Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media myy E-kontaktin

Alma Media myy E-kontaktin

Alma Media Oyj                         Lehdistötiedote                          21.12.2021

ALMA MEDIA MYY E-KONTAKTIN

Alma Media Suomi Oy on tänään sopinut kaupasta, jolla se myy E-kontaktin City Digital -konsernille, joka on verkkoalustoihin ja -medioihin erikoistunut strategisia sijoituksia tekevä sijoitus- ja kehitysyhtiö. Sen tunnetuimpia brändejä ovat muun muassa Suomi24, Treffit24, City-lehti, Deitti.net, TableOnline.fi ja Improve Media.

Liiketoiminta siirtyy uudelle omistajalle 1.1.2022.

E-kontakti perustettiin vuonna 2009. Se on Suomen suurin paikallinen toimija, jonka viime vuoden tilikauden liikevaihto oli hieman yli miljoona euroa.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kaupalla ei ole merkittävää tulosvaikutusta Alma Medialle.

”Deittipalvelut eivät ole Alma Consumerin strategian keskiössä, vaan keskitymme asunto- ja autokaupan digitaalisiin palveluihin, vertailupalveluihin ja mediaan. Siksi halusimme E-kontaktille uuden kodin. Toivotamme palvelulle ja asiakkaille hyvää jatkoa”, Alma Consumerin johtaja Kari Kivelä sanoo.

”Olemme innoissamme saadessamme omistukseemme jo kolmannen suomalaisen deittipalvelun. Haluamme tarjota suomalaisille kotimaisia, turvallisia vaihtoehtoja deittailuun. Treffitoimialamme missiona on vähentää yksinäisyyttä ja tämän liiketoimintakaupan ansiosta olemme siinä jatkossa entistä parempia”, iloitsee City Digitalin toimitusjohtaja Ville Heinonen.

Lisätietoja: Kari Kivelä, johtaja, Alma Consumer, puh. 010 665 2032.

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan ja palveluihin keskittyvä yhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme  ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista, toimitilojen markkinapaikasta ja suoramarkkinointipalveluista.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2020 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 230,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 21.12.2021, 14:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli