palveluiden tarjoamisen kuluttajille, toteaa Alma Mediapartners Oy:n toimitusjohtaja Riikka Wulff.

        Katsastushinnat.fi on sen kymmenen toimintavuoden aikana seurannut läheltä alan kehitystä. Sivusto on tarjonnut kuluttajille ja katsastusyrityksille modernin kohtaamispaikan netissä ja näemme, että uusi lainsäädäntö tulee entisestään lisäämään netin merkitystä katsastusalan markkinoinnissa. Olemme innoissamme siitä, että sivusto pääsee osaksi Alman dynaamista portfoliota, jolloin se synergioita hyödyntämällä pystyy jatkossakin palvelemaan kuluttajia ja katsastusalan yrityksiä parhaalla mahdollisella tavalla, sanoo palvelun perustaja ja Ahorouta Oy:n toimitusjohtaja Olli Yliaho.

Lisätietoja:
Riikka Wulff, toimitusjohtaja, Alma Mediapartners Oy, puh. 010 665 3519
Olli Yliaho, toimitusjohtaja, Ahorouta Oy, puh. 044 589 6560

Alma Media lyhyesti
Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 300 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2016 liikevaihto oli 353,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 4.1.2018, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli