Alma Media > Mainostajalle > IL Sähköautot tarjoaa uusia sisältömarkkinointi-mahdollisuuksia

IL Sähköautot tarjoaa uusia sisältömarkkinointi-mahdollisuuksia

Iltalehti Sähköautot on uusi osio, joka tarjoaa luettavaa tiedonjanoisille kuluttajille ja sähköautoilun edelläkävijöille.

Uusi osio tarjoaa myös mielenkiintoisia sisältömarkkinointimahdollisuuksia alan toimijoille.

Sähköautot mukaan Iltalehti Autot -osioon

Iltalehti Autot tarjoaa autoalan kiinnostavimmat puheenaiheet. Nyt IL autoihin kuuluu myös oma Sähköautot-osio, jossa julkaisemme kumppaneillemme tehtyjä sisältöjä. Uusi osio tarjoaa alan toimijoille ainutlaatuisen tavan liittyä mukaan keskusteluun!

IL Sähköautot -osiossa on kuluttajille tarjolla kaikki, mikä sähköautoilusta pitää tietää. Sivusto kokoaa uusimman, kiinnostavan ja monipuolisen tiedon yhteen ja jakaa artikkelit kaikille suomalaisille*.

Sivustolla voivat julkaista sisältöä myös alan toimijat, jotka haluavat osallistua sähköautoilun ympärillä käytävään keskusteluun. Jokaiselle sisältökumppanille toteutetaan oma, Iltalehden uutis- tai erikoisosion tyyliin sopiva sisältö.

*Iltalehti tavoittaa 70 % kaikista yli 15-vuotiaista suomalaisista.
 Lähde: KMT 2020, FIAM 2021 vko 31-34


Sähköautoilun foorumi kumppaniyrityksille

Alma Media panostaa vahvasti autoilun sisältöihin, ja huolehdimme, että lukijat myös löytävät ne. Viemme autoalan keskustelua eteenpäin, ja kuumin sähköautokeskustelu käydään jatkossa IL Sähköautoissa.

Nyt myös alan yrityksillä on mahdollisuus liittyä mukaan.


Kenen kannattaa tehdä sisältömarkkinointia IL Sähköautoissa?

Uusi osio sopii monenlaisille alan yrityksille, esim. automaahantuojille, latauslaitefirmoille, huoltoasemille, tai sähköyhtiöille.

Parhaat hyödyn IL Sähköautot -osiosta ottavat yritykset, jotka haluavat tavoittaa suomalaiset autoilijat hyvällä sisällöllä ja saada runsaasti oman viestin parissa vietettyä aikaa.

IL Sähköautoissa kumppaniyrityksemme:

  • Tavoittavat koko Suomen oikealla hetkellä, kuluttajan ostopolun eri vaiheissa.
  • Liittyvät alan ykköskeskusteluun.
  • Rakentavat asiantuntijamielikuvaa sähköautojen kontekstissa.
  • Jäävät kiinnostavalla tavalla kuluttajien mieliin.
  • Saavat vetävillä sisällöillä runsaasti luku- ja katseluaikaa.

Sisältöä nostetaan viikon ajan Iltalehden etusivulla ja se asuu Iltalehden Autot-osion Sähköautot-teemasivustolla. Artikkeli löytyy julkaisuviikolla myös Autot-osion etusivulta, ja on Iltalehdessä aktiivisen nostoajan jälkeen vähintään vuoden. Se nostetaan myös Nettiauton ja Autotallin käyttäjille.

Kuka uutta IL Sähköautot -osiota lukee?

IL Sähköautot -osiota seuraavat ihmiset, jotka pitävät autoista tai ovat todella ostoaikeissa.

Tähän joukkoon kuuluvat kaikki tavalliset autoilevat suomalaiset IL-etusivulla, sekä sähköautoilusta kiinnostuneet Autot-osion Sähköautot-teemassa. 

Tyypillinen lukija on:

  • Ympäristötietoinen autonostaja
  • Edelläkävijä
  • Early adopter

Joukkoon kuuluvat myös:

  • Lapsiperheet
  • Mökkikuskit
  • Harrastuskuljettajat
  • Elämäntapa-autoilijat
  • Matkailijat ja työmatkailijat


Millaisesta sisältömarkkinoinnista saa parhaat tehot irti IL Sähköautot -osiossa?

Kumppaniyrityksillä on monia mahdollisia kulmia sisällöilleen. Kuluttajien huomio voidaan napata esimerkiksi seuraavanlaisilla teemoilla:

Sähköautoilun ABC: Sisällöt juuri yrityksen omalla kulmalla, jossa haluaa olla asiantuntija.

  • Opasvideot
  • Neuvokkijutut

Oppaat ostamiseen: Kaikki, mitä kuluttajan täytyy huomioida esimerkiksi sähköautojen:

  • Käyttötarpeesta
  • Lataamisesta
  • Hybridivaihtoehdoista
  • Valinnan paikoista
  • Uusimmista lisävarusteista
  •  Turvallisuudesta

Minun sähköautoni: Tarinallinen juttu ihmisestä käyttäjänä, esim:

  • Tunnettujen henkilöiden kokemukset ja tarinat sähköautoista. 
  • Sisältöjä liikkumisesta niille, joita ei kiinnosta kiihtyvyys tai 2,5 HEV 190hv CVT AWD -koodikieli.

Myytinmurtajat: Väärien uskomusten kumoaminen esim.

  • Akkujen valmistuksesta

Ympäristönäkökulma: 

  • Päästöt
  • Akkujen elinkaari
  • Sähkön tuottaminen



Liity mukaan sähköautoilun edelläkävijöihin ja kysy lisää uusista autoilun sisältömarkkinointiratkaisuistamme:

Ota yhteyttä:
  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

  • Julkaistu: 17.2.2022, 15:19
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: autoilu

Jaa artikkeli