Asuntosijoitusyhtiö Kojamo rakensi tunnettuuttaan Kauppalehden Studiossa
Uudenlaisia vuokra-asumisen ratkaisuja tarjoava Kojamo on Suomen suurin asuntosijoitusyhtiö, joka halusi rakentaa tunnettuuttaan erityisesti päättäjien ja sijoittajien keskuudessa.
Keväällä 2019 Kauppalehti Studiossa toteutettu sisältömarkkinointikampanja tuotettiin yhdessä Alman sisältötiimin kanssa, ja näin varmistettiin sisältöjen istuvuus valittuun mediaympäristöön. Kampanja saavuttikin erittäin hyvät tulokset, kun tavoiteltua kohderyhmää puhuteltiin kiinnostavalla tavalla.
Tunnettuutta haluttiin kasvattaa asuntosijoittajien ja päättäjien keskuudessa
Kojamon sisältöyhteistyön tärkeimpänä tavoitteena oli rakentaa pörssilistatun yrityksen tunnettuutta päättäjien ja sijoittajien keskuudessa.
Erityisesti kiinnostavien sisältöjen kautta haluttiin kertoa Suomen suurimman asuntosijoittajan tavasta suunnata tulevaisuuteen. Blogeissa ja artikkelisisällöissä tuotiinkin esiin esimerkkejä Kojamon vastuullisuutta ja edelläkävijyyttä edustavista ratkaisuista, kuten digitaalisista palveluista ja asumisen viihtyvyyttä lisäävästä automatiikasta.
Kauppalehti Studiossa julkaistiin 12 kohderyhmää kiinnostavaa artikkelia
Kampanja toteutettiin kolmen kuukauden pituisena jaksona Kauppalehti Studiossa, Kauppalehden yhteistyökumppaneille suunnitellussa sisältömarkkinoinnin julkaisuympäristössä. Kampanja oli jatkoa vuonna 2017 aloitetulle kumppanuudelle Alma Median kanssa.
Kaikkiaan kampanjajakson aikana julkaistiin 12 artikkelia, jotka käsittelivät vuokra-asumiseen liittyviä teemoja sijoittajia ja päättäjiä kiinnostavista näkökulmista:
Sisältöjen parissa vierailtiin kaikkiaan noin 30 000 kertaa
Sisältöyhteistyön tulokset olivat erinomaisia: kaikkiaan Kauppalehti Studion kirjoitusten parissa käytiin noin 30 000 kertaa, ja kävijöistä lähes kolmannes vieraili sisältöjen parissa useammin kuin kerran.
Kaikista käynneistä noin puolet tehtiin mobiililaitteella tai tabletilla, ja keskimäärin kukin kirjoitus saavutti lähes 2 700 lukukertaa.
Kojamon markkinointi- ja viestintäjohtaja Irene Kantor kehuikin toteutusta erinomaisen tuloksekkaaksi, sillä julkaistujen sisältöjen avulla tavoitettiin haluttu sijoittajien ja päättäjien kohderyhmä sekä lukumäärällisesti että artikkelien lukuajoissa mitattuna.