Skanska Kodit kiinnosti asuntosijoittajia yli odotuksen
Kauppalehti Optio tavoittaa asuntosijoittajat tehokkaasti
Keväällä 2017 Kauppalehti Optiossa toteutettu kampanja loi Skanskan uusista kohteista positiivista mielikuvaa nykyisten asuntosijoittaja-asiakkaiden keskuudessa ja teki siitä näkyvän myös niiden keskuudessa, joille Skanska Kodit ei ollut sijoituskohteena entuudestaan tuttu.
Kampanja saavutti asetetut tavoitteet huomion herättämisen, mieleen jäämisen sekä uusien asiakkaiden tavoittamisen kasvattamisen osalta.
Kampanjan tavoitteet ja tulokset
Kampanjan keskeisenä tavoitteena oli lisätä myyntiä ja tavoittaa uusia asiakkaita.
Kampanjan pääkohderyhmä oli asuntosijoittajat ja myös uuden asunnon ostoa harkitsevat. Kampanja tavoitti kohderyhmän erinomaisesti ja mainonta kasvatti selvästi ostokiinnostusta erityisesti tavoitellussa pääkohderyhmässä.
Kauppalehti Option etukannen puolikas lisäkansi tutkittiin keväällä 2017. Ilmoituksen toimivuusindeksi nousi lähes kaksinkertaiseksi keskiarvoon verrattuna ja yleisöstä n. 78 000 lukijaa kertoi ilmoituksen lisäävän ostokiinnostusta.
Ratkaisu
Kampanja toteutettiin Kauppalehti Optiossa etukannen puolikkaalla lisäkannella.
”Lähdimme kokeilemaan uudenlaista lähestymistapaa tavoittaaksemme erityisesti
asuntosijoittajia. Kampanja onnistui yli tavoitteiden ja olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Harkitsemme vastaavaa toteutusta myös tulevaisuudessa.
Yhteistyö Alma Talentin kanssa toimii ammattimaisesti ja tehokkaasti.”
Anu Pitkänen, Marketing Manager, Skanska Kodit