Teollisuuden voiteluaineisiin keskittyvä Fuchs Oil hyödynsi vinkit sisältödisplayn toteuttamiseen
Fuchs Oil Finland on kansainvälisen, eri teollisuuden alojen voiteluaineisiin keskittyvän Fuchs-konsernin suomalainen tytäryhtiö. Kasvattaakseen brändinsä tunnettuutta Fuchs Oil julkaisi Uudessa Suomessa, Metallitekniikassa sekä Tekniikka&Taloudessa mainontaa sisältäneen kampanjakokonaisuuden.
Erityisesti syyskuun sisältödisplay-kampanja Uudessa Suomessa tuotti erinomaisia tuloksia. Autopuolen voiteluaineisiin keskittynyt toteutus haluttiin suunnata erityisesti kuluttaja-asiakkaille, toisin kuin yrityksen tavallisesti markkinoimat teollisuuden alan tuotteet.
Kampanja Uudessa Suomessa käsitti kolme eri sisältödisplay-toteutusta:
Toteutus | Mainosnäytöt | Klikit | CTR% |
Väriin perustuvasta glykolin valinnasta turvallisempaan ja kätevämpään käyttöön | 50 319 | 204 | 0,41 % |
Nyrkkisääntö glykolin käyttöön – älä luota väreihin | 50 016 | 273 | 0,55 % |
Valitse ja sekoita glykoli oikein – älä luota väreihin | 49 667 | 248 | 0,50 % |
Fuchs Oil päätyi valittuun kampanjaratkaisuun keskustelemalla markkinointibudjettinsa parhaasta mahdollisesta käytöstä Alma Talentin mediamyynnin yhteyshenkilönsä, Marja Siltasen, kanssa. Rajallinen budjetti haluttiin käyttää mahdollisimman tehokkaasti, mikä toteutuikin kampanjan tulosten valossa erittäin hyvin.
Mainostaja oli erittäin tyytyväinen yhteistyöhön, jossa parhaan mediaratkaisun lisäksi keskusteltiin myös luovien aineistojen toteutuksista, kuten otsikkojen ja ingressien tehokkaista muotoiluista. Erityisesti toteutus Nyrkkisääntö glykolin käyttöön – älä luota väreihin, tuotti kampanjavertailujen keskimääräisten tulosten selkeästi ylittävän klikkiprosentin.
”Yhteistyön aikana olemme saaneet hyviä vinkkejä julkaistaviin sisältöihin, ja meidät on pidetty ajan tasalla kampanjan toimivuudesta. Yhteistyöstä on ollut paljon apua myös seuraavan vuoden markkinointimme suunnittelussa.”
– Kari Luhtala, toimitusjohtaja, Fuchs Oil Finland