Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > Alma Media siirtyy linjaorganisaatioon

Alma Media siirtyy linjaorganisaatioon

ALMA MEDIA OYJ    PÖRSSITIEDOTE 18.5.2005, KLO 15.00         1 (1)
 
ALMA MEDIA SIIRTYY LINJAORGANISAATIOON
 
Alma Media -konserni purkaa divisioonarakenteensa ja siirtyy suoraan linjaorganisaatioon. Suoralla linjaorganisaatiolla pyritään tehokkaaseen ja joustavaan, muuttuviin markkinaolosuhteisiin nopeasti reagoivaan johtamiseen. Konsernin johtoryhmän muodostavat jatkossa konsernin toimitusjohtaja, 4 konsernihallinnon ja 4 liiketoimintayksikön johtajaa sekä Aamulehden vastaava päätoimittaja. Uusi organisaatio astuu voimaan välittömästi.
 
Alma Media käynnisti liiketoimintarakenteensa uudelleenjärjestelyt sen jälkeen, kun Broadcasting-divisioonan myynti varmistui 26.4.2005. Yhtiön uusi liiketoimintaorganisaatio perustuu suoraan konsernin toimitusjohtajalle raportoiviin liiketoimintayksiköihin. Konsernihallinnossa, suoraan toimitusjohtajalle raportoivina toimintoina jatkavat talous, henkilöstö ja viestintä. Uutena toimintona on perustettu yrityskehityksestä vastaava yksikkö.
 
Alma Median liiketoimintayksiköt ovat: Aamulehti, Satakunnan Kansa, Pohjoiset Lehdet, Suomen Paikallissanomat, Kauppalehti, Iltalehti ja Markkinapaikat. Kai Telanteen siirryttyä Aamulehden toimitusjohtajan tehtävistä konsernin toimitusjohtajaksi on Aamulehti -liiketoimintayksikön johtoon on nimitetty 1.6.2005 alkaen DI Juha Ruotsalainen. Juha Ruotsalainen siirtyy Aamulehteen Pohjoiset Lehdet -liiketoimintayksikön johdosta.
 
Konsernin muiden liiketoimintayksiköiden johdossa jatkavat seuraavat henkilöt: DI Tuomo Saarinen Satakunnan Kansassa, KTM Jorma Valkama Suomen Paikallissanomissa, YTK, MBA Kari Kivelä Iltalehdessä, KTM Juha Blomster Kauppalehdessä ja DI Raimo Mäkilä Markkinapaikoissa.
 
Konsernihallinnossa jatkaa talousjohtajana KTM Teemu Kangas-Kärki, henkilöstöjohtajana KTM Terhi Heikkinen ja viestinnästä ja sijoittajasuhteista vastaavana johtajana FK Ahti Martikainen. KTM Minna Nissinen on nimitetty yrityskehitysjohtajaksi vastuualueenaan yrityskehitys ja ketjuohjaus. Konsernin johtoryhmän muodostavat jatkossa Kai Telanne, Teemu Kangas-Kärki, Terhi Heikkinen, Ahti Martikainen, Minna Nissinen, Tuomo Saarinen, Juha Blomster, Kari Kivelä, Raimo Mäkilä ja Matti Apunen.
 
ALMA MEDIA OYJ
 
Ahti Martikainen
johtaja, viestintä ja sijoittajasuhteet
 
JAKELU: Helsingin Pörssi, keskeiset mediat
 
Kuvia osoitteissa http://www.almamedia.fi/kuvakansio?bank_folder=29 ja
http://www.almamedia.fi/kuvakansio?bank_folder=49
 
Johtoryhmän CV:t osoitteessa http://www.almamedia.fi/konsernijohto?
 
Alma Media on Suomen johtavia mediayrityksiä. Se kustantaa sanomalehtiä, tuottaa ja jakaa taloudellista informaatiota sekä ylläpitää sähköisiä markkinapaikkoja. Konserni julkaisee yli 30 sanomalehteä. Näistä tilattavien lehtien yhteenlaskettu levikki on noin 600 000 kappaletta. Lukijoita konsernin lehdillä arvioidaan olevan yli kaksi miljoonaa.
 
Alma Median tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Konsernin tuotoista noin puolet muodostuu mediamainonnasta, noin 40 % sanomalehtien levikkituotoista ja loppuosa sähköisten markkinapaikkojen tuotoista sekä erilaisista sisältöjen myyntituotoista. Vuoden 2004 pro forma -liikevaihto ilman vuonna 2005 myytyä televisio- ja radiotoimintaa oli 284 milj. euroa, josta liikevoittoa kertyi 12,9 %. Henkilökuntaa konsernissa työskentelee kaikkiaan 2 850. Tutustu tarkemmin osoitteessa http://www.almamedia.fi
 
  • Julkaistu: 18.5.2005, 17:00
  • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli