Alma Media > Iltalehti > Iltalehti on Suomen suurin digitaalinen uutismedia

Iltalehti on Suomen suurin digitaalinen uutismedia

Iltalehti on FIAM-mittauksen mukaan Suomen suurimman digitaalisen yleisön tavoittava media.

Iltalehti.fi tavoittaa viikoittain lähes kolme miljoonaa suomalaista, mikä on enemmän kuin millään muulla suomalaismedialla.*

Suomalaisen digitaalisen median virallisena tavoittavuusmittarina toimii kaikilta merkittäviltä julkaisijoilta käyttödataa keräävä Finnish Internet Audience Measurement eli FIAM. Tavoittavuusmittaus perustuu ihmisten todelliseen käyttöön ja on siten luotettavampi kuin erilaiset kyselytutkimukset. Iltalehti on pitänyt mittauksen kärkipaikkaa jo useiden viikkojen ajan.

Mittauksessa on mukana myös Ilta-Sanomat, joka ei kuitenkaan ole antanut lupaa omien lukujensa julkaisuun. Koko julkisen FIAM-listauksen näet tästä.

Iltalehti ei vain tavoita suurta yleisöä, vaan sitä myös luetaan paljon. Sivulatauksilla mitattuna Iltalehteä luettiin edellisen neljän viikon tarkastelujaksolla huomattavasti enemmän kuin Yleä, MTV:tä, Helsingin Sanomia ja Seiskaa yhteensä.

Jos tavoittavuuteen lasketaan mukaan myös printtilehti, silloin Iltalehden tavoittavuus on yli kolme miljoonaa suomalaista viikossa. Edellisen KMT-mittauksen mukaan Iltalehti tavoitti noin 3,1 miljoonaa suomalaista joka viikko.

Mainostajan kannalta Iltalehti.fi on tehokas kanava suomalaisten tavoittamiseksi, sillä suuren yleisön lisäksi mainostaja voi hyödyntää kampanjoissaan Alma Median monipuolisia mainonnan ja kohdentamisen ratkaisuja ja tavoittaa sitoutuneet lukijat niin valtakunnallisesti kuin alueellisestikin. Myös sisältömarkkinoinnilla tavoitetaan suomalaiset Iltalehti.fi:ssä.

Iltalehden vastaava päätoimittaja Perttu Kauppinen on riemuissaan FIAM-mittauksen tuloksista.

– Iltalehti on viime vuosien aikana käynyt läpi muutoksen, jossa nopean verkkouutisoinnin rinnalle on tuotu laajempaa ja syvempää journalismia – yhtä lailla yhteiskunnallista päätöksentekoa taustoittavia analyysejä ja koskettavia tarinoita erilaisista ihmiskohtaloista, Kauppinen kertoo.

– Lukijamäärän kasvun lisäksi ilahduttaa se, että lukijat viihtyvät yhä pidempään Iltalehden juttujen parissa. Iltalehden kasvu ja nykyinen johtava asema mediakentässä osoittavat, että ainutlaatuisen monipuolinen ja moniääninen laatusisältö innostaa suomalaisia.

Kauppinen nostaa lisäksi esiin Iltalehti Plus -palvelun, johon otettiin ilmaisia tutustumisjaksoja yli 110 000 kappaletta ja joka on muutamissa viikoissa kerännyt myös noin 10 000 maksullista tilaajaa.

– Olen hyvin iloinen ja ylpeä myös siitä, miten keväällä lanseerattu Iltalehti Plus on menestynyt. Plussan kasvutahti on ylittänyt kaikki odotuksemme.

Ota yhteyttä mediamyyntiin ja varaa oma kampanjasi Iltalehdessä.





*FIAM-mittauksen mukaan Iltalehti on Suomen suurimman digitaalisen yleisön tavoittava media, kun mukana mittauksessa on median verkkosivu ja yksi mediakohtainen sovellus. Iltalehden tapauksessa tämä tarkoittaa iltalehti.fi ja IL-sovellus, mittauksessa eivät ole mukana Paras Sää tai Telkku.com -sovellukset.

  • Julkaistu: 1.7.2021, 17:33
  • Kategoria: Iltalehti, Mainostajalle

Jaa artikkeli