Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Organisaatiomuutoksia Alma Consumer -liiketoimintasegmentissä

Organisaatiomuutoksia Alma Consumer -liiketoimintasegmentissä

Alma Media Oyj                           Lehdistötiedote                  03.05.2022  

ORGANISAATIOMUUTOKSIA ALMA CONSUMER -LIIKETOIMINTASEGMENTISSÄ  

Kuluttajamediaan, digitaalisiin markkinapaikkoihin ja palveluihin keskittyvän Alma Median Alma Consumerin autoilun ja liikkumisen liiketoiminta-alueen johtajaksi on nimitetty KTM Heikki Huttunen. Asumisen liiketoiminta-alueen johtajaksi on nimitetty FM Minna Marjava-Kontio. Autoilun ja liikkumisen liiketoiminta-aluetta johtanut Jaakko Haapakangas jättää yhtiön. 

Heikki Huttunen on aikaisemmin vastannut Alma Consumerin asumisen liiketoiminnasta ja vertailu- ja jakamistalouden palveluista. Ennen nykyistä tehtäväänsä Heikki Huttunen toimi toimitusjohtajana Alma Mediapartnersissa, jonka autoilun järjestelmäliiketoiminta, Tukkuautot ja Autotalli.com ovat nyt osa autoilun ja liikkumisen liiketoiminta-aluetta.  Minna Marjava-Kontio on aiemmin toiminut Etuovi.com-palvelun liiketoimintajohtajana.  

Alma Consumerin medioista ja mediallisista palveluista vastaa jatkossa Iltalehden vastaava päätoimittaja Perttu Kauppinen. Vertailu- ja jakamistalouden palveluiden liiketoiminnasta vastaa jatkossa oman toimensa ohella Alma Consumer -liiketoimintasegmentin johtaja Kari Kivelä

– Kiitän Jaakkoa lämpimästi hänen tekemästään työstä Alma Consumerissa. Olemme onnistuneet hyvin Nettix-palveluiden integroimisessa osaksi Alma Median liiketoimintaa, missä Jaakon asiantuntemus ja osaaminen autoilun markkinapaikkaliiketoiminnasta on auttanut paljon. Uskomme liiketoiminnan olevan nyt hyvällä tiellä, kun liikkumisen palveluiden ja autoilun ekosysteemin digitalisoituminen kiihtyy edelleen lähivuosina ja kaupankäynti jatkaa siirtymistään digitaalisille markkinapaikoille, sanoo Alma Media Consumerin liiketoimintajohtaja Kari Kivelä. 

– Pitkä työrupeama päättyi tältä osin kuun vaihteeseen. Olen saanut työskennellä Suomen johtavien markkinapaikkojen ja uutispalveluiden kanssa vuosia. Nettix Oy:n yrityskauppa Otavasta Alma Mediaan saavutti viimeisen vaiheensa, jossa Nettix Oy sulautettiin 30.4. Alma Media Suomi Oy:öön. Samalla päättyi minun työsuhteeni. Kiitän asiakkaitamme sekä kaikkia työkavereita vuosien varrelta niin omassa porukassa kuin verkostossa. Olemme tehneet todella hyvää liiketoimintaa ja se saa nyt arvoisensa jatkon osana Alman media- ja markkinapaikkakokonaisuutta, sanoo Jaakko Haapakangas. 

Alma Consumerin organisaatiouudistukset ja uudet johtamisen vastuualueet astuvat voimaan 4.5.2022.  

Alma Consumerin tavoite on edistää digitaalista asiointia, vahvistaa kuluttajamediaa sekä median ja palvelujen mainosratkaisuja. Huhtikuussa 2021 segmentin liiketoimintaan liitettiin Nettix Oy, jonka mukana Alma Median tuoteperheeseen liittyivät muun muassa Suomen johtavat moottorialan markkinapaikat Nettiauto, Nettikone ja Nettimoto, kone- ja kuljetusalan johtava ammattimedia Konepörssi sekä uutispalvelu Ampparit. 

Lisätietoja: 

Kari Kivelä, Johtaja, Alma Consumer puh. 010 665 2032 

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan ja palveluihin keskittyvä yhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksillle ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista, toimitilojen markkinapaikasta ja suoramarkkinointipalveluista.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2021 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 275,4 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 3.5.2022, 11:45
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli