alma_asuminen_header_1500x570

Alman asumisen palvelut ja sisällöt rohkaisevat unelmoimaan

Kaikesta muutoksesta huolimatta, koti on edelleen ihmisen ensimmäinen paikka — omin ympäristö, jota suunnitellaan, rakennetaan, ylläpidetään, sisustetaan, jossa koetaan henkilökohtaisimmat hetket, ja jonka kautta rakennetaan omia kokemuksia ja omaa brändiä.

Haluamme olla aktiivisesti selvittämässä miten asumisen tulevaisuudesta ja yksittäisistä muutoksista syntyy kestävämpää kasvua kaikilla elämänalueilla meille jokaiselle. Uskomme, että rohkeus inspiroitua, panostaa ja ajatella rakentavilla uusilla tavoilla johtaa parempaan — persoonallisempaan, älykkäämpään ja rakentavampaan — asumiseen.

Tutkimme 2019 suomalaisten unelmien kodin arvostuksia.

Suomalaiset arvostavat asumisessa vaivattomuutta, turvallisuutta ja asumisen helpoutta - unelmien koti on suomalaisille käsitteenä moniulotteinen. Lue lisää tutkimuksesta sekä alan asiantuntijoiden haastatteluja:
TomMiller_ KaisuChristie_570x270
Rahoittajaa kiinnostaa erityisesti asunnon sijainti – asuntokauppa keskittyy kaupunkeihin. Haastattelussa Nordean kiinnitysluottopankin toimitusjohtaja Tom Miller ja OP:n asuntorahoituksen ja asumisen palveluiden johtaja Kaisu Christie.
PekkaHelin_570x270
Kodin valinta on järjen ja tunteen yhdistelmä. YIT:n asumisen palveluiden johtaja Pekka Helin pohtii asumisen palveluistumista ja suomalaisten asuntohaaveita.
JonnaNummela_570x270
DIY, luonnollisuus, vastuullisuus – kaupan ala seuraa tiiviisti asumisen trendejä. Suomalaiset haluavat tehdä jotain sellaista, jota muilla ei ole, kertoo Jonna Nummela K-ryhmästä.
KimmoAhvenlampi_570x270
Enemmän älyä koteihin? Operaattorit toivovat asumiseen lisää älykkäitä ratkaisuja. Haastattelussa Telia Finlandin kehityspäällikkö Kimmo Ahvenlampi.
MiikaMuroma_570x270
Unelmien asuinalueella arki on sujuvaa ja vaivatonta. Jatkossa kiinnitetään yhä enemmän huomiota myös asumisen hiilijalanjälkeen, uskoo Kiinteistömaailman kehitysjohtaja Miika Muroma.

Alman asumisen tuotteet ja palvelut

Etuovi.com ja Vuokraovi.com ovat Suomen suurimmat asumisen kohderyhmämediat, joiden kautta tavoittaa asunnonvaihtajat, paremmasta asumisesta haaveilevat, kodin hankintoja harkitsevat sekä asumisen ideoita etsivät.​ lltalehti.fi:n lifestyle-osiot tavoittavat suuret yleisöt kohdistetusti tietyn teeman yhteydessä. ​Iltalehti Asuminen tarjoaa lukijoille asumisen ja sisustamisen trendit. Suomen suurin remonttien markkinapaikka Urakkamaailma.fi on kotimaan ainoa rakennusalan kohtaamispaikka, jonka kautta tavoittaa ostoaikeiset remontoivat kuluttajat, taloyhtiöpäättäjät, rakennusalan yritykset ja isännöitsijät.​ Alma Talentin päättäjä- ja asiantuntijamediat Kauppalehti, Uusi Suomi, Tekniikka & Talous ja Mikrobitti seuraavat tiivisti asuntomarkkina-kehitystä ja -politiikkaa sekä alan uusia innovaatiota kodin ratkaisuista palveluihin.​ Kiinteistö- ja huoneistotietopalvelut tarjoaa tarvittavat ja ajantasaiset tiedot asuntokauppaan sekä kiinteistöjen ja rakennusten arviointiin.

Mainostaja -  asiantuntevat mediamyyjämme palvelevat kaikissa asioissa, auttavat oikean kohderyhmän ja kanavien valinnassa sekä neuvovat ostotavoissa.