Mehiläinen tavoitti kohderyhmänsä Alma Talentin medioissa
Mehiläisen Työelämäpalveluille toteutetun B2B-kampanjan tulokset ylittivät odotukset
Mehiläinen Työelämäpalvelut toteutti syksyllä 2016 B2B-sisältömarkkinoinnin kokonaisuuden osana muuta kampanjaa Alma Talentin medioissa. Työelämän henkiseen hyvinvointiin keskittyneen kampanjan pääkohderyhmänä olivat yritysten työterveyspalveluista vastaavat päättäjät.
Monikanavaisesti Kauppalehdessä ja Talouselämässä toteutettu kampanja tavoitti kohderyhmän, herätti keskustelua ja ylitti asetetut tavoitteet. Mehiläinen aikoo jatkaa sisältömarkkinoinnin toteuttamista Alman kanavissa myös jatkossa.
Kampanjan tavoitteet ja kohderyhmä
Mehiläisen Työelämäpalveluiden uusi konsepti ”Hyvinvoiva ihminen tekee työnsä paremmin” lanseerattiin keväällä 2016. Syksyn kampanja oli jatkoa lanseeraukselle, keskittyen henkiseen hyvinvointiin ja jaksamiseen työelämässä.
Kampanjan tavoitteena oli herättää yrityspäättäjien keskuudessa kiinnostusta ja harkintaa Mehiläisen työterveyspalveluita kohtaan sekä erottautua kilpailijoista positiivisella tavalla. Potentiaalisia asiakkaita haluttiin myös ohjata Mehiläisen verkkosivuille tutustumaan monipuoliseen palvelutarjontaan ja sisältöihin tarkemmin.
Kampanjan kohderyhmänä olivat suurten, yli 100 hengen yritysten työterveyspalveluista tai ulkopuolisten terveydenhoitopalveluiden hankinnasta vastaavat henkilöt.
Ratkaisu
Kampanja toteutettiin syys-lokakuussa 2016 Alma Talentin medioissa digitaalisina sisältömarkkinoinnin ratkaisuina, display-mainontana sekä printti-ilmoituksina.
Sisältömarkkinointi valikoitui tärkeäksi osaksi kokonaisuutta, sillä kampanjalla haluttiin nostaa esiin Mehiläisen huipputason asiantuntijuutta omalla alallaan sekä nostaa rohkeasti esiin kohderyhmää kiinnostavia ja keskustelua herättäviä aiheita. Kampanjakokonaisuuden avulla haluttiin myös jakaa kohderyhmää hyödyttävää tietoa sekä ottaa haltuun ajatusjohtajuus alan toimijoiden keskuudessa.
Sisältömarkkinointi
- Kauppalehti Studiossa 5 artikkelia sekä videosisältöä
- Talouselämän kumppanisivustolta ohjaus Studion sisältöihin
Display-mainonta
- Retargetoitua mainontaa Kauppalehti Studion sisältöjä lukeneille
- Paraatikampanja Kauppalehti.fi:ssä
Printtimainonta
- Kauppalehti Optio, 2 kokosivun ilmoitusta
- Talouselämä, 2 kokosivun ilmoitusta
Tulokset
Tulokset syksyn kampanjasta ylittivät kaikki sille ennakkoon asetetut odotukset, ja Mehiläinen aikoo tehdä vastaavan kaltaisia sisältömarkkinoinnin toteutuksia Alma Median kanssa myös jatkossa.