Alma Media > Mainostajalle > Alma panostaa autoilun ja liikkumisen sisältöihin keskitetyllä autotoimituksella

Alma panostaa autoilun ja liikkumisen sisältöihin keskitetyllä autotoimituksella

Alma Consumerille perustettiin helmikuussa 2022 yhteinen autotoimitus, jossa tuotetaan autoilun ja liikkumisen sisältöjä Iltalehteen, Nettiautoon ja Autotalliin. Uusi autoiluun ja liikkumiseen keskittyvä toimitus tulee olemaan osa Iltalehden toimitusta ja sinne kootaan autojen parissa työskentelevät tekijät.

Tavoitteena enemmän ja entistäkin parempia sisältöjä

Uudistuksen tavoitteena on lisätä autoja ja liikkumista käsittelevien sisältöjen määrää ja laatua. Laadukkaille autosisällöille on kysyntää, sillä autot ovat nyt ja jatkossa aiempaa suurempia puheenaiheita, kun kuluttajille on tarjolla entistä enemmän erilaisia käyttövoimia. Auton omistamiselle ovat myös nousseet vaihtoehdoiksi esimerkiksi leasing-sopimukset tai yhteiskäyttöautot.

– Alma Consumer on markkinajohtaja autojen kuluttajakaupassa sekä digitaalisessa mainonnassa, sillä meillä on maan suurimmat autojen kauppapaikat Nettiauto ja Autotalli. Nyt on tavoitteena nostaa sisältötekeminen samalle tasolle, toteaa uuden autotoimituksen vetäjä Mikko Räsänen.

– Sen sijaan että Iltalehti, Nettiauto ja Autotalli tekisivät kaikki omia sisältöjä sivuilleen, muodostetaan yhteinen autotoimitus, joka palvelee kaikkia. Kun päällekkäinen työ vähenee, voidaan resursseja suunnata uusille alueille, Räsänen jatkaa.

Uusia mahdollisuuksia mainostajille

Alman autoilun ja liikkumisen kokonaisuus tarjoaa markkinoijalle ainutlaatuisen kontekstin tavoittaa tärkeitä kohderyhmiä. Lisäksi kohderyhmistä saatavilla oleva monipuolinen data antaa mainostajalle välineet vaikuttaa asiakkaisiin ostosuppilon joka vaiheessa.

Julkaisemalla entistä enemmän laadukkaita autoilun ja liikkumisen sisältöjä tavoitteenamme on kasvattaa niin lukijoiden kuin sivulatausten määrää huomattavasti. Mainostajalle tämä tarkoittaa entistäkin suurempaa tavoittavuutta – turvallista mediaympäristöä unohtamatta.

Mainostajalle uusia mahdollisuuksia tuo myös Iltalehden Sähköautot -osio, jossa julkaistaan sähköautoihin liittyviä sisältöjä keskitetystä. Sähköautot -osio tarjoaa mahdollisuuden myös sisältömarkkinointiin. Tämän lisäksi Autotallin ja Nettiauton uudet sisältömarkkinoinnin ratkaisut ovat oiva keino tavoittaa autoilevat suomalaiset.

Kysy lisää autoilun ja liikkumisen mainosratkaisuista mediamyynnistä >>

  • Julkaistu: 31.3.2022, 16:24
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: autoilu

Jaa artikkeli